Mån 11 Juni 2018 ''Martinus perspektiv'
Nervöst går jag mot skolan med Marcus bredvid mig för att fråga Hilda om balen, men Marcus är inte med som moraliskt stöd utan för att han ska fråga Kajsa.
Jag kollar ner på den röda rosen jag håller i och börjar tänka på igår när jag & Hilda pratade på vägen hem från skolresan och ämnet blev om killen hon gillar, väldigt jobbigt att prata om för mig.
Flashback
"Asså han är så gullig så du förstår inte! Han är snäll, han är rolig, han kan sjunga, han är helt underbar! Men jag vet inte om han gillar mig, vilket är ganska jobbigt. Sen hoppas jag ju att han bjuder mig på balen men han kan vara ganska blyg så jag vet inte..."
Slut på FlashbackTanken på att han kanske redan hunnit fråga ändå får det att hugga till i bröstet men jag skjuter snabbt bort den känslan och blickar mot skolan vi börjar närma oss, där dom redan sitter.
Jag tar ett djupt andetag när vi är nära och ger sedan båda två varsin kram innan jag går rakt på sak bara för att få det överstökat.
"Har han allerede spurt deg om balen?" Jag möter allvarligt och ganska nervöst Hildas ögon och hon drar ihop ögonbrynen i en förvirrad min.
"Vem?" Frågar hon oförståeligt och jag suckar över att jag tvingas säga det.
"Men fyren du liker selvfølgelig!" Suckar jag och hon ler lite men skakar på huvudet.
Leendet växer på mina läppar också och glädjen inom mig är obeskrivlig.
"Well, vil du gå til balen med meg?" Ler jag och håller fram rosen vilket får hennes händer att flyga upp till munnen och hennes huvud att nicka snabbt innan hon tar emot rosen och slänger armarna runt halsen på mig.
"Såklart! Vem skulle säga nej till självaste Martinus fucking Gunnarsen?"
Jag skrattar lätt och kollar över mot Marcus som även han har två armar runt halsen.
Nu hoppas jag bara att killen som Hilda nu gillar inte bjuder henne senare idag eller imorgon för då kanske hon säger ja och sen går med honom istället?
Men alltså, jag vill ju se henne glad och så! Det är inte det, men jag vill iallafall gå med henne på balen. Efter det kan jag försöka vara glad för hennes skull om det skulle bli något mellan dom två, även om han omöjligt kan gilla henne mer än mig i sånna fall.
Hoppas bara hon förstår det en vacker dag...Ännu en gång blickar jag över mot min bror som ser ovanligt lycklig ut när han pratar med Kajsa. Kanske har han en hemlig crush på henne ändå? Vem vet?
Mitt fokus lägger jag istället på tjejen framför mig som även hon kollar mot sin lycklige bästa vän.
"Jeg kan ringe deg senere i kveld og si hvordan vi planla, hvis det går bra?" Ler jag snällt och hon möter min blick och nickar lite sorgset.
"Hva er det? Har du angret deg?" Frågar jag oroligt och tar hennes hand som inte håller i den röda rosen.
Hon skakar lätt på huvudet och kollar ner på rosen.
"Det er greit! Det er bedre å si det enn du la meg tro at du vil" Säger jag snabbt och hon möter min blick, skakandes på huvudet.
"Nej! Jag vill verkligen gå med dig Martinus! Det är bara det att-.. jag vet faktiskt inte" Fnissar hon vilket mig att le stort och nicka som svar.
"Men vi må gå nå, vi høres senere da!" Ler Marcus och vi kramar om tjejerna snabbt innan vi börjar gå mot busshållsplatsen som ligger ganska nära för att kunna ta oss hem fortare.
När vi kommit en bit hör vi glädjeskrik och vi kollar bak mot Hilda & Kajsa som direkt slutar med att skrika & hoppa runt och kollar istället generat mot oss och vi skrattar högt alla 4.
Fyfan vilket gäng vi är! Tänk om vi hade varit agenter eller något? Tänk bara vad bra vi hade varit? Om man bortser från Hilda som är väldigt klumpig och typ aldrig kan vara tyst i situationer man ska vara tyst i, men det är en av sakerna jag verkligen gillar hos henne.
Men tänk vad bäst vi hade varit ändå?
Helloooo friendooos! Jag vet inte ens vad man säger? Aja, Sry för att det tagit några dagar eller ngt men ja, jag skriver när jag känner för det då jag inte vill ha någon press på mig och jag har 6 djur här på gården som jag vill försöka ta tid till nu när det är sommarlov så hoppas ni förstår!<3
Hur gör ni när det är ett "låtkapitel"? Lyssnar ni på låten? Isåfall när?
Intressant att veta så kommentera gärna!<33Förlåt för sent kapitel Btw, hoppas det är lugnt ändå :)
Love u byyyyyyeeee
YOU ARE READING
Moments | m.g
FanfictionEn M&M bok som delvis är skriven utav Shawn Mendes låtar. Första huvudperson är Martinus Gunnarsen. VARNING; Svordomar nämns ganska ofta Inga videor eller bilder (om inget annat sägs) är mina så all rättighet till dess ägare! Startad; 09/06-2018 Avs...