EP 17

132 11 0
                                    

"Y/n??.."

Suara memanggil nama Y/n yang sedang terduduk di atas katil sambil mukanya ditutup oleh dua belah tangannya.

Y/n perlahan2 melepaskan mukanya dari tertutup oleh dua belah tangannya. Y/n cepat2 mengelap air matanya yang tercurah di atas pipinya.

"Ye bang?" Y/n menjawap dengan suara yang perlahan.

"Y/n ok?" Yoongi bertanya dan mendekati Y/n.

"Adik ok saja,bang. Jangan risau" Y/n menjawap.

"Adik nak apa2? makan?"

"Tak apalah..nanti petang"

"Oklah,berehat ye dik" Yoongi berkata lalu beredar dari situ.

Y/n pula masih membeku dan akhirnya dia baring atas katil sambil melihat siling.

Fikiran Y/n agak serabut. Dia risau tentang Jimin. Dia risau Jimin nak putus kawan dengannya. Dia takut Jimin tak nak tengok mukanya.

Dia risau sangat2..

Tengah2 Y/n berfikir,dia tertidur di atas katil.
————
»Jimin P.O.V«

Aku tengah melayan perasaan aku di dalam bilik.

Berseorangan..

Aku fikir..

Kenapa? apa punca..Y/n tak nak terima aku?

Adakah disebabkan dia anggap aku adik nya sendiri?

Disebabkan aku HANYALAH seorang kawan baik?

Atau..

Dia dah "ada"?

Y/n tak akan mencari teman lelaki nya sendiri sebab dia tak layan sangat lelaki lain kecuali AKU.

Aku tak pernah dengar Y/n cakap pasal lelaki lain dekat aku..atau dia nak berahsia dengan aku?

Kalau dia beritau pun..aku takkan hilangkan perasaan cinta kat dia tapi aku takkan paksa dia untuk curang..

Setelah lama aku berfikir,aku pergi ke dapur untuk minum air kosong. Tiba2 telefon aku bunyi dan tanpa aku tengok siapa yang telefon,aku terus angkat.

"Hello?"

"Hey Jimin-shi" suara seorang lelaki bercakap di hujung talian.

"Oh kau rupanya,Kook. Napa call aku?"

"Saja~ eh cam ne kau nya lamaran?"

"Tak..jadi.."

"WHAT?! TAK JADI?!" Kook dikenali sebagai Jungkook,menjerit di telinga aku.

"Kau ni..rilek la! Bukan kau yang kena tolak pun!" aku jerit balik kat dia.

"Hehe sorry la,hati kau..hati aku gak cehhh" aku tersengih dan aku tau dia bergurau.

Sempat lagi kau bergurau ye..

"Pastu macam mana?" Jungkook bertanya.

"Pastu macam tulah..kau ada idea ke?" aku pula bertanya.

"Hmmm..rasanya la..apa kata nanti esok kau jumpa aku kat tempat biasa,ok?"

"Ok"

Dan talian ditamatkan..
————
Aku harap korang enjoy la citer ni walaupun citer ni x best (bagi pihak korang la)

But Jhope you enjoy reading this story 💕

Cr :
※Ara_JK※

Permainan Cinta Tiga Segi [●P.JM & K.TH●] √Where stories live. Discover now