EP 4

224 13 1
                                    

»Yoongi P.O.V«

Aku sedang masak di dapur untuk makan malam nanti. Hari ni aku masak simple saja iaitu telur separuh masak dan ramen.

Aku dari tadi tercari-cari manalah si Y/n ni,tak turun2 lagi ka? Aku perlu siapkan masakan aku ni terlebih dahulu sebelum memanggil Y/n turun.

Setelah siap,aku menjerit namanya,

"Y/N!! MAKAN!" suara aku terdengar bergema.

Aku mendengar bunyi tapak kaki yang sedang memijak anak2 tangga. Muncullah adikku itu dengan muka yang layu.

"Jom dik makan nanti lapar pulak" aku menarik lengannya ke kerusi di mana makanan itu dihidang.

Dia duduk dan menatap makanan tu. Tapi dari tadi asyik diam saja Y/n ni. Kenapa eh?

"Ambil lah makanan tu,abang masak simple je untuk hari ni..boleh kan? Y/n tak marah kan?" aku bertanya takut2 dia marah ke sebab dia suka makan bermacam2 untuk makan malam.

Dia geleng.

Y/n ambil makanan dan suapkan makanan tu ke mulutnya dengan perlahan. Haih kesian nya aku tengok adik aku ni,dah macam orang sakit.

Setelah lama berdiam diri,aku mahu mula perbualan.

"Adik.." aku berkata dengan lembut. Dia cuma angkat kepalanya tanpa menyahut apa2.

"Kenapa adik diam je? Y/n gaduh eh?" aku bertanya. Dia cuma tundukkan kepalanya sambil mengunyah makanan.

"Kalau Y/n ada masalah,bagitau abang..jangan diam je macam ni..entah2 abang boleh tolong ke?" aku bercakap lagi.

"Tak ada apa yang boleh abang tolong.." akhirnya Y/n bersuara tapi layu saja suaranya.

"Kenapa?"

"Entahlah..ada makcik gedik marah2 kan Y/n pastu dia nak katakan Y/n perampas lelaki hot gitu" Y/n mulai marah.

Aku tergelak mendengar luahan adik aku ni. Makcik gedik? pftt hahaa

"Oh..dan..? dia ada buat apa2 tak kat adik?" aku bertanya.

"Tak..cuma perang mulut je,tapi masalahnya budak laki tu baru je adik kenal tengok2 minah gedik tu kata adik ni perampas heh pala hotak dia lah"

Adik aku ni sebenarnya cepat panas baran jadi bila dia marah macam2 perkataan kasar di keluarnya.

"Oh..biasalah perempuan gedik..semua lelaki hensem dia nak untuk menjadi lelaki tu kekasih nya"

"Ha tui! kekasih konon!" aku tergelak tengok gelagat adik aku ni. Akhirnya misi aku berjaya membuatkan adik aku bercakap.
—————
»Y/n P.O.V«

Keesokan harinya,aku datang ke sekolah seperti biasa dan aku ternampak Taehyung yang sedang membaca buku lalu aku pergi mendekatinya.

"Tae.." aku memanggilnya lalu duduk di tempat aku. Dia alihkan buku tu dan pandang aku dan berkata,

"Ye,Y/n?"

"Saya..nak minta maaf pasal semalam.."

"Kenapa?"

"Sebab..saya buat kecoh dan nak tau tak kenapa?" Taehyung angguk.

"Dorang tu cakap pasal awak..dia kata saya asyik dekat2 dengan awak padahal baru kenal..dan di situlah terjadinya haru-biru" aku berkata dengan kesedihan yang ada di hati.

"Oh..tak apalah,saya ok je..awak ok kan?" Taehyung berkata dengan nada yang risau.

"Saya ok je" aku senyum kepadanya dan dia membalas kembali.
—————
[skip]

»Jimin P.O.V«

Aku berlari ke kelas Y/n dan aku masuk ke dalam tetapi Y/n tiada di situ. Aku mendekati Jisoo yang sedang sibuk menulis sesuatu di bukunya tu.

"Jisoo!" aku memanggilnya.

"Oh Jimin! Kenapa?" Jisoo agak terkejut melihat kehadiran aku yang tiba2 datang tak diundang.

"Aku tengah cari Y/n..Y/n mana?"

"Dia pergi tandas"

"Ok thanks Soo!" aku berlari ke tandas untuk bercakap dengan Y/n.
—————
»Y/n P.O.V«

Aku mencuci tangan dan muka untuk menyegarkan muka aku yang dari tadi asyik berangan saja. Tiba2 aku mendengar seseorang memanggil nama aku.

"Y/n?" Jimin memanggil aku. Aku cepat2 keluar dari tandas.

"Eh Jimin? Kenapa datang sini?" aku bertanya.

"Tak ada,aku cuma nak bercakap dengan kau. Jom ikut aku" Jimin menarik tangan aku ke suatu tempat.
—————

Permainan Cinta Tiga Segi [●P.JM & K.TH●] √Where stories live. Discover now