|| Viktigt i slutet!!||
Ons 4 Juli 2018 'Martinus perspektiv'
Jag greppar min mobil som har ringt tre gånger på 5 minuter så tillslut fick Marcus nog och röt åt mig, jag citerar "Men kan du svare på den forbannede jævla mobiltelefonen eller?! Du har også verdens verste jævla ringetone".
Jag ser att det är Hilda så jag väntar några sekunder till för att försöka dölja mitt lite sura humör.
(Kommer skriva allt på svenska men Martinus pratar egt norska, orkar bara inte översätta allt nu)"Hej" Hör jag en ljus, lite osäker röst säga vilket får mig att vilja le men jag står emot.
"Aa" Säger jag och låter henne veta att jag inte är glad vilket får henne att sucka tungt.
"Du är alltså seriöst sur över att jag inte ville prata med dig just då?" Suckar Hilda tungt och jag svarar med ett tyst mmh.
"Du är så jävla barnslig, är det ditt största problem i livet?" Hon låter irriterad pågrund av mitt beteende men jag kan inte hjälpa det.
"Det vet du att det inte är.." Mumlar jag då jag vet att hon vet att det verkligen inte är det.
"Sluta sura då, jag ville ha en trevlig stund med mina vänner utan att behöva bryta ihop" Säger hon bestämt vilket får mig att ännu en gång sucka.
"Vi har större problem Martinus, när vi var där vid stranden så kom Simon och sa att han skulle passa på att få tillbaka mig nu när inte min jobbiga pojkvän är här" Ilskan tar över inom mig och jag får lust att slå till något men jag samlar mig snabbt.
"Men grabbarna sa ifrån va?" Säger jag istället lugnt men får inget svar, det enda jag kan höra är hur hon svär tyst för sig själv och börjar skriva något på sin mobil.
"Hallå? Vad händer? Sa dom ifrån eller?" Säger jag igen när hon har skrivit i kanske en minut och får äntligen en reaktion.
"Ehm ja förlåt, ja dom sa ifrån. Ludwig röt till ordentligt och det var det som fick Simon att gå men innan han gick så sa han 'Men ni känner mig, jag är inte den som ger upp i första hand' så han kommer ju fortsätta försöka" Förklarar Hilda, jag knyter näven som väldigt gärna skulle vilja slå till något eller någon.
"Ska jag tvingas slå ner idioten nu också?" Morrar jag tyst för mig själv men Marcus hör och lägger en bestämd men lugnande hand på min axel och skakar på huvudet.
"Nej, Erik fixar det om det behövs, du kan inte riskera ditt rykte för ett slagsmål" Mumlar Hilda med en suck på slutet, hon är inte glad.
"Aha" Hilda snyftar till vilket får mig att reagera snabbt.
"Vad är det?" Frågar jag mjukt och väntar tålmodigt i ca 10 sekunder utan svar.
"Baby? Vad är det? Varför är du ledsen?" Hon snyftar till igen men svarar därefter skakigt.
"Jag saknar dig bara, jag vill bara kunna krypa upp mot dig och mysa" Innan jag ens hunnit säga något hör jag hulkande läten och att hon lägger ifrån sig mobilen.
"Ey, du, hör du mig?" Det tar några sekunder innan jag får ett 'ja nu' till svar och jag antar att hon har satt på högtalaren.
"Det är lugnt, jag saknar dig jätte jättemycket också! Allt jag vill är att hålla om dig och aldrig släppa"
"Är du själv hemma?" Hon hummar tyst som svar vilket gör min idé lyckad.
"Ska jag ringa Kajsa?" Frågar jag mjukt och får snabbt ett nej till svar. Okeeej, det trodde jag inte.
"Saga?" Ännu en gång får jag ett nej till svar och min hjärna börjar tänka igenom alla namn jag vet hon gillar. Vem finns mer?
"Ehm-... Typ Noel eller Erik eller nån av dom?" Frågar jag osäkert då jag inte riktigt vet vad jag tycker om tanken på min flickvän och en annan kille som tröstar henne, men om det nu är det hon vill så får jag väl försöka tänka bort avundsjukan.
"Erik" Mumlar hon tyst och snörvlar till lågt, det gör ont i mig att höra hur ledsen hon är utan att kunna göra något.
"Jag ringer honom då, ring så fort det är något, svarar inte jag så svarar pappa eller mamma om dom är med, och så ringer jag så fort jag kan, jag lovar" Jag kollar mot Marcus som redan kollar oroligt på mig med mobilen i handen.
Jag tar mobilen ur handen på honom och ringer Erik på den och ger sedan tillbaka mobilen till honom.
"Mhm, tack Martinus, jag älskar dig" Hennes svaga röst krossar mitt hjärta totalt och jag vill själv börja gråta.
"Jag älskar mer, och det är omöjlig att du älskar mig mer så försök inte ens" Säger jag snabbt med ett leende.
"Du är en sån jävla tönt ibland" Muttrar hon bittert vilket får mig att skratta lite.
"Tack, jag tar det som en komplimang" Ler jag retsamt men får bara en suck tillbaka.
"Ring Erik nu" Säger Hilda tyst och jag kollar mot Marcus som halvt förvirrat sitter och snackar med Erik.
"Aa, vi hörs, älskar dig" Säger jag snabbt och lägger på direkt efter att hon sagt 'Älskar dig, hejdå'. Jag är inte den som gillar sånt där gulligull när man ska lägga på, det räcker med puss, älskar dig. Det andra tar bara tid.
Ännu en gång tar jag Marcus mobil ur handen på honom utan att säga något. Han kollar aningens kränkt på mig och suckar.
"Tja, Hilda vill att du ska komma till henne, om du inte kan får du göra så att du kan ändå" Säger jag rakt på sak men skrattar direkt efter av hans reaktion. Han gav ifrån sig ett högt "woah" och ett litet skratt.
"Jo men hej" Skrattar han förvånat.
"Nä men hon är ledsen och ville att just du skulle komma så känn dig hedrad" Förklarar jag skämtsamt.
"Aha, drar dit direkt då, lovar att ta hand om henne som den prinsessa hon e" Säger han seriöst och jag ler lätt åt hans ordval, det han säger är sant.
"Bra, men var inte hennes prins bara, hon har redan en" Jag ler stort bara av tanken på henne, hon är verkligen min prinsessa.
"Självklart mannen, we're just friends and you know that" Skrattar han och jag hör i bakgrund att han stänger en dörr och börjar gå på grus.
"Jag vet, men du, ring om det är något, vi ha ingenting på idag så jag kan svara när som helst"
"Yes, ha det så bra pöjk" Retas Erik och jag ser framför mig hans flin.
"Passa dig lillkillen, jag kan slå till dig när jag vill när jag kommer hem" Hotar jag och han lägger därefter på med ett skratt.
Asså om han gör något med Hilda, jag svär han kommer va gul och blå.
Ett väldigt tråkigt kapitel måste jag säga. Händer ingenting alls heh
Gillar ni att rita/måla?
Jag har valt vinnare i tävlingen förresten!! Grattis @bellinusnoveller !! Du får skriva mer om dig själv privat!<3
Och ni andra som var med, som sagt hade jag väldigt svårt att välja men det kommer fler tävlingar i framtiden!<33Rösta och kommentera och ha det allmänt gött
Huhuh
YOU ARE READING
Moments | m.g
FanfictionEn M&M bok som delvis är skriven utav Shawn Mendes låtar. Första huvudperson är Martinus Gunnarsen. VARNING; Svordomar nämns ganska ofta Inga videor eller bilder (om inget annat sägs) är mina så all rättighet till dess ägare! Startad; 09/06-2018 Avs...