Amint Galadriel kiejtette ezeket a szavakat, egy másik, bronz páncélos tünde lépett ki a kapualjból. Hosszú, barna haja most egyszerű egyenes volt, semmi cifrázás, viszont a páncéljához illő bronz "tiarát" viselt. A kezében egy hosszú pengéjű kardon csillant meg a fény.
Egy másik kapualjból pedig egy hosszú, ősz szakállú és hajú mágus lépett elő. Ruhája és köpenye is hófehér volt. Botja fekete, a végén egy fehér gömbbel. Nagyon idősnek nézett ki, mégis remekül tartotta magát és most, harcra készen Galadriel segítségére sietett. Ha ezt mind nem a saját szememmel láttam volna utólag a filmben, el sem hittem volna.
-Talán segítségre szorulsz, úrnőm?- kérdezte Saruman. Szinte megütötte kérdése a barátságos, csevegő hangnemet.
-Jobb lett volna, ha halottak maradtok!!- kiáltotta Elrond és egyszerre két gyűrű-lidércbe is belevágta tünde kardját.
Saruman is akcióba lendült. A nazgûlok csapásait hol hosszú botjával, hol valami varázslattal, bűbájjal védte ki. Az egyiket lelökte az erődről, mire az visszamászott a falon és felülről vetette magát rá a mágusra. Az egy pajzsot vont maga köré, így nem érte sérülés.
Elrond egyszerre három lidérccel vette fel a harcot. Az egyik ütését kivédte, már támadott is a másikra, míg a harmadik csapását összeakasztotta az elsőével, így azok hátrahőköltek, mialatt a tünde végzett az első nazgûllal.A csata kellős közepén egy szán siklott be, amin Barna Radagast ült. Nyulai, mint mindig, most sem hagyták cserben és olyan gyorsan szaladtak, ahogy csak tudtak. Galadriel és az ölében fekvő/ haldokló Gandalf mellett álltak meg. Miközben a mágust felsegítették a szánra, a tünde e szavakat intézte a másikhoz.
-Itt nem maradhat tovább.. elszívják az erejét.- majdnem összesesett, de nem mutatta ki.
-Gyere velem, úrnőm!- kérte Gandalf, és elkapta a nő kezét. Egy pillanatra a tekintetük eggyé olvadt, de a mágus már akkor tudta mit fog kapni válaszul. Galadriel kedvesen elmosolyodott, majd kiszabadította a kezét a máguséból.
-Menj!- kiáltott, majd Radagast gyorsan elhajtott. Ernyedten esett össze.
Saruman a földbe tiporta az egyik fejét, míg a másikat lehajította. Az utolsóval is Elrond végzett, mégpedig úgy, hogy átszúrta a hasát. Csak egy üres páncél maradt a helyén, az is semmivé foszlott pár másodperc alatt. Odasietett Galadrielhez és letérdelt mellé, miközben a szemközti romos, félig leomlott lépcső teteje szétrobbant. Egy hatalmas, lángoló szem jelent meg.
-Már elkezdődött- hallatszott megint az a vérfagyasztó, kárörvendő hang mindenfelől, de a legerősebb a szem körül volt- A Kelet elesik. Így emelkedik fel Angmar királysága.- a hatalmas, lángoló szem pupillája felöltötte Sauron formáját. Lassan felkúszott a semmiből mellé a kilenc nazgûl is- A tündék ideje lejárt. Eljött az orkok kora!- fejezte be a szónoklatát, melyet mordori feketebeszédül intézett a jelenlévőkhöz.
Galadriel észrevétlenül, csendben felemelkedett a két férfi előtt. Haja, mintha vizes lett volna, a fejéhez és a vállához simult. Arca félelmet keltett volna bárkiben, aki rá néz. Ruhája most szakadt volt, koszos és zöldes. Jobb kezében egy világító üvegcse volt, mely Erendil fényével ragyogott.
-Neked itt nincsen hatalmad, Mordor szolgája!- mikor kimondta ezt, a szem zavarodottan zsugorodni kezdett- Mert névtelen vagy! Arctalan! Alaktalan! Térj vissza az ürességbe, ahonnét jöttél!
Hára tántorodott és Elrond kapta el. Sarumán is a botjára támaszkodott, jobban a szokásosnál. Ő is besegített Sauron száműzésében. Egy fénylő pontként suhant át az égen és Mordor kopán síkságain ért földet.
-Dandollen hon.- mondta Elrond, ami annyit jelentett, hogy be lettünk csapva.
-Sauron szelleme fent maradt.- suttogta Galadriel elhaló hangon.
-És most elűztük.- folytatta Saruman diadalittas arccal.
-Keletre fog menekülni.- tette hozzá a nő.
-Gondort figyelmeztetni kell!- pattant fel Elrond, miközben Galadriel a lábát fogva próbált nem összeesni megint.
-Nem. Te vigyázz Galadriel úrnőre. Minden erejét felhasználta. Már most is haldoklik. Vidd el Lothlórienbe.- adta ki a "parancsot" a mágus.
-Sarumán uram, le kell vadászni és el kell pusztítani egyszer s mindenkorra!- erősködött Elrond.
-A hatalom gyűrűje nélkül Sauron sosem nyerheti vissza az irányítást Középfölde felett. Most viszont menjetek! Sauront bízzátok csak rám!
YOU ARE READING
Straight outta Mirkwood
FanfictionA címből és a borítóból már kiderülhetett, hogy ezen könyv egyik főszereplője a Bakacsin erdő tünde hercege, Legolas, lesz. A másik, női fői szerepben Nova Sting. A gyűrűk ura filmektől teljesen független, inkább az öt sereg csatájára lesz spoiler...