"kau biar betol....?"mata umi membulat seta syaurah
"ye..aku tak tipu tapi toling aku..jagan bagi tahu sesiapa pasal ni..aku taknak ada orang tahu...kewujudan aku pon ramai yang tak tahu....termasuj syafiq"aku memandang ke arah syafiq yang sedang bersembang dengan shamil dan adib...
"dah tu geng white eagle...mereka tak tahu kau dah balik malaysia??"soal shamiza
"tak tapi aku buat perubahan dan alhamdulillah..aku dapat white eagle balik tanpa kewujudan syaurah...lagi pon diorang mana tahu aku syaurah.."
ayat yang cukup simple itu membuatkan mereka tercegang...banyak perubahan yang aku telah buat...
"tapi macam mana??"soal shamiza
"pertaruhan..."
"kau queen white eagle yang terbaru selepas kau kalahkan kembar tu??"soal umi ingin kepastian..
"yee...tapi macam mana korang thu ni..bukan korang dah keluar dari white eagle..??"soalku pelik...
"ke..korang jadi spy kepada agen sleepy"soalku ingin kepastian..
"ma..macam mana kau tahu.."gagap umi berkata..
"aduh...aku dah agak..sebab sekarang ni spy ni tengah kesan aku....dan korang kerja dengan diorang..."kataku menepuk dahi..
"maafkan kami....SPY NOW.!!"mereka berkata serentak...
ramai dari luar masuk ke dalam...kekecohan yang membingitkan di dewan mengejutkan para penghuni dewan itu...ramai egen telah mengelilingi dewan tersebut..."satu lagi masalah..."kataku sendirian...
"korang semua bersiap sedia....sebelah barat,timur masuk dewan sekarang tapi jagan semuanya...target utama kita belum tiba...aku tahu diorang ada plan yang tersendiri.."kataku dalam waki toki...
"baik..!!"kata mereka serentak.."SEMUA DUDUK DI KERUSI DENGAN SEGERA...SESIAPA YANG BERGERAK...SILA MENINGGAL!!"wow..padu ayat..
"huh..macam ni ke ayat warga spy sekalian..konon nak tangkap penjenayah..tolong lah...aku tak makan la..."kataku sinis...tetapi itu hanya terdengar di telinga aku sahaja...
aku berundur ke belakang dan cepat2 pergi dari tempat tersebut...bukan senang nak lepasi apabila dikepung oleh pasukan spy sleepy..nak tahu kenapa sleepy..sebab mereka akan bertindak apabila kita dalam keadaan leka...."BAIK KAMU SEMUA MENYERAH SEBELUM KAMU DITEMBAK..!!"jerit ketua pasukan spy tersebut..geng white eagle sudah kecut apabila ditangkap oleh spy sleepy...
"well,well,well....kau bukan tak tahu yang kau akan kalah sebab bukan white eagle sahaja ada di sini??"kataku sinis...
"siapa kau??"soal ketua pasukan spy sleepy
"aku...queen of white eagle...so baik korang berhati..."kataku yang berada di tengah white eagle yang berkumpul takdi..
"queen..bila sampai...??"soal salah seorang dari white eagle...
"aku akan sentiasa akan awasi korang..so behind!!"kataku tegas...
"HUH..BAIK KAU MENYERAH DIRI SEBAB KAU TAKKAN SELAMAT!#"katanya lagi..
"aku ke kau...emmm..aku pikirlah..kalau aku mati mungkin ramai akan cari korang!!"kataku....
"kau perempuan yang serba hitan tanpa asal usul..lebih baik kau menyerah sebelum aku membuat tindakan.!!"suaranya semakin kendur...
"maju kalau kau berani!!..tapi bukan di sini..aku taknak sesiapa mati atau cerdera dekat sini..kalau tak..korang yang aku bunuh!!"kataku mencabar..
"baik lah!!"mereka keluar dari dewan dan mulalah peperangan..klau korang nak imagine ...keadaan dia macam dalam movie coboy
"SPY!!!...MAJU!!"jerit ketua spy tu..aku berundur dan mereka sahaja yang berlawan....aku kembali ke dalam dewan yang ada mereka yang dalam keaadaan ketakutan...
"SEMUA BOLEH BALIK..RAPI ELOK2...HATI2...KALAU ADA BUNHI TEMBAKAN SILA TUNDUKAN BADAN DAN MAJU KE KEREKA ANDA!!,JAGAN TERCEDERA SEBAB AKU TAKKAN MAAFKANNYA!!"kataku..mereka semua mengangguk...
"ho...hoo...hooi...takkan nak balik...kita enjoi la dulu...."kata pian...
"huh...penat aku tunggu...lambatnye kau..."kataku..
"aik...dah alim sagat ke sampai nak tutup muka..ingat kau cantik sagat ke...??"kata pian..
"ehh..ofcorse...kalau tak...dah lama aku membujang"kataku menyentakkan pian..
"ka..kau dah kawin??"soal pian ingin kepastian...
"ye..kenapa..kau ada taruh hati dekat aku ke...??"soalku..
"kau gila..aku nak taruh hati...sorry ti say lah...."kata pian tidak percaya
"kau tak percaya...nak aku tunjukkan...tapi sorry la..not now...sekarang ni...mana geng kau....ke kau takut sebab geng sypy ada dekat luar sampai kau kena bawa diri sengsorang??"kataku..
"kau yang panggil diorang kak ingat aku bodoh!!"marah pian...
"hey...kau tu yang bodoh...kalau tak,takdenye geng spy lawan dengan geng aku kalau aku panggil diorang...pikir la sikit!!"kataku kembali..."so..baik kau balik lah...menyemak je aku tengok!!"kataku...
"never sebelum dendam aku belum terlunas"katanya..geng dia sudah datang sedikit demi sedikit dan berkumpul di belakang pian..
"1,2,3,4,5...lima geng je yang kau bawa...not bed...aku on je....tapi bukan di sini...dan aku takkan cedera kan kau!!"kataku..."never"
"huh..belgak..kau nak tahu tak yang sebenarnya...antara kau berlima ni..ada salah seorang yang talam dua muka....nampak sagat bodoh di situ..hagahagag!!"gelakku...mereka semua dah tayangkan muka terkejut....korg nk thu..sebenarnye aku tipu je....saje nak pecah belahkan mereka...so...macam ni kor caranya...."shitt...!!"
bersambung
YOU ARE READING
Isteri aku.....ketua gangster!?..2
Teen FictionKALAU NAK BACA STORY NI,PASTIKAN YANG ANDA SUDAH BACA STORY YANG PERTAMA...JAGAN LUPA FOLLOW SIS YA.... Masih igat lagi tak yang dulu syaurah tinggalkan aiman sebab aiman halau syaurah...... so sis nak sambung episod cinta mereka y...