Pada malam yang sama,Y/n berjalan2 di luar untuk pergi ke kedai runcit. Dia masuk ke dalam kedai runcit dan cari barang yang dia mahu beli.
Selepas Y/n dah bayar barang2 dia,dia keluar dan berjalan untuk pulang ke rumah. Sambil2 Y/n berjalan,Y/n menikmati angin dan pemandangan malam. Pada malam tu angin nya sejuk,nasib Y/n pakai jaket untuk mengelak kesejukan.
Tiba2..
Ada orang pegang bahu Y/n dan Y/n terkejut membuatkan dia menjerit.
"Y/n ni aku,Jimin" orang yang kejutkan Y/n memberitahu siapa dia.
"Oh..kau rupanya Jimin. Kejut aku,nasib aku tak ada serangan jantung" Y/n mengusap dadanya.
"Apa kau buat kat luar malam2 buta ni?" Jimin tanya kat Y/n.
"Aku beli barang kat kedai bawah sana tu. Kau pulak buat apa malam2 buta?" Y/n bertanya soalan yang sama.
"Saja jalan2" Jimin jawap.
"Oh..dah la esok kita jumpa kat sekolah eh,aku tak boleh lama2 kat luar ni nanti Yoongi marah aku" Y/n berkata.
"Oh..ok"
"Bye Chim!" Y/n melambaikan tangannya dan beredar.
Jimin lihat saja Y/n dari jauh. Selepas tak nampak kelibat Y/n lagi,dia terus berjalan untuk pulang ke rumah dia.
———Pada keesokan harinya macam biasa saja. Cuma Jimin saja yang agak aneh. Di sekolah,dia cuba menjauhi dari kawan2 dia.
Dia tak cakap dengan kawan2 nya.
Dia tak nak cakap dengan siapa2 buat masa ni.
Kawan2 nya yang lain pun jadi risau dan pelik dengan perangai Jimin hari ni sebab dia tak pernah berkelakuan macam ni.
"Kenapa dengan Jimin tu? Selalunya dia nak cakap dengan kita..sekarang kenapa dia macam nak jauhi kan diri pulak?" Jisoo kata.
"Biarlah dia..rasanya dia nak hilangkan stress dia la tu" Taehyung kata.
"Hmm agaknya la" Jisoo kata.
Y/n pula tak cakap apa2 sebab..
Dia tahu Jimin buat perangai macam tu sebab Y/n.
———
»Jimin P.O.V«Selepas habis sekolah,aku terus masuk dalam kereta dan pandu ke rumah aku. Pada hari ni,aku cuba cari idea untuk Jungkook dan aku harap idea aku ni bernas.
Heh..
Bila aku dah sampai,aku bukak kunci pintu dan masuk ke dalam. Aku duduk di atas sofa dan buka vest sekolah. Aku mengeluh sambil menutup mata aku.
Tiba2 ada orang ketuk pintu rumah aku dan aku rasa Jungkook dah sampai. Aku bangun dan menuju ke pintu masuk.
Seperti aku sangkakan..
"Hey Jimin ssi" Jungkook kata.
"Masuklah" aku bagi Jungkook masuk ke dalam rumah dia.
Jungkook masuk dan duduk di atas sofa. Aku tutup pintu dan berdiri jauh daripada Jungkook.
"So..apa kerjanya?" Jungkook bertanya.
"Aku dah tau,apa rahsia Y/n.." aku menukar topik.
"Oh? Apa rahsia dia?"
"Dia..dah ada boyfriend"
"Kan aku dah cakap~ Jadi apa kau nak buat sekarang? Balas dendam?" Jungkook kata sambil senyum sinis.
"Kau kenal Taehyung?"
"Budak baru yang kau cakap masa tu ke?" aku mengangguk.
"Aku nak kau..jadi spy aku" aku bagi idea untuk Jungkook.
"SPY?!" Jungkook terkejut.
"Kau kena selalu ada di sebelah aku" aku menjelaskan.
"Oh..kalau macam tu oklah. Tapi ingat Jimin,jangan terlalu taksub dengan dendaman dan ego kau tu kalau tak padah jadinya. Kau nak tengok Y/n sedih bila dia tengok kau macam tu?"
Aku diam..
"Kau boleh balik sekarang" aku kata sambil buka pintu.
"Rude.." Jungkook kata perlahan dan keluar dari rumah aku. Aku tutup pintu terus bila Jungkook keluar.
Aku duduk atas sofa dan pegang kepala sebab dah stress sangat dengan hidup ni. Aku pergi ke dinding dan tumbuk dinding tu kuat2 sampai tangan aku berdarah.
"Tak guna kau Taehyung! Kau ambik Y/n daripada aku! Kenapa kau yang dapat! Y/n ialah kepunyaan AKU!"
Aku tumbuk dan tumbuk sampai aku rasa puas hati dan tak lama kemudian,aku terduduk di atas lantai sebab aku rasa aku boleh jadi gila sebab cinta je..
Y/n..maafkan aku sebab kau terpaksa tengok sahabat kau ni jadi macam ni..
aku dah jadi gila sebab aku cintakan kau sangat2..
———
YOU ARE READING
Permainan Cinta Tiga Segi [●P.JM & K.TH●] √
FanfictionSinopsis :- "Aku sukakan kau Y/n.." Jimin berkata. "Ta..tapi..aku tak pernah suka kau sampai lebih daripada kawan.." Y/n jawab dengan nada serba salah. ------ "Tak guna punya Taehyung! Dia rampas Y/n daripada aku!" Jimin marah di dalam biliknya s...