episod 23

707 18 0
                                    

waghhhh'bunyi orang mengeliat dengan kuat menyentakkan seseorang yang sedang tidur lena...

"pukul berapa sekarang??"soalku dengan suara yang masih serak...syafiq tak habis2 mengeliat menyebabkan katil bergoyang...
"bie,berhentilah...pening dibuatnya!!" marahku tidak seperti ibu yang memarahi anaknya...serta merta ketil berhenti bergerak....
"hemmm...baru pukul 7p.m."kataku sekilas...
"ha...pukul 7....aduh macam mana boleh terlajak ni..tengok sampai asar pon terlajak"tanpa membuang masa aku masuk ke dalam bilik air tanpa melihat sekeliling...

  setelah beberapa minit mandi pili air ditutup dan titisan air tidak kedengaran lagi di bilik air...

"aik...mana kain tuala ni..bukan aku letak atas ni ke??"aku .encari disekeliling bilik air tetapi hanya kain tangan sahaja yang menghiasi bilik tersebut...

kuaakkkk(bunyi pinyu dibuka)

"piss,piss,..bie,tolong ambil kain tuala" bisikku..malu dohhh..tetapi yang paling menyakitkan hati apabila syafiq menjeling aku yang berada di dalam bilik air
"aduhhhh..merajuk ke...ni yang malas ni"kataku dalam hati....
"bie jagan merajuk please...tak hendsome dah biy cayang ni...anke bukan apa..waktu dah nak habis ni..awak pon mesti belim solat..awak nak tanggung ke dosa saya kalau saya tak solat??"berubah terus wajah syafiq..lambat2 dia bangun dan pergi ke almari,sehelai tuala ditarik dan membawakannya ke arah aku..
"nah!!"wajah syafiq nampak seperti tidak iklas..baru je aku nak ambil cepat2 dia tarik ke belakang...

"bie nak apa lagi..cepatla..."kepala aku rasa macam nak tertanggal dah ni..
"bersyarat!"katanya dengan wajah yang mendatar..
"hisss yelah2 apa nia!!"bengang..orang nak cepat dia lambatkan..
"kiss my lips bila kita bertemu ataupun mencelik mata..."katanya..kening diangkat dua,tiga kali..aku hanya pasrah..takkan nak teperap dalam bilik air ni sampai bila2..
"okey...dh cepat bagi!!"dengan senang hati dia menghulur kain tuala tersebut..aku dengan penuh ketangkasan mengambil huluranya..

bukk

"aduh sakitnya kepala"kataki sambil menggosok kepala yang terhantuk dengan pintu..syafiq yang berada di luar sudah tergelak sakan dengan apa yang telah terjadi di depan matanya..
"siap la nanti.."mukaku sudah mencuka...

kain tuala dibalut ke seluruh bahagian badan...walaupun dah tutup seluruh badan tetapi dada dan betis tidak mampu ditutup dengan kain tuala....tangan kiri didada dan tangan kanan memulas pintu....kepala keluar melihat sekeliling bilik tiada orang...

"bagus!!"jeritku riang didalam hati..
cepat2 aku keluar dengan kaki yang beterabur...sesampai sahaja di bilik persalinan...baru aku nak pakai baju tiba2 ada suara garau di luar bilik memanggil aku..dengan perasaan cuak terus mencapai baju yang ada dalam bilik tersebut..baju warna hitam berlengan pedek menjadi pilihan...

baju warna hitam berlengan pedek menjadi pilihan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"ya ada apa cari saya ni bie...??"soalku hairan..
"rindu....."jawabnya melerek...
"ahhh...sudah..demam ke laki aku ni..takdi bukan main sakan merajuk dengan orang sekrang ni dah rindu bagai....jin apa yang masuk dalam badan laki aku"terkumat2 mulutku bergerak tanpa bunyi...
"perli bie ke??"soalnya..tangan sudah bersilang di dada...
"merajuk pulak.."bisikku..
"bie nak apa,saya nak solat ni..tepi2"dengan cepat aku menolak dada bidangnya dan terus menuju ke bilik solat..wajah sygiq sudah 370 darjah berubah.."hiss..makin comel laki aku ni..tak pasal2 kena terkam jap lagi ni.."

"ha,syafiq...kenapa kau suruh kitaorang datang rumah ni??"soal shamil
"mama,papa,ayahnda,bonda,uncle,dan semua ada di sini,saya dah sebenarnya nak cakap sesuatu" kataku...aku memandang semua orang yang ada di dalam rumah tersebut...semuanya ternanti2 ayat yang seterusnya..
"syafiq dah jumpa cinta hati syafiq"semuanya jelas riak terkejut..
"kau gila ke apa,syaurah kau nak campak mana??"bengang danish
"sayang!!"suara syafiq yang kuat memanggil aku dari tingkat atas...
aku degan penuh debaran menuruni tangga rumah agam tersebut...

pang..

cawan ibu syaurah(sis x ingt nma mk syaurah) jatuh ke lantai...."kakak....." jerit ibu syaurah..."mama..."laju langkahku ke hadapan...rindu kepada ibunya teramat....pelukan diantara mereka berdua membuatkan semua orang tersenyum...syukur kerana syaurah sudah kembali ke pangkuan keluarga..."mana kau pergi selama ni??"soal danish"melancong..."jawabku sambil tersenyum..."kau tahu tak abang aku macam orang gila bila kau takde dengan kena jaga iman lagi"kata shamil..aku hanya tersenyum sahaja....walaupun semua suadah berbaik cuma satu saja yang belum aku selesaikan....tamatkan segala peperangan ini..."lama tak jumpa kau syaurah"shamiza memelukku..aku hanya menyambut pelukannya...selagi dia tak buat masalah dan kalau dia buat masalah pon aku boleh handle dan takkan aku nak bunuh isteri adik ipar sendiri..aku pon ada perasaan jugak walaupun tak banyak...kami bersembang pelbagai pekara yang menarik..

tok,tok,tok

"syafiq pergi bukak pontu tu!!"arah bonda syafiq...(semua keluarga ada dekat sini...diorang tidur rumah syaurah satu malam..)"okey bonda"syafiq pergi ke arah pintu dan membuka pintu..3orang budak memasuki rumah tersebut..syafiq hanya menggelengkan kepala..."ehh siapa pulak ni iman??"soal bonda stafiq.."kalau bonda nak tahu..ni la anak syafiq""haa"semua terkejut..tak sangka syafiq mempunyai 3orang anak sedangkan iman seorang sahaja anak yang ditinggalkan oleh syaurah dahulu..."bukan iman sorang jeke anak kamu dengan syaurah..takkan kamu curang pulak!!"riaksi bonda syafiq agak melucukan baginya...yang lain juga agak tercengang..."sebenarnya kalau semua nak tahu,kakak dikurniakan anak kembar 3pasang...dan kalau nak tahu juga kakak sorokkan benda ni semua untuk keselamatan semua...lagipun takkan na serahkan semuanya pada syafua...kakak rakut nanti syafia jadi mak limah sebab tak sempat nak uruskan anak2 kami...tu kakak bawa lagi duaorang tu"jelasku panjang lebar..

"tapi kenapa nak pisahkan mereka??"soal ibu syaurah"macam kakak cakap takdi lah takut syafiq jadi mak limah..."aku hanya tersenyum..."bertambah la cucu aku.."teruja ibu syaurah dan bonda syafiq..mereka berpelukan...suami mereka hanya menggeleng sahaja melihat perangai kebudakan yang ditonjolkan oleh isteri mereka...nasib sayang...

bersambung

Isteri aku.....ketua gangster!?..2Where stories live. Discover now