15. Life Of The Party

281 11 4
                                    

Ons 13 Juni 2018 'Martinus perspektiv'

"Okej hörni, nu är det dags fööör-... Vals!" Säger DJ-en och börjar spela en Shawn Mendes låt och alla börjar dansa med sin partner.

Jag placerar ena handen vid Hildas svank och andra handen håller i hennes lilla hand medan jag passar på att granska hennes ansikte ännu en gång medan vi glider över dansgolvet i takt med musiken.

Det här med att Hilda inte kan dansa är en stor lögn märker jag, hon kan nog dansa bäst av alla här om hon bara vill. Problemet är att hon inte har intresse för dans.. bara sång.

Jag möter hennes nervösa blick och ler svagt åt henne för att få henne att le, vilket funkar.

Jag lutar mig mot henne för att viska något i hennes öra.

"Du er veldig god på dans, du må bare slappe av" Jag lämnar en försiktig puss på hennes vänstra kind och möter sedan hennes blick igen, den här gången mer avspänd.

"Det är svårt när dom när som helst bara kan kolla på oss och döma mig, alla vill dansa med dig Martinus, du är danskungen! Det vet du!"
Säger hon en aningens förtvivlat och kollar runt sig på alla dansade par.

Jag ler när jag också kollar på Marcus & Kajsa, dom är så vackra.

"Men hvis jeg bare vil danse med deg da?" Flinar jag och hon kollar generat på mig.

"Dom vill fortfarande dansa med dig!" Ler Hilda vilket får mig att skaka på huvudet och stanna oss.

Jag låter mina kupade händer lägga sig över Hildas kinder och kollar djupt i hennes blågröna ögon.

"Ikke bekymre deg for dem. Du er så mye bedre enn alle andre, og jeg vil virkelig danse med deg, Hilda" Säger jag seriöst och hon nickar svagt utan att möta min blick.

Jag suckar lätt innan jag kommer på en bra idé.

"Se det som ingen du kjenner her inne. Du må danse som vi ville gjøre hvis bare vi var her" Ler jag och hon nickar blundandes medan jag greppar hennes ena hand och lägger min andra på hennes svank igen.

När hon öppnar ögonen igen är hon bara fokuserad på mig och släpper inte min blick.

Jag börjar leda henne runt på dansgolvet och märker i ögonvrån hur alla flyttar sig och tillslut är det bara vi som dansar medan alla andra häpet kollar på.

Hilda märker som tur är, ingenting av det utan fokuserar verkligen bara på mig och jag kan inte låta bli att le över hur duktig hon är.

Mär låten tillslut är över stannar jag mjukt och kramar om Hilda länge och hon gräver ner sitt ansikte i vecket mellan min nacke och axel.

"Du gjorde det. Du danset som om det var bare oss mens alle så på oss. Du forstår ikke hvor stolt jeg er" Mumlar jag i hennes öra och först då kollar hon upp och ser att alla kollar leendes på oss.

"Fan" Svär Hilda tyst för sig själv men skrattar sedan till när Kajsa kommer rusandes mot oss.

"Du är jätteduktig Hilda! Varför har du inte sagt något?! Jag har bara fått sett den dåliga dans sidan av dig!" Säger Kajsa besviket men skrattar ändå.

"Jag är inte duktig, Kajsa!" Skrattar Hilda vilket får mig att sucka tyst.

"Du är bättre än mig, på vals iallafall, säg inte emot, du vet att det är sant" Både jag och Hilda fnissar till åt Kajsas bestämda ton medan dom andra börjar prata med varandra igen.

"Tack så mycket då, ni la var duktiga, speciellt du Martinus" Ler Hilda och jag kramar om henne igen, tänkandes på det jag har planerat.

Om det blir fel, blir allting i mitt liv förstört.

OMG FÖRLÅÅÅÅÅÅT SÅ MYCKET!!!
Usch fy på mig själv.

Det var ett litet tags sen nu, men dom här låtkapitlerna är jobbiga att skriva och sen har jag min favvohöst från ridskolan här en vecka till och en av mina bröder som bor i Stockholm här i en vecka så det är lite därför jag inte har upd så mycket, ska försöka bättra mig :)

Det är kort och så men jag hoppas det duger, det kommer hända något kul jätte snart! ;))
















Byyyyyeeeeee :))

Moments | m.gWhere stories live. Discover now