Kapitel 27

277 9 6
                                    

Tor 28 Juni 2018 'Martinus perspektiv'

Vi vinkar glatt till publiken innan vi springer av scenen för sista gången ikväll och jag hoppar på min bror av ren lycka när vi är bakom.

"Var det bra eller?" Skrattar Marcus men kramar ändå om mig hårt.

"Det var awesome!!" Skriker jag överlyckligt oh hoppar upp och ner.
Herregud tagga ner pöjk. (Dalmål huhuh)

Shawn kommer gåendes med ett stort leende och kramar om oss i en liten gruppkram.

"You are awesome!! I'm glad you called me, it was really cute!" Säger Shawn och klappar mig på axeln och innan jag svarar honom ber jag Marcus skicka till Hilda eller Kajsa att dom ska komma.

"Thank you very much for coming! Actually, I never thought you would come, but I'm glad you could make one of Hilda's dreams true." Svarar jag tacksamt med ett stort leende som blir ännu större när någon hoppar upp på min rygg och i stort sett halvt stryper mig med kramar.

"Åååååhhhh du förstååååår inte hur glaaaad jag ääääääär!" Utbrister tjejen på min rygg och jag skrattar bara högt åt henne och när hon hoppar ner drar jag in henne i min famn.

"Likte du det?" Frågar jag tyst och hon kollar upp på mig med en nästan mödarblick.

"Gillade? Jag fucking älskade det!! Du är ju helt jävla galen!!" Utbrister hon skrattandes, jag drar henne närmare igen och håller henne där.

"Your boyfriend is very very good and caring, Hilda. Hold him tight, he's one of a kind." Ler Shawn och Hilda vänder sig om i min famn och ler stort mot honom medan hon greppar tag om min arm som ligger runt hennes hals, utan att ta stryptag såklart.

"I know, he's really special and I promise, I'll never let him go." Ler hon blygt och jag gosar ner ansiktet i hennes hår.

"You have talked about Martinus, what do you think about me?" Säger Marcus och alla skrattar men han får sitt svar iallafall.

"Of course you are as special and talented as Martinus!" Jag har nog aldrig sett Marcus nöjdare än nu.

"Should we go to sit on the couch and talk a little? Me and Hilda have been standing for several hours and my legs will die soon if I can't sit down" Vi gör som Kajsa säger och går till soffan som står backstage vid ett soffbord med godis och dricka.

Jag sätter mig i det vänstra hörnet, Hilda kryper upp under min arm och placerar armen runt min mage. Marcus sitter i andra hörnet med Kajsa bredvid sig som lutar sitt huvud mot hans axel och sedan sitter Shawn i en fåtölj snett emot oss.

"Okay, first of all, how the hell did you get Shawn Mendes to Borlänge?" Börjar Hilda nyfiket och lutar huvudet mot mitt bröst och släpper ifrån sig en nöjd suck över att äntligen få vila lite.

"My manager got a call from your father who said his sons are you and so on and that Martinus would surprise a special person who liked me very much" Jag nickar lätt åt Shawns yttrande innan jag flyttar blicken mot Marcus som fortsätter.

"First you said no, right? But because Martinus is as stubborn(envis) as he is, he did not give up and then you said yes"

"That's why you were so nervous?" Hilda kollar upp på mig som nickar.

När vi pratat om ganska mycket saker i ungefär en timme har Hilda och Kajsa lyckats somna, dom måste vara jättetrötta efter efter att ha sovit ute i några nätter.

"Have you told your fans that you are together?" Undrar Shawn när min mobil som ligger på bordet lyser upp av en massa notiser.

"Uhm no?" Svarar jag osäkert och blickar ner på min halvsovandes flickvän.

"Maybe it's time to do it soon, many filmed today and may not bring along when you say you're together but just when we sing and you kiss her." Shawn ser lite osäker ut men jag nickar medhållandes.

"Maybe we should talk about it some day." Suckar jag och stryker bort en hårslinga som har fallit framför Hildas ögon.

Shawn har rätt. Men vad händer ifall hon får massa hat? Fansen ogillar ju redan att vi har tjejkompisar, och nu när jag var flickvän? Mångas liv kommer nog att förstöras då och det vill jag ju inte.
Men det är klart, jag kan ju inte låta fansen styra mitt liv, jag har ju också känslor och ett privatliv, precis som dom. Äsch, det kommer gå bra. Dom kommer förstå.

Uppdateringen och det här kapitlet suuuger och det händer iinggenntiingg men det kan det inte göra hela tiden så ja..?

Kommentera vad ni tycker och rösta så gör ni majjj gla' :)


























Godnatt<3 (klockan e 23:37 när jag skriver detta, så godnatt)

Moments | m.gWhere stories live. Discover now