»Author P.O.V«
Malam tu,Y/n dan Yoongi berada di dalam bilik Yoongi,berborak. Tengah2 sibuk mereka berborak,tiba2 Taehyung muncul di depan pintu tanpa ketuk pintu bilik Yoongi.
"Maaf lah hyung,saya nak cakap dengan Y/n boleh?"
"Silakan.." Yoongi membenarkan.
Y/n bangun tanpa suara dan ikut ke mana saja Taehyung nak bawa Y/n.
—————
»Y/n P.O.V«Aku dan Taehyung duduk di atas pasir dan berhadapan dengan air laut yang tenang.
"Tae..apa kita buat kat sini?" aku bertanya setelah Taehyung duduk di sebelah aku.
"Saya nak cakap sesuatu.." Taehyung bercakap perlahan tapi masih kedengaran jelas.
Aku diam saja sambil pandang muka Taehyung yang agak gementar.
—————
»Taehyung P.O.V«Ok masa inilah yang tepat untuk beritahu hal sebenar!
Aku memberanikan diri untuk memandang Y/n dan dia masih pandang aku. Aku menelan air liur perlahan.
"Sa..ya..suka..awak" aku menyebut perlahan.
"Hah? Apa Tae? Saya tak dengar lah?" Y/n mendekatkan telinganya dan suruh aku ulang ayat tadi.
"Saya suka awak..Y/n" kali ni aku sebut dengan jelas.
Aku pandang muka Y/n dan riak wajahnya agak terkejut.
Aduh...
Aku rasa tak sedap hati..
—————
»Y/n P.O.V«A..pa..apa dia cakap tadi? Di-dia su-suka aku??! WHAT! AKU RASA NAK MENJERIT AHSGDGAJ-
aku terdiam dengan jantung berdebar dengan laju. Hati dan minda aku menjerit tapi mulut aku seperti di benang.
Tak boleh nak buka mulut.
Aku cuba buka mulut dan..
"A-awak su-suka saya??"
Taehyung mengangguk.
Mata aku membesar.
"SERIOUSLAH?!" aku menjerit. Taehyung pula panik tengok aku tiba2 menjerit.
"Ye..ye saya suka awak"
"Selama ni saya ada crush kat awak" Taehyung menyambung.
"OMG!!!" aku menjerit lagi.
"Aku bermimpi ke?!" aku menampar dan mencubit pipi aku,tapi Taehyung memegang dua belah tangan aku. Tangan nya suam gitu.
"Awak tak mimpi.." dia tersenyum dan mendekatkan mukanya kepada muka aku.
OMG- APA DIA NAK BUAT-
Taehyung mencium dahi aku dan lepaskan dalam beberapa saat. Aku membeku.
Taehyung tergelak melihat aku membeku seperti patung. Aku mula sedar dan tiba2 muka aku merah macam tomato
DIA CIUM AKU OMG IAM BLUSHING! aku menjerit dalam hati aku sambil memegang kedua2 pipi aku yang tengah merah.
"Hehe..jom kita balik" Taehyung mengajak aku untuk balik ke bilik kitaorang dan aku bangun.
Taehyung mengambil tangan aku dan pegang dengan erat. Aku malu lagi. Aku tak pernah buat macam ni kat sesiapa kecuali Jimin.
Dia ialah lelaki yang pertama yang jatuh cinta pada aku..
—————
YOU ARE READING
Permainan Cinta Tiga Segi [●P.JM & K.TH●] √
FanfictionSinopsis :- "Aku sukakan kau Y/n.." Jimin berkata. "Ta..tapi..aku tak pernah suka kau sampai lebih daripada kawan.." Y/n jawab dengan nada serba salah. ------ "Tak guna punya Taehyung! Dia rampas Y/n daripada aku!" Jimin marah di dalam biliknya s...