Sekarang telah menunjukkan pukul 4.00 petang. Y/n dari tadi asyik termenung jauh. Nampaknya kepala dia serabut memikir pasal perbualan dia dan Jisoo.
Jisoo pula sibuk bermain dengan telefon,melayari sosial media. Melihat orang yang famous mengupdate gambar2 di sosial media.
Setelah lama Y/n termenung,dia membuat keputusan untuk keluar,makan angin.
"Soo,aku gi keluar jap. Nak makan angin" Y/n meminta izin kepada Jisoo.
"Ok" Jisoo masih pandang skrin telefonnya,sibuk dengan dunianya.
—————
»Y/n P.O.V«Aku berjalan2 di tepi pantai dan menikmati pemandangan pantai tu. Aku berjalan ke air pantai yang sedang tenang dan air itu agak suam kerana hari yang panas. Aku menikmati angin yang meniup di atas muka aku dan badan aku membuatkan hilang semua masalah aku.
Tanpa aku sedar,seseorang datang mendekati aku. Orang itu menepuk bahu aku.
"OPOCOT!" aku melatah dek terkejut.
Orang itu gelak terbahak2 sampai dia terduduk atas pasir. Aku mendengus geram dan memeluk tubuh.
"Ish! Kau ni Jimin! Kalau tak kejutkan orang tak boleh ke?" aku marah kepadanya.
Jimin redakan ketawanya dan mengusap matanya sebab air mata sudah keluar dari matanya.
"Sorry..sorry Y/n" Jimin meminta maaf dan peluk aku dari belakang. Tapi aku ni kan degil,aku tak endahkan dia dan lepaskan pelukan tu.
"Y/n~ sorrylah~ aku janji aku takkan buat lagi~" Jimin bagi suara manjanya dan masih mahu mendapatkan badan aku untuk dipeluknya.
Aku pandang ke arah Jimin. Jimin senyum2 manis dengan mata yang membulat. Haih..camne aku nak endahkan lelaki ni?
"Betul eh? Janji tauu?"
"Ye~ aku janji" Jimin mengiyakan.
Dengan tu dia lepaskan pelukan dan kami teruskan perjalanan kami di tepi pantai tu.
"Y/n.." Jimin memanggil nama aku dan aku pandang Jimin.
"Kalau seorang kawan baik jatuh cinta dengan kawannya sendiri..kau nak tak terima dia?" Jimin berkata sambil memandang aku dengan pandangan yang agak mendalam.
Aku terdiam. Aku tak boleh nak jawap soalan ni sebab...aku tak tau nak beri jawapan apa. Aku berfikir sejenak.
"Aku tak tau..tapi..aku rasa aku sukakan dia sebagai kawan saja..entahlah" aku tak boleh nak beri jawapan yang sah.
Aku harap dia faham..tapi kenapa dia tanya?
"Oh..." Jimin berkata dengan suara yang perlahan dan kami teruskan perjalanan hingga larut petang.
————
ep ni pendk saja ~
harap korng enjoy ~
YOU ARE READING
Permainan Cinta Tiga Segi [●P.JM & K.TH●] √
FanfictionSinopsis :- "Aku sukakan kau Y/n.." Jimin berkata. "Ta..tapi..aku tak pernah suka kau sampai lebih daripada kawan.." Y/n jawab dengan nada serba salah. ------ "Tak guna punya Taehyung! Dia rampas Y/n daripada aku!" Jimin marah di dalam biliknya s...