EP 23

130 13 0
                                    

Keesokan harinya, Y/n dan Taehyung berjalan2 untuk ke rumah. Mereka berdua makin lama makin rapat dan mesra. Taehyung berada di sebelahnya saja dan Y/n rasa Taehyung bukanlah orang yang curang.

Tiba2 Jimin dan Jungkook lalu di depan Y/n dan Taehyung. Y/n tersentak dan berhenti bergerak. Taehyung juga terkejut.

"Hai korang" Jimin kata.

"Hai..? Ada masalah ke, Jimin?" Y/n kata.

Jimin tergelak kecil.

"...Tak, maaflah kacau korang yang tengah bermesra berborak" Jimin kata dengan serius.

"Korang berdua nak pergi mana?" Jungkook kata pula.

"Awak ni sapa pulak?" Y/n kata. Dia tak nampak lelaki ni dengan Jimin selama dia hidup.

"Jungkook. Kawan sekerja Jimin" Jungkook kata.

"Ke-kerja? Bila masa kau kerja, Jimin?" Y/n terkejut sebab Jimin tak pernah memberitahu Y/n yang dia bekerja. Kalau dia tau, mesti Y/n mahu menolong Jimin.

"Dah lama" Jimin menjawap dua patah perkataan.

"Kerja apa?" Y/n bertanya lagi.

"Oh ye maaflah, kitaorang kena pergi. Bye bye love birds" Jungkook kata dan beredar dengan Jimin.

What the..?

"Jom la kita balik Y/n, lupakan saja perangai pelik Jimin tu" Taehyung dari tadi diam akhirnya bercakap.

Y/n cuma mengangguk dan sambung perjalanan mereka berdua.

Jimin bekerja..? Dia kerja apa? Kenapa dia tak beritau aku? Kalau tak, aku dah lama tolong dia dapatkan duit.

Lelaki tadi yang nama Jungkook tu pun tak pernah nampak. Mesti dia sibuk kot nak keluar sama2 dengan Jimin. Tapi..kenapa dorang ni pelik sangat? Datang depan aku macam hantu.

Hati Y/n bertanya2 tapi tiada jawapan bagi setiap soalan tersebut.
———

Episod ni pendek je sebab tak ada sangat idea hehe.

Thank you vote dan baca cerita tak seberapa ni.

cr : cherry_top  (username baru)
※Ara_JK※  (username lama)

Permainan Cinta Tiga Segi [●P.JM & K.TH●] √Where stories live. Discover now