"ni sebab ape yang mama saya cakap kan? Xia, saya boleh janji pada awak yang mama tak maksudkan ape yang dia cakap. "qianzu seakan memujuk.
"sakit qianzu.. " kataku perlahan. Bahuku yang dipegang kuat itu sakit.
"bu.. Bukan sebab tu.. " kataku lagi.
Flashback (mama qianzu)
"kau buat ape kat rumah kami?"
"kami bukannya doktor dan kami juga tak buat kebajikan secara percuma kat sini."
"Lin Aixia, pertunangan