EP 6

201 16 0
                                    

Pada minggu ni telah masuknya cuti sekolah kerana minggu ni ialah musim panas. Jisoo ada rancangan untuk kitaorang pergi keluar daripada terperap dalam rumah.

"Weyh apa kata kita gi pantai nak tak?" Jisoo kata dengan hati yang riang.

"Boleh je" aku menjawab. Aku dah lama tak pergi pantai.

"Aku pun ok je" Taehyung berkata.

"Aku on je" Jimin pula berkata yang sedang duduk sebelah aku.

"Y/n apa kata kau bawak abang kau sekali.Kesian dia duk rumah sorang2" Jisoo berkata memberi cadangan untuk membawa sekali abang aku.

"Ok,nanti aku tanya dia" aku pun kesian juga kalau abang aku sorang2 dan tak melalui percutian musim panas ni.

"Ok! Esok kita berkumpul di rumah Y/n!" Jisoo akhirnya menutup perbincangan untuk hari ni dan semua bersurai.
—————

»Y/n P.O.V«

Aku masuk ke dalam rumah dan melihat abang aku sedang menonton TV. Aku duduk sebelahnya. Alahai tengok cerita kartun ka?

"Abang.." aku mulai percakapan.

"Ye?" abang aku tak menolehkan kepala nya.

"Abang nak tak ikut Y/n gi pantai nanti?" aku memberi soalan yang telah Jisoo cadangkan tadi.

"Pantai mana?" kali ni abang aku menoleh muka kat aku. Agaknya topik ni menarik perhatian dia.

"Pantai kat sini2 je pastu kita kena tidur kat hotel la nampaknya sebab jauh jugak tempat dia,Jisoo yang pilih" aku mencerita panjang lebar.

"Oh..kalau begitu..abang pun tak de nak buat apa minggu ni dan..abang ikut Y/n"

"Ye ke!?" aku terjerit sedikit kerana terlalu teruja.

"Ye.." dia menafikan lagi dengan senyuman.

"Yay!" aku peluk abang aku.

Dalam beberapa saat,aku lepaskan pelukan dan pergi aras atas untuk ke bilik aku. Aku mahu mulakan persiapan untuk esok.

"Oh ye bang,esok mula gerak!" aku menjerit.

"Ok!" abang aku berkata lalu aku berlari meninggalkan abang aku di depan TV.
—————
Keesokan harinya,semua telah berkumpul di halaman rumah aku. Kami kena naik kereta dari salah satu daripada kami.

Jisoo dan Jimin bawak kereta mereka. Wah..tak pernah aku nampak kereta Jimin..cantik jugak kereta dia,aku berkata dalam hati. Jadi kami dah cadangkan yang aku dan abang aku naik kereta Jimin manakala Taehyung dengan Jisoo.

"Ok! Semua settle?" Jimin berkata.

"Settle!" semua bersuara dan aku masuk ke dalam kereta Jimin diikuti Yoongi.

Selepas itu kami gerak ke destinasi kami. Aku harap percutian ni best yang aku pernah sangkakan.
—————
Terima kasih kepada orang yang vote dan orang yang support citer ni hehe terima kasih sekali lagi 🙇💜

Permainan Cinta Tiga Segi [●P.JM & K.TH●] √Where stories live. Discover now