"mana diorang ni...10minit lagi nak satu jam..."resah ilham
"kita akn bertindak dalam masa 10minit get ready!!"kata ilhm didalam walkitoki miliknya...mereka yang mendengar hanya mengguk...
10minit kemudian....
"masuk,masuk!"arah ilham
mereka yang telh bersiap sedia perlahan-lahan masuk menuju ke arah rumah agam...
.............
"ehh,kau nampak tak macam ada orang je dekat taman tu...??"soal salah seorang dari geng pian...kawannya mencari kelibat orang yang disebutkan oleh rakan sekerjanya..
"mana??,takkan ada orang..mana boleh orang tahu tempat ni,seumur hidup aku jaga tempat ni,tak pernah lagi tengok pulau ni diceroboh"kata kawanya yang tidak mengambil peduli tentang kejadian anih terebut...
TAKHH,TAKHH
pensan mereka berdua tanpa disedarinya...
"dua ekor monyet dekat sini aku dah satle..macam mana dengan korang" soal geng syak dan naim...ada yang kata,mereka sudah selesai memensankan pihak lawannya,dan ada yang belum...perlahan2 rumah agam tersebut dimasuki oleh geng syak...
"apa semua ni...berani korang masuk rumah aku..!!"bengang pian..yelah orang bagi cara elok,diorang pulak datang cara kasar...aku bukan tak bagi syaurah makan...cuba tengok, cukup sifatkan...sial punya anjing... kau main api ya...
"KRING,KRING!!"maka lagi ramailah conco2 pian masuk ke dalam rumah dalam beberapa saat..
"weh!!,bukan kita dah pensankan budak2 pian ke??...kenapa ada lgi??" soal salah satu diantara mereka yang memakai mask..
"yelah...aku ingat tak ramai yang jaga pulau berhantu ni...seram pulak aku" balas kawannya perlahan...
"tangkap mereka!!"arah pian....
mereka bergaduh di ruang tamu..kesemua geng syak berlawan dengan geng pian tanpa disedari oleh syak,naim dan syaurah..
...................
"kenapa taknak cakap,sebab bapak ni, bukan bapak dari hasil perkahwinan kau ke??,please la...kau sedar tak yang kau ni dah kawin,dah ada anak pon.. apa masalah kau sampai kau mengandungkan anak orang lain...yelah laki takde dekat sisi..memang perempuan akan cari lainkan...huh..aku anggap kau lain dari yang lain..perempuan yang tahu jaga maruahnya,tapi aku silap..kau perempuan SUNDAL!!"
PANG!!!
"jagan kurang hajar dengan aku,kau sepatutnya bersyukur sebab aku masih bagi kau makan,minum ,tempat tinggal dan gaji untuk sara hidup kau..aku masih ambik kau sebagai ahli aku,aku jadikan kau orang kuat aku..tapi apa yang kau bagi kat aku..mavam ni ke aku balas semua jasa aku dekat kau!!"meleleh air mata ibu mengandung...sampai hati
"aku tak hingin la nak dapat simpati dekat orang yang tak guna macam kau...belambak lagi tahu!!"syak hanya diam disisi sebab dia masih baru berbanding naim...so dia dipalaukan sekarang...
"kau jangan menyesal apa yang kau cakap dekat aku..aku tak teragak-agak nak hunuh kau dekat sini juga!!"aku mencapai pistol yang bersada di bawah bantal lalu mulut pistol dihalakan tepat ke arah jantung naim
"syaurah!!,tolong bertenang...aku tahu ni mesti hormon pembawakan budak...tolong la bertenang..letak pistol tu dan bagi tahu saja tu anak siapa sebelum terkadi benda2 yang tak sepatutnya...please.."pujuk syak...sudah tak boleh jadi..syaurah akan buat apa sahaja lagi2 bila dia pembawakan budak..benda yang tak boleh dijangka berlaku kemungkinan besar akan berlaku didalam bilik ni..
"huh!!"aku mencampak pistol tersebut ke lantai dan kembali duduk sambil mengusap perut yang agak mengembang dari sebelumnya..nampak gaya nya,anak di dalam perut ni baik-baik saja...
"tolong bagi tahu kami anak ini anak siapa supaya tiada lagi syak wasangka.."pujuk syak....
"ni anak...ni anak..."aku terdengar desus-desas suara naim yang menganjing percakapan ku...
"ni anak suami aku,anak syafiq...selepas sahaa aku dibawa lari,aku menjadi anih kata si pian la.jadi tak lama lepas tu si pian bagi aku pregnantsitest dan aku guna...jadi tu sebab aku tahu yang aku mengandung..."syak hanya mengguk..baik pula sudah membisukan mulutnya tanda mengalah...salahnya yang telah bertindak terburu-buru.
"sekarang aku nak tanya macam mana korang boleh tahu yang aku ni mengandung..aku bulan pakai baju ketat sagat pon..takkan nampak kot??" soalku curiga..
"pian yang bagi tahu...sebelum dia izinkan kita naik ke atas jemput kau..."aku hanya mengguk tanda mengerti..
"macam mana keadaan suami aku,dia baik-baik jekan??"soalku...yelah siapa tak takut keselamatan suami,sudah beberapa bulan duduk dekat pulau tanpa khabar berita...
"err,tu yang kami datang ambil kau tu...nanti sampai malaysia aku bagi tahu..sekarang ni kita kemas barang dulu ya...kau nak balik ke tanak??"soal syak...
"gila taknak balik..aku findu gila dengan dunia aku...lagi2 laki aku..hahah"kataku sambil menolak bagasi dan diserahkan kepada syak dan naim...naim hanya mendiamkan diri tanpa bicara setelah aku bagi tahu keadaan sebenar...
"ehh..korang pergi la turun dulu..aku nak ambil barang yang tertinggal sekejap..."kataku..mereka berdua hanya mengguk dan turun mengikut tangga...penat gila..dah la beg berat,kalau satu tahan lagi ni sampai tiga... gila betul minah ni pakai baju..
"err kenapa aku rasa lain macam ni??"soal naim tiba2
"pukul berapa sekarang??"soal syak..macam ada benda yang mereka lupa"11pm"mereka berdua memandang satu sama lain sambil membulatkan mata mereka
"weh,weh..cepat turun..."bertempiaran mereka lari menuju ke tingkat bawah...cuba korang bayangkan kalau bapak korang balik dari rumah dan masatu korang tak solat magrib dan mandi lagi..apa yang korang akan buat...ha macam tu la terjadi dekat dia ekor beruk ni..
"hah..semua kena ikat"terbutang mata syak dan naim..
TING!!
bunyi lif kedengaran dan terkeluarlah badan syaurah dari situ...
"aik,kenapa korang kena ikat..kenapa korang dia ni selekeh nak mampos??"pelik melihat sekeliling,rumah macam tongkang...ya allah..pening kepala aku...
"sial"tepat kepala naim menjadi sasaran mulut pistol pian...
mereka semua terkejut apa yang telah terjadibpada naim...mata mereka membulat....
bersambung
YOU ARE READING
Isteri aku.....ketua gangster!?..2
Teen FictionKALAU NAK BACA STORY NI,PASTIKAN YANG ANDA SUDAH BACA STORY YANG PERTAMA...JAGAN LUPA FOLLOW SIS YA.... Masih igat lagi tak yang dulu syaurah tinggalkan aiman sebab aiman halau syaurah...... so sis nak sambung episod cinta mereka y...