episod6

764 26 1
                                    

pov iman

"waggghhahhh!!"geliatku
"debushhhh.......aduhhhhhh"aku mengosok bontot yang jatuh dari katil ,sakit yang amat...

"iman bangun..jom teman daddy pergi beli baju!!"jerit syafiq dari tingkat bawah
"ye daddy!!"lalu aku mencapai kain tuala dan terus meluru ke bilik air...

"daddy dah siap jom...!!"
"okey!!"
"vrommmm!!"kereta sportnya..

"daddy kita nak pergi mana ni??""LOL""okey""vrooommmmm!!"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"daddy kita nak pergi mana ni??"
"LOL"
"okey"
"vrooommmmm!!"

pov syaurah
"sayang mummy!!!,jom pergi jalan2 nak tak?...mummy bosan la duduk butik ni...kerja semua dah siap"
panggilku...syaiman dan ikmal sudah terkejut apabila aku memanggilnya....nak tahu kenapa?...duduk sejengkal tapi panggil macam duduk dekat butik sebelah pulak...
"bila??"soal ikmal..alang2 tak buat apa dekat sini...
"now??"
"okey je,tapi sape nak jaga butik ni??"soal ikmal
"adik sayang kakak oiiii,kak zila tu apa??"ikmal hanya mengaru kepala apabila syaiman melontarkan fakta...
"dah,tunggu apa lagi..JOMMM"perkataan 'jom'kami menjerit serentak...hahahha

LOL city

"mummy nak pergi mana dulu ni?"soal syaiman..kami masih di parking kereta
"kak,cu tengok kereta depan kita ni..cantik dohhh,tape...nanti kalau aku besar nanti,aku nak suruh mummy beli kereta macam tu...."ujar ikmal kepada syaiman
"belakar biar pandai...nanti takde la menyusahkan orang lain...degar tak?"dengar..
"mummy nak beli peluru je dekat sini,lepastu kita melawat dekat kawasan ni nak tak??"
"boleh je"kami berjalan menuju ke lif dan menekan punat yang terakhir sekali

"ting!!"

"jom"kami menuju ke kedai yang terletak di tempat yang tertutup,nama kedai tu ialah

"jom"kami menuju ke kedai yang terletak di tempat yang tertutup,nama kedai tu ialah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(aindaikan ia tertutup and agak suram..tapi dia memang jual kasut)

"jom masuk"ajakku,kebetulan......

"hai syaiman,ikmal kau buat apa datang sini??"soal iman..
"kau tak nampak ni kedai apa??"boring
"ohh..kk,kau pon nak beli kasut jugak ke??"
"kau rasa...eh mana ayah kau?"
"dia ada..haaa tu dia"iman belari ke arah syafiq..aku malas melayan diorang terus ke arah pelayan tersebut...(masa ni syaurah x perasan ada syafiq sekali)

"dik panggil boss"kataku....
"jap ye..."

"boss ni lah orang yang nak jumpa boss"
"yooo big!!"sapaku mesra....
"hello,kau datang kenapa...lama tak jumpa kau..bukan main liat lagi ye kau sekarang ni nak datang sini..."kata big memuncungkan mulutnya...
"tak payah nak buat muka itik la sagat aku datang sini nak ubat....kasi power punya...kau ade tak??"kataku....ada yang pelik...kedai kasut tapi jual ubat..pebantu takdi pon dah berkerut dengar....
"dah awak pergi sana...saya layan makcik ni"
"hoi..siapa kau nak panggil aku makcik...cincang karang...bir mulut tu tak kasi bergerak..."aku acah2 merajuk...orang yang ada di sekeliling aku abaikan...
"leksss ahhh...benda boleh bawa bincang..dah jom masuk dalam...aku ada benda power punya..kalau kau pakai pon confirm nak lagi cari aku..."
"yelahtu..dah aku malas nak baung masa,princess..prince..jom masuk dalam..kita nak..."kata2ku tergantung apabila memusingkan badan ke belakang melihat sekujur tubuh yang tegap dan yang membuatkan tidur syaurah tidak lena....korang rasa siapa....jeng,jeng,jenggggg,,,,syyafiq....
ya syafiq yang melayan anaknya atau boleh dikenali sebagai anak kami....
"sya...fiq..."suaraku terketar2...syaiman dan ikmal tersenyum suka...iman hanya memaparkan wajag binggung di situ..
"ya saya?,awak kenal saya?...kita pernah terserempak dekat mana2 ke sebelum ni??"soal syafiq bertubi2...
tanpa segan silu,aku terus memeluk syafiq seerat mungkin..
"maafkan anje...tolong jaga iman baik2..jom masuk!!"aku melepaskan pelukan dan mengelap air mata yang mengalir jesteru menarik kedua2 belah tangan ikmal dan syaiman....syafiq hanya menunjukkan riak wajah yang terkejut,bergitu juga yang lain...

"maafkan anje...tolong jaga iman dengan baik"kata2 itu ternging2 dalam fikirannya...
"hari tu ada budak sekarang mak budak pulak...tapi macam mana dia tahu semua ni...siapa awak perempuan misteri...."wajah yang ada pada syaurah ketika ini lain daripada yang lain...

bersambung

Isteri aku.....ketua gangster!?..2Where stories live. Discover now