Legolas arrives

753 58 3
                                    

Felkelt a Nap. Sigrid és Tilda elmentek megkeresni apjukat és bátyjukat a rémült, didergő tömegben. Volt is miért fázniuk, hisz nemsokára leesik az első hó.
Az emberek egy nagyobb kupacba tömörültek, egy idősebb nő és Alfird köré.

-Hé! Adj egyet nekem is!- monda gorombán a férfi. Száraz és meleg pokrócot osztogatott azoknak, akik most vergődtek ki a jeges vízből- Majd' megfagyok.- tette hozzá.

-Ha annyira kell, keríts magadnak!- válaszolt flegmán az asszony- Itt te nem parancsolsz!

-Tévedsz!- sziszegte- Az úr távollétében a helyettesére száll a hatalom, aki ezesetben jómagam vagyok.

-Te, mint a város ura? Ne nevettess- Alfrid egy pokróc után kapott, de a nő kirángatta a kezéből- Előbb halnék meg, minthogy engedelmeskedjek neked!

-Azt könnyen megoldhatjuk...- emelte ütésre a kezét, de hátulról valaki elkapta a csuklóját.

-A te helyedben nem haragítanék mindenkit magamra. Most nem.- suttogta a fülébe egy hang. Az asszony arca felderült. Bard megpördítette Alfridot, majd Bain kigáncsolta, így a földön végezte.

-Apa!- rohant oda hozzá Tilda sikítva örömében. Sigrid is odasietett és mindkettőjüket megölelte.

-Úgy aggódtunk!- mondta könnyek között.

-Jól van, semmi baj.- nyugtatta meg őket az apjuk.

-Bard volt az! Én láttam! Ő ölte meg a sárkányt! Leterítette a fekete nyíllal!- kiabált Percy (Bard egy régi ismerőse és barátja, Tóváros kapuőre) a tömegből. Mindenki odasereglett és egyesével köszöngettek neki, hálájukat kifejezve.

-Éljen a sárkányölő! Éltessétek Bard királyt!- kiáltotta túl a tömeget Alfrid, miközben magasra emelte Bard kezét. Az emberek abban a percben elhallgattak- Számtalanszor mondtam már, hogy ez a férfi nemes házak leszármazottja. Egy született vezér!

-Ne mondd ezt!- folytotta belé a szót Bard- Nem én vagyok e város ura. Hol van ő?!- kiáltotta bele a levegőbe- Hol van e város ura?!

-Féluton lent az Anduinon! Az összes kincsünkkel...- válaszolt az asszony, aki még mindig pokrócokat osztogatott a rászorulóknak- Te tudod!- mutatott vádlón Alfrid felé- Hisz te segítettél neki felpakolni mindent.

-Nem. Tiltakoztam!- erős kétkedés lett úrrá a tömegen- Azt mondtam neki: Uram, ne!- itt már többen megindultak a hazug kutya felé.

Felkapták a kezét-lábát, és húzni kezdték ellentétes irányba mind a négy végtagot. Volt aki a fejét is megrántotta. Alfrid kétségbeesetten kiabált segítségért. Az egész fejetlenségnek Bard, a sárkányölő vetett véget.

-Elég, emberek! Elég!- erre letették a földre- Nézzetek körül! Hát nem volt még elég a halálból?!- mindenki az általuk elvesztett családtagokra és barátokra gondolt. Fájdalmukban számba se tudták venni őket- Csomagolunk! A Hegyhez fogunk menni.- jelentette ki.

Én Tauriellt és a törpöket követtem. Valahonnan sikerült szerezniük egy csónakot, amit induláshoz készítettek elő. Már mindenki benne ült vagy állt, várva, hogy végre Thorin és  bajtársaik után mehessenek, de Kilí habozott. Először a csónakra pillantott, majd a tünde nőre.

-Gyere már öcsém!- szólította Filí.

-Ők a te néped, menned kell!- jelentette ki Tauriell.

-Gyere velem!- kérte rövid habozás után- Tudom mit érzek, és nem félek. Tőled megpezsdül a vérem.

-Az nem lehet...- suttogta a nő, de láttam a szemein, hogy az ellenkezőjét akarná.

-Tauriell, amralime- suttogta a törp saját nyelvén.

-Nem tudom ez mit jelent.- jelentette ki hidegen a nő és indulni készült, mikor Kilí elkapta a kezét.

-Szerintem tudod.- mosolygott szerelmesen. Tauriell tett egy lépést a törp felé és már lejjebb is hajolt, de aztán megdermedt egy pillanatra. Felegyenesedett és hidegen a távolba révedt.

-Hîr nín, Legolas!- eljtette ki lassan a tünde szavakat, amik annyit jelentettek, hogy: Legolas uram. Elég hülyén cseng, belátom. Egyébként is, hogy került ide? Nem is láttam. Mármint... most már látom. Vajon ő is engem? Vagy én teljesen átlátszó vagyok mindenkinek?

-Maewado i Naug. Boe i nadh egeno.- mondta komoran. Nem értettem tökéletesen, de valami búcsúról beszélt. Abba az irányba nézett, amerre én is álltam. Egy pillanatra fellibbent a jéghideg álca és a meglepettség vette át a helyét- Várok rád.- tette hozzá és egy alig látható fejmozdulattal egy fenyőfa felé intett.

-Hát te mit keresel itt?-kérdezte, szinte mosolyogva. Örültem, hogy emlékszik rám.

-Fogalmam sincs!- nevettem a helyzet képtelenségén- De most már átérzem a helyzetedet.

-Hát.. mit ne mondjak, üdv Középföldén!- viccelődött.

-Elképesztő...- suttogtam. Bard sétált el mellettünk.

-Hova akartok menni?- kérdezte Legolas egy pillantásra sem méltatva a "halandót".

-Csak egy helyre mehetünk.

-A sárkány halálának a híre hamar elterjed majd. Lesznek akik útrakelnek a Hegyhez. A kincsek miatt, a stratégiai helyzete miatt...- vetette fel aggodalmasan mire tengerkék szemét az emberre szegezte.

-Mondd, mit tudsz?- érdeklődött Bard.

-Még semmi sem biztos. Csak félek attól, hogy mi jöhet.

-Azog és Bolg? Az orkok?- kérdeztem. Válaszul aprót biccentett.

-Nem tehetünk mást.- ment a dolgára Bard.

Tauriell odasétált mellénk. Szemi könnyekben úsztak, de hamar erőt vett magán. Legolas egy aggódó pillantást vetett rá, mire ő az övén lógó táskaszerűségbe csúsztatott egy csiszolt, fekete követ.

 Legolas egy aggódó pillantást vetett rá, mire ő az övén lógó táskaszerűségbe csúsztatott egy csiszolt, fekete követ

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Legolas kedveli a lányt... annyira lesüt róla. Kár, hogy Tauriell már választott. A sálam alá rejtettem a nyakamban lógó láncot.
Az ő láncát.

Straight outta MirkwoodTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang