EP 7

172 14 1
                                    

»Jimin P.O.V«

Dalam perjalanan ke destinasi kami,aku dan Y/n banyak juga cakap manakala abang Yoongi seperti biasa..duduk diam je.

"Kau ada cadang apa2 tak bila kita sampai nanti?" aku bertanya kepada Y/n.

"Ada,kita buat campfire kat situ nak?"

"Boleh je,tapi tidur?" aku bertanya balik.

"Tidur kat hotel la apa lagi..ish dia ni" Y/n menjawap.

"Hehe mana tau" aku menggaru belakang leher aku.
—————

»Jisoo P.O.V«

Taehyung dari tadi diam saja..cakap pun sepatah dua perkataan je. Aku kena cakap dengan dia.

"Tae.." aku memanggil namanya,lembut.

"Ye?" Taehyung menjawap.

"Maaflah kalau saya bertanya pasal peribadi awak tapi..awak duduk dengan siapa sekarang?" aku bertanya dengan berhati-hati,takut tersalah cakap.

"Saya duduk seorang diri.." suaranya menjadi sayu.

"Keluarga awak?" aku masih memandu tapi aku tau mukanya sedang menunduk.

"Mereka dah tinggalkan dunia ni.."

"Oh..maaf ye Tae saya tak berniat nak tanya semula kisah pahit awak" aku berasa serba salah.

"Takpe..saya ok je. Mereka tinggalkan dunia ni masa saya umur 12 tahun"

"Oh.." selepas tu,diam seketika.

"Awak ada girlfriend?" Ish Jisoo kenapa kau tanya soalan tu aduh! apa2 jelah kadang2 nak tau gak.

"Takde.." Taehyung menjawap selamba.

"Oh,ada crush tak?" aku ni dalam bab2 macam ni,laju je bagi soalan.

"Em..entahlah.." dia mula menggaru belakang lehernya.

"Entah? Entah tu bukan jawapannya. Cakap ye atau tak saja" aku takkan menerima 'entah' sebagai jawapannya..maaf Tae.

"Em..ada..kot" aku mula bulat mata. Whatt siapakah itu?! aku akan sambung pertanyaan aku.

"Siapa?" aku tak nak suara aku macam orang tak sabar nak tau siapa crush dia nanti dia tak nak bagitau.

"Em...dia.."
—————
»Jimin P.O.V«

"Yay! kita dah sampai akhirnya!" setelah beberapa jam aku memandu akhirnya sampai gak. Aduh belakang badan aku rasa sakit pulak maklumlah dah lama tak pandu kereta.

"Yay!!" Y/n menjerit keriangan sambil berlari sana sini. Abang Yoongi pulak keluarkan bagasi di belakang kereta.

"Eh bang,susah2 je keluarkan. Saya boleh tolong" aku berlari ke arah abang Yoongi untuk menolongnya.

"Eh takpe,abang kuat lagi ni" dia dah angkat semua bagasi. Pergh kuat ah abang Yoongi thumbs up bagi aku!

"Hehe ye saya nampak abang kuat" aku tergelak kecil. Selepas tu,aku mengangkat dua bagasi manakala abang Yoongi angkat satu bagasi iaitu bagasi dia sendiri.

Tak lama kemudian,aku nampak kereta Jisoo parking di sebelah kereta aku. Selepas tu,dorang keluar untuk ambik bagasi di belakang kereta Jisoo.

"Wah awalnya korang sampai" Jisoo berjalan ke arah aku sambil angkat satu bagasi diikuti Taehyung.

"Biasalah tengok la kaki" aku berkata sambil ketawa. Jisoo pulak menjelingkan matanya tu.

"Korang jom lah!" Y/n mengarahkan lalu dia menarik tangan abang Yoongi dan aku sekali. Ish2 dia ni..excitednya bukan main lagi. Tanpa Y/n sedar,aku tersenyum melihat dia excited macam ni.

Y/n kalau kau tau aku ni dah jatuh cinta kat kau,kau akan terkejut tapi aku tak boleh kawal diri aku sebab kau agak istimewa untuk aku. Aku akan luahkan isi hati aku kepada kau pada satu hari nanti..
—————

Permainan Cinta Tiga Segi [●P.JM & K.TH●] √Where stories live. Discover now