Kapitel 22

339 8 5
                                    

Fre 15 Juni 2018 'Martinus perspektiv'

Motvilligt slår jag upp ögonen och suckar tyst åt att jag glömt av att stänga av ljudet på mobilen och den nu låter non-stop, antagligen något fan som spammar..

Snabbt inser jag att jag och Hilda fortfarande skedar som vi gjort hela natten.
Försiktigt tar jag bort vänster armen som ligger över Hildas midja och vänder mig så jag ligger på rygg, fortfarande med höger arm som kudde åt Hilda som gnyr till i sömnen, innan jag greppar mobilen som ligger på hennes nattduksbord.

Och precis som jag trott så är det ett fan.

Jag passar även på att kolla klockan och inser att den bara är 08:21, sedan stänger jag av ljudet, lägger tillbaks mobilen och vänder mig mot Hilda igen som fortfarande sover djupt.

Nöjt placerar jag handen bredvid Hildas vänstra hand som ligger en bit framför hennes ansikte och mitt ansikte gosar jag ner vid hennes huvud.

En lätt puss lämnar jag i hennes hårbotten vilket får henne att le, hon tycker om det har jag märkt.

Hon börjar röra på sig så jag lyfter armen lite lätt så hon lättare ska kunna vända sig mot mig.

"Godmorgen" Mumlar jag med ett leende medan jag lägger ner armen precis som den legat innan men nu med handen masserandes hennes bakhuvud.

"Mhm" Mumlar hon mot min hals innan hon hummar nöjt åt massagen.

"Har du sovet godt?" Frågar jag mjukt och byter från handen som ligger över henne till handen hon har som kudde och för istället den lediga handen under hennes T-shirt på ryggen och drar försiktigt naglarna över den varma huden.

"Mhmm verkligen, jag har ju sovit med dig" Viskar hon hest och håller om mig hårdare runt nacken vilket även gör att hon kommer närmare mig.

"Hur har du sovit då?" Frågar hon och börjar sakta dra sina naturligt längre naglar över mina axlar, resulterandes till att hela jag ryser.

"Jeg har aldri sovet så bra" Svarar jag och känner hur hon ler mot min hals för att sedan fläta ihop våra ben och därefter känner jag hur hon slutar dra handen över mina axlar och låter handen istället glida ner för mitt bröst, redan nu börjar jag bli nervös. Fan.
Hon fortsätter ner för magen och låter den sedan stanna på min höft.

Jag känner nervositeten stiga och stänger ögonen för att försöka tänka bort hennes hand på min höft.

Hade jag vetat att det skulle sluta såhär hade jag behållt tröjan på inatt, trotts värmen.

Jag fortsätter dra handen över hennes rygg i ett försök att lugna mig själv, men misslyckas totalt då hon börjar stryka handen över min hud.

Fan fan fan faaan.

Jag tänker snabbt ut idé som kanske kan funka, jag greppar min mobil och kollar klockan. 09:58.

"Shit, jeg kom på nå at foreldrene våre kommer hjem i ettermiddag, og jeg og Marcus lovet at huset skulle skinne rent da de kom hjem" Säger jag suckandes och Hilda suckar lätt hon också men sätter sig upp i sängen, alltså försvinner fokuset från mig.

"Då får vi gå upp och äta frukost då" Ler hon och reser sig upp ur sängen och går mot dörren, endast iklädd min T-shirt och underkläder.

"Jeg kommer snart" Säger jag leendes och hon nickar och går ner.

Jag tar ett djupt andetag för att faktiskt lyckas lugna ner mig och går sedan ur sängen för att leta efter en hoodie som jag hade med mig och hittar den slängd mitt på golvet.

Moments | m.gWhere stories live. Discover now