Kapitel 36

181 6 8
                                    

Sön 8 Juli 2018 'Marcus perspektiv'

Med blött hår och endast ett par mjukisbyxor på slänger jag mig utmattat på den stora dubbelsängen som står placerad mot väggen mitt i hotellrummet som jag, Martinus och pappa delar på.

Pappa kom på under konserten här i Tromsø att han behövde handla något så han är och gör det nu och Martinus sitter i soffan framför den stora teven utan tröja han också och kollar på någon fotbollsmatch mellan Chelsea och något annat lag. Tydligen leder Chelsea med 3-0 efter första halvlek. *suck*

Nu ska vi vara borta i en månad, ha 4 konserter i Norge, intervjuer, ha en konsert i Grekland, vara lite i Trofors och hänga med vännerna där, sen åker vi hem i 3 dagar, åker till LA i 2 veckor för att skriva och spela in ny musik, är hemma i en vecka och sen ska vi med Jason Derulo på turné i en månad. Sen jävlar ska vi va hemma!

Jag väcks ur mina tankar av att Martinus skriker till glatt och jag antar att Chelsea gjorde ett mål till, vafan.

Samtidigt som Martinus gav ifrån sig ett glädjetjut så börjar min mobil ringa, när jag ser att det är Kajsa som ringer på facetime tar jag mobilen jättenära min gapande mun och svarar.

"He- Vafan göru??" Skrattar hon högt. Jag ler och tar bort mobilen från min mun så hon nu kan se hela mitt ansikte.

"Heeeiii princess" Ler jag nöjt och jag hör att hon screenar.

"Hva gjør du?" Frågar jag när jag märker att hon koncentrerar sig på något annat.

"Ehm, det är inte så att ni har hört något från Hilda sen i typ fredags?" Nu när jag tänker efter så har det varit väldigt dött från Hildas sida, ja.

"Martinus" Säger jag högt och får hans uppmärksamhet snabbt.

"Har du hørt noe fra Hilda siden fredag?" Han skakar på huvudet som svar vilket får en suck att lämna mig.

"Nei" Suckar jag till Kajsa som drar lite nervöst i sitt hår och suckar hon med.

"Er hun hjemme da?" Kajsa ruskar upprört på huvudet och jag drar ihop ögonbrynen i en frågande min. Om hon inte är hemma och hennes tre bästa vänner inte har hört något från henne på typ 3 dagar, är det dags att agera detektiv då?

"Hvor kan hun være da? Har du spurt Saga? Gutta? Hun der Ella? Simon??" Rabblar jag ur mig snabbt och kollar bort mot Martinus som är helt inne i matchen. Idiot.

"Hon är inte hos Saga eller Ella, hon hade sagt att hon skulle till en kompis så det lär ju inte vara Simon iallafall. Jag har inte alla killars nummer så ni kanske kan fråga dom? Tinkan kanske kan prova att ringa henne också?" Säger Kajsa fundersamt och jag nickar lätt.

"Men asså jag har ju skrivit ganska mycket till henne och i fredags och igår så läste hon iallafall, men idag har hon inte visat något tecken alls på att hon ens lever"

"Vent litt"

"Martinus, kan du ringe Hilda" Säger jag högt till Martinus som endast svarar med ett tyst mmh.

"Idiot, ring Hilda" Säger jag högre men får ingen reaktion alls så jag ställer mig upp och går irriterat fram till honom och greppar tag om fjärrkontrollen som hot.

"Kjæresten din er borte og ingen vet hvor hun er, kan du fucking ringe henne?!" Ryter jag, ännu en gång får jag ingen riktig respons så jag trycker av teven, slår till honom i bakhuvudet vilket får honom att gny till och sen knuffar jag ner honom på rygg i soffan så han kollar upp på mig med lite skräck i blicken. Rätt åt honom.

