pov ikmal
tak sangka aku akan berjumpa dengan abang aku semula...teruja tu memanglah..tapi aku simpati sebab dia alone je....nak buat macam mna kan....tak pa esk aku dah mula dah sekolah dekat sekolah dia...tak sabarnya nak tengok muka dia....
keesokan harinya
"assaalamualaikum murid2,hari ini kita ada pelajar baru....silakan masuk"panggil cikgu mimi"hai and assalamualaikum,yang korang perlu tahu nama aku ikmal. and yoo iman.."kata ikmal tanpa mencalitkan setumis senyuman...
"syaiman dan hai iman....hensomenye awak..."kata syaiman...adik abang takde beza...
Iman yang memerhati terkejut sebab tingkahlaku kami...
"okey ada apa2 nak tanya?"soal cikgu mimi
"cikgu kami nak duduk sebelah iman boleh?"soal syaiman...aku hanya memandang man(sikatan bagi syaiman)dengan wajah takpercaya..."ahhh sorang je meja kosong dekat iman...takpa la syaiman awak duduk sebelah iman dan ikmal duduk belakang syaiman..."kata cikgu mimi..
tanpa berlengah lagi kami duduk di tempat yang disediakan....selepas itu cikgu kembali mengajar kami semula..
15minit belajar subjek mt sagat bosan sebab mereka sudah gabis belajar sehingga tingkatan4...semua subjek...bagi mereka yang tak tahu apa2..itu perkara yang mustahil..tapi bukan bagi mereka yang diasuh dari kecil sejak umur 4tahun...(waktu umur 4 tahun mereka dah boleh buat karangan darjah 5)
"ahhhh bosannya"(ikmal)aku mengeluh kebosanan..aku merenyok kertas dan baling ke arah kakak aku...
dia yang sedang tidur terjagalalu paling ke belakang..
"man jom fly"kata ikmal sambil membuat cara terbang...
"jap"syaiman berbisik kepada iman..
"man kau nak join kami tak?"soal syaiman..
"gi mana?"tanya iman kembali..
"nak tak nak?"syaiman mula malas layan..aku hanya memerhati...
"oky la...jom"kata ima seraya meletakkan barang ke dalam bag.
"ikh jom..."kata syaiman....sorang2 bangun dan memberi tahu yang kami mehu ke tandas..
pintu pagar belakang
"weh,korang nak pergi mana tu?"soal iman kebingunggan..
"fly"kataku sambil berusaha untuk mencungkil dawai besi..
"kau gila ke?"soal iman
"apa yang gilanya...kau tak bosan ke?"
"belajar apa nak bosan?"
"pakk,(dahi ditepuk),kau ni..kotaorang bosan nak mampus..hari ni ada movie best kat wayang"kata syaiman yang hanya melihat apa yang dibuat oleh adiknya sorang..
"wayang..?..aku taknak buat kerja bodoh ni..kalau kau nak buat tak payah ajak aku...aku pergi dulu.."kata iman lalu meninggalkan tempat tersebut...aku dan syaiman hanya berpandangan...
"so?"aku menyoal
"balik kelas ahhh"jawab syaiman lalu meninggalkan aku keseorangan...
"lagi!!"rungut ikmal kerana ditinghalkan.."tok,tok,tok"
"maaf cikgu kami lambat"iman meminta maaf..aku dan syaiman hanya masuk ke dalam kelas tanpa memberi salam..
"kamu pergi mana lama sangat?"soal cikgu mukris a.k.a guru disiplin
"takdi saya ikut diorang,saya ingat diorang na gi tandas rupanya...pthht"sempat syaiman menutup mulut iman...
"ehhh kenapa ni?"soal cikgu mukris
"takde lah...boleh kami duduk cikgu.."kata ikmal
"dah pergi duduk cepat"lalu cikgu menyambung pelajaran subjek bahasa eng..
"huhhh,nasib tak kantoi..."lega hati dua beradik tersebutsetelah kami duduk di kerusi masing masing aku hanya melihat syaiman mengetuk kepala iman dan memarahinya...
..................................
rumah
pov syaurahaku hanya menunggu kehadiran anak aku di depan pintu rumah..
"tok3,asalamualaikum"syaiman dan ikmal memberi salam..selepas aku menjawab salam terus aku menuju dan menarik telinga mereka..
"aduhhh,duhhh,duhhh,sakitlaaaa...."boleh pulak syaiman menyanyikan lagu sakit..makin geram la aku...lagi kuat aku pulas telinga mereka...
"mummy,why?"sol ikmal..tak pasal2 kena sekali
"kamu buat apa dekat sekolah,,"
"belajar la"jawab syaiman..
"kamu kakak sepatunya jaga adik dan lindungi abang..bukan ajak diorang ponteng sekolah"mereka berdua terkejut kenapa aku dapat tahu..
"hah...macam mana mummy tahu?"soal ikmal...sakit telinga masih berbisa walaupun tangan ku sudah dilepaskan...
"mana mummy tahu itu tk penting..sekarang ni..kenapa buat macam tu dekat abang kamu...baru sehari sekolah dah buat perangai..kamu dengan daddy kamu sama je..tak ubah...."belum aku menghabiskan kata syaiman memotong percakapanku..
"ehh mummy,daddy pon macam kami ke??"syaiman cuba mengibah topic,aku hanya menjeling...
"malam ni tak payah makan..mummy nak merajuk..bye!"kataku lalu menutup pintu bilik....aku mendengar mereka menyalahkan satu sama lain n merungut tak dapat makan...aku hanya tersenyum puas....................
esoknyamereka mengetuk pintu bilik aku..aku yang masih dalam mood merajuk tak buka pintu..aku bersiap2 mandi dan terus keluar..mereka hanya tercegat di rumah....
"macm mana nak pergi sekolah ni?"soal ikmal...
"call abang syak"kata syiman..ikmal berlari dan masuk dalam bilik dan menelefon syak
"hello,ambik kami"
"dah kenapa..mak korang mana?"
"mummy merajuk...tak da sapa nak hantar kitorang ni!"
"bahahahaa...korang buat apa.....tu la lain kali jagan jadi jahat sagat kat sekolah...mak korang tu macam palesit....semua benda dia tahu...hahhaha!!"
"SYAK!!..ambik kami now...dah lambat ni.."
"yela2...aku tengah on the way ni...bye..cau lu..."................
pov iman"daddy iman pergi dulu..."
"okey.."sekolah
"hai iman"perempuan A
"hai iman" perempuan Bdisebabkan kehensomeman yang ada dalam diri terselah..maka ramai perempuan merebutkan iman.muka dia seiras iras dengan muka ikmal cuma iman ni dia ada tahi lalat dekat hujung mata dia...walaupun mereka masih dikatogerikan kanak2 7 tahun ,tpi gatal dia ya allah....sis pon menyampah...
aku masuk dalam kelas melihat ramai sudah datang ke kels..cuma meja syaimam dan ikmal sahaja masih kosong.....tanpa membuang masa aku terus duduk di atas kerusi dan mengulang kaji...
15 kemudian....
aku pelik kerana mereka masih lagi tidak sampai2.....aku berfikir mereka tidak datang ke sekolah...
"baru hari ke dua dah nak ponteng. aku rasa mereka takan berjaya kalau macam ni...."kata iman dalam hati...pov syaiman
"weh man...ada kereta dekat depan halang laluan kita la.."kata syak
"menda....aduh...dah la lambat nak gi sek...batak mana pulak buat hal ni...biar aku tumbuk sampai lumat.."aku yang sedang memegang fon terus campak ke dalam kereta dan mengambil pistol yang diselitkan bawah kerusi depan.."wehhh,mann, ikh,dia keluar la..."
"apa lagi kita pon keluar la gok...."kataku lalu keluar dari kereta milik syak.."kau nak apa?"soal syak
"aku nak budak dua orang tu"kata seseorang lelaki yang memakai jeket warna hitam..
"kau nak buat apa?"soal syak lagi...
"boss aku nak dia"katanya lagi...
"langkah mayat aku dulu"
"gang serang!!"jerit lelaki tersebut...
lelaki seramai 12 orang itu melawan syak seorang....12 lawan satu...ofc 1 klah...aku dengan ikh berpnbdangan lalu mengeluarkan pisau dari poket lalu menuju ke arah mereka...aku melibas mereka...ada yang terkena pada perut,muka kaki dan sebagainya...sedap aku melibas,tiba2,lelaki yang bercakap takdi menendang tangan aku...aku dah la pendek...dia tendang macam aku ni besar...tapi nak buat macam mana...aku pon lawan la lelaki takdi...
aku menumbuk perut lelaki itu tapi tiada kesan..aku geram naik atas dia dan menghentakkan kepala dia dengan pistol yang aku simpan..
dia mula pening..tapi masih lagi boleh lawan...aku tak perasan tiba2 seorang lelaki asing melibas pisau terkena bahu aku..tanpa berlengah aku mengambil pistol dan mengacukan kepada kepala lelaki takdi dan lelaki yang aku ketuk tadi..dua2 mati di tempat kejadian...12 lawan3.....agak2 sapa kalah....."huh....fuck"kataku melihat lambang fuck di tangan lelaki yang terselak lengannya..
"akak...bahu akak.."kata ikmal menunjuk ke arah bahuku...
"cis...ikh tolong balut bahu akak,syak bawa kereta gi sekolah"
"baik.."syak memandu keretanya...
"auhhh....selow la sikit..sakit la bangkai"
"ye...dah la suruh orang tolong marah pula..."rungut ikmal..
"senyap la kau...cepat sikit buat...sekolah dah dekat tu"setelah siap aku menukar pakaian dalam kereta...syak san ikmal keluar..takkan nak tengok pulak...aku memakai baju pj yang sentiasa aku bawa....takit kadi macam ni ..kan senang kerja....
"dah jom...."kataku lalu bergerak menuju ke kelas...
"tok2,maaf cikgu kami lambat..."kataku lalu menuju ke tempat masing2...
"kenapa kau labat?"soal iman
"ada hal tak boleh dielakkan...
"kenapa kau paki baju pj?"
"ehh,ehh,kau sebok kenapa?"aku mula bengang...
"man....ingat pesan mummy"kat ikmal..
"huhhh,nasib kau....kalau tak kepala kau hancur aku buat...."aku menutup muka menggunakan buku iman..iman yan berada di sebelah tercengang ..sesedap kau je rembat buku orang...."sabar la iman...dia memang macam tu..mood dia melayang...."kata ikmal...
"hemm takpa"bersambung
YOU ARE READING
Isteri aku.....ketua gangster!?..2
Teen FictionKALAU NAK BACA STORY NI,PASTIKAN YANG ANDA SUDAH BACA STORY YANG PERTAMA...JAGAN LUPA FOLLOW SIS YA.... Masih igat lagi tak yang dulu syaurah tinggalkan aiman sebab aiman halau syaurah...... so sis nak sambung episod cinta mereka y...