Di sebuah kafe kopi,seorang jejaka berambut hitam dengan memakai hoodie hitam,jean hitam dan topi hitam duduk di atas kerusi di tepi tingkap.
Dia menikmati kopi di depannya dan kadang2 dia pandang kat luar. Dalam beberapa minit,seorang jejaka memasuki kafe kopi tu dengan t-shirt belang2 hitam dan putih,jean hitam dan beanie.
Jejaka tu terus ke tempat jejaka serba hitam di tepi tingkap. Dia duduk dan melelahkan badan dia di atas kerusi.
"Panjang umur kau,Chim" jejaka serba hitam,berkata.
"Heh,perli aku la tu" Jimin berkata sambil memanggil pelayan untuk mengorder kopi. Jejaka serba hitam tergelak kecil.
"So..dia cantik ke?"
"Sapa pulak yang cantik?" Jimin bertanya,keliru.
"Eh,buat2 tak tau pulak? Y/n la apa lagi? Si buah hati kau tu" Jejaka serba hitam mengejek Jimin.
"Ye..cantik jugak"
"Oh~ kalau begitu..baik bagi aku. Aku pun tak ada teman wanita" dia smirk.
"Kau tak payah nak ngada2. Sekarang kau nak bagi idea atau cari pasal dengan aku?" Jimin berkata dengan serius.
"Ok2 sorry la bro,aku datang ni sebab janji semalam la" dia menegakkan badannya.
"Hm.."
"Apa kata kau goda dia sikit?"
"Hah? goda? goda macam mana?"
"Goda la..macam dekat2 dengan dia macam nak berciuman konon" dia menjelaskan lagi.
"Agak2 lah kau ni! Aku takkan buat macam tu kat Y/n!" Jimin membantah idea yang tak bernas yang diberi oleh jejaka tu.
"So? Macam mana dia nak terima kau kalau kau tak goda dia?"
"Masalahnya..aku rasa tak sedap hati sebab aku rasa Y/n ada rahsia dengan aku" Jimin menghelakan nafas dengan berat sekali.
"Rahsia? Napa nak rahsia? Kau kan sahabat dia?"
Banyak pula soalan dia bagi..
"Tak semua rahsia,perlu diberitahu Kook.."
"Pastu..?"
"Aku rasa Y/n dah ada teman lelaki dia" Jimin berkata.
"Siapa?" Jungkook bertanya.
"Mana lah aku tau" Jimin menjeling tajam kat Jungkook.
"Kalau gitu,kau jadi spy la" Jungkook mengiyakan.
"Spy?" Jungkook mengangguk.
"Rasanya,ok juga idea tu..aku akan cuba" Jimin berkata sambil senyum meleret.
Apa yang kau sembunyikan kat aku,Y/n..
Jimin berkata dalam hati."Oklah..tu je kan?" Jungkook berkata.
"Ye"
"Orait! Aku nak gi,ada kerja nak kena buat,Bye bye!" Jungkook berdiri dan berlari ke arah pintu keluar.
Tanpa kata apa2,Jimin keluar dari kafe tu dan berjalan ke rumahnya..
————
YOU ARE READING
Permainan Cinta Tiga Segi [●P.JM & K.TH●] √
FanfictionSinopsis :- "Aku sukakan kau Y/n.." Jimin berkata. "Ta..tapi..aku tak pernah suka kau sampai lebih daripada kawan.." Y/n jawab dengan nada serba salah. ------ "Tak guna punya Taehyung! Dia rampas Y/n daripada aku!" Jimin marah di dalam biliknya s...