"Er du døve eller?! Skal jeg ta det på engelsk så du forstår noe? Your fucking girlfriend is fucking gone and nobody knows where she fucking is! Can you maybe call her?!" Ryter jag högt och då äntligen verkar han få lite vett i skallen och inse vad det är jag har försökt säga.

"Hvorfor sa du ikke det?!" Utbrister han och reser sig upp så fort att han nästan halkar och skyndar till sin mobil som sitter på laddning bredvid sängen.

"Jeg har prøvd" Suckar jag och himlar med ögonen och går till Kajsa som väntar genom min mobil som ligger på sängen.

"Han skal ringe nå" Kajsa ler lätt när hon ser mitt ansikte igen, jag börjar skärmfilma utan att hon vet det då jag känner på mig att hon kommer säga något konstigt.

Hon sitter och ler och typ inspekterar mitt ansikte en stund innan hon säger det hon antagligen tänkt säga en stund.

"Du låter ganska hot när du är arg" Jag brister ut i skratt men samlar mig ändå ganska snabbt.

Sa ju det. Jag kanske känner henne lite för bra..

"Takk..?" Flinar jag lätt men innan hon hinner säga något morrar Martinus till och slänger mobilen hårt på madrassen men tar upp den direkt.

"Hun svarer ikke!?" Säger han stressat och sliter frustrerat i sitt hår.

"Vänta, jag ringer på Skype på datorn istället för då kan vi alla tre hålla på, på mobilerna och visa om det skulle vara något sånt" Säger Kajsa snabbt och lägger på och jag tar upp min MacBook och svarar på den när hon ringer.

"Så, mycket bättre. Men jag tänker om vi alla tre skickar och frågar vart hon samtidigt för då kanske hon fattar att vi e oroliga, och sen får ni fråga killarna också, och kanske även Simon i värsta fall" Vi nickar åt Kajsas idé och vi skriver i princip tre likadan sms och skickar samtidigt.

"Hvor er pappa?" Undrar Martinus efter någon minut men innan jag hinner svara kommer pappa in genom hotelldörren och kollar konstigt på oss när han ser oss.

"Hei, har det skjedd noe?" Frågar han fundersamt och ställer ner kassen på golvet för att sedan närma sig sängen.

"Uhm, kind of" Svarar Kajsa med en tung suck på slutet när hon inser att Hilda inte kommer svara.

"Hilda är borta och ingen vet vart hon är, hon svarar inte när man ringer eller något och inte ens hennes mamma vet vart hon är då hon sa att hon skulle till en kompis, hon har varit borta sen fredag" Förklarar hon snabbt och pappa drar förvånat ihop ögonbrynen.

"Svarer hun ikke deg heller, Martinus?" Martinus skakar bara på huvudet med underläppen mellan tänderna, han ser nästan förstörd ut.

"Skal jeg gjøre noe?" Vi alla skakar på huvudet som svar och jag och Martinus får varsin kram.

"Okej, vi må spørre gutta, Marcus du tar Noel og Filip så tar jeg Ludde og Erik" Beordrar Martinus och jag gör som han säger, men får bara ett 'nej, men Erik kanske vet, dom är ju vänner igen' från båda.

Ludde och Erik verkar inte heller veta vart hon kan vara så då är det bara Simon kvar. Fuck.

"Jeg ringer han" Mumlar Martinus aningens nervöst och letar upp hans namn, 'Idiot nr 2'. Jag är 'Idiot nr 1' heh.

"Vad vill du då Martinus?" Flinar Simon, det är FaceTime för att vi ska kunna se om han döljer något.

"Vet du hvor Hilda er?" Säger Martinus frustrerat och jag tror att vi alla tre är lite rädda för vad hans svar kommer vara.

Simon....

Hilda kan ju inte bara försvinna sådär :(


Tror det blev fel när jag skulle tagga dig förra gången så jag gör om det ifall du inte har sett det förra, bellinusnoveller
Du vann tävlingen! Grattis!!<33




















Ha det gött

Moments | m.gWhere stories live. Discover now