Hari sudah pun larut malam,Yoongi memanggil mereka bertiga yang masih bermain bola di tepi pantai.
Apabila mendengar jeritan Yoongi,mereka berhenti dan mengikuti pergerakan Yoongi yang telah bergerak di tengah2 untuk membina api di situ. Maklumlah malam2 sejuk.
"Jimin dan Taehyung tolong aku jap" Yoongi memanggil Jimin dan Taehyung.
Jimin dan Taehyung berlari ke arah Yoongi yang sedang memegang kayu2 yang dia ambik semasa mereka sibuk bermain.
"Y/n dan Jisoo pergi susun2 kerusi tu. Abang dah turunkan" Yoongi arahkan adiknya dan Jisoo pula.
"Ok!" Y/n dan Jisoo bercakap serentak lalu menyusun kerusi2 lipat tu.
Masa itu,mereka sibuk membuat kerja hinggalah malam hari menjelma.
—————
Jam pada tangan Yoongi telah menunjukkan jam 8.00 malam. Masa ini telah masuknya makan malam. Jadi dorang kena beli makanan."Aku ambik makanan2 kat beg aku jap" Jisoo berkata lalu beredar.
"Air pula?" Jimin bertanya.
"Air kita kena beli. Nak air apa?" Y/n berkata.
"Air kosong aje lah" Yoongi menjawap.
"Roger!" Y/n bangun dari duduknya dan pergi ke kedai berdekatan dengan pantai tu.
Tak lama kemudian,Jisoo datang ke tempat itu semula dengan makanan2. Dia meletakkan makanan2 nya di atas paha nya.
"Korang nak makan apa? Aku ada marsh-"
"Banyak giler makanan!" Jimin menyampuk percakapan Jisoo tadi.
"Mestilah,korang kan kuat makan" Jisoo tergelak kecil.
"Eh,aku tak! Kau la yang kuat makan!" Jimin membantah.
"Yelah yelah chim~" Jisoo mengejeknya dengan nama manja yang selalu Y/n panggil.
Jimin mencebik lalu dia mengambil plastik marshmellow dari paha Jisoo.
"Eh eh main ambik...je" Jisoo mencekak pinggangnya. Gayanya pulak macam makcik2.
"Biar ah" Jimin memuncungkan bibirnya seperti budak2 kena marah dari maknya.
"Aku dah balik!" Y/n berlari ke arah dorang dan bagi satu air botol mineral kepada mereka.
"Y/n! tengok chimmy,dia rampas marshmellow akuu" Jisoo merayu kepada Y/n.
"Korang ni,gaduh je" Y/n berkata lalu menggeleng kepalanya diikuti dengan Yoongi. Taehyung pula senyum saja.
"Ala..macam la orang tu tak pernah gaduh dengan dia" Jisoo memperli Y/n.
"Yelah.." Jisoo ketawa kecil dan memujuk Y/n.
Malam itu seronok sangat. Mereka bercakap kosong,bergelak ketawa,mengkongsi cerita2 lawak atau seram. Pada hari tu,mereka tak boleh melupakan kenangan indah ni.
—————
Ini semua author p.o.v 🙂
YOU ARE READING
Permainan Cinta Tiga Segi [●P.JM & K.TH●] √
FanfictionSinopsis :- "Aku sukakan kau Y/n.." Jimin berkata. "Ta..tapi..aku tak pernah suka kau sampai lebih daripada kawan.." Y/n jawab dengan nada serba salah. ------ "Tak guna punya Taehyung! Dia rampas Y/n daripada aku!" Jimin marah di dalam biliknya s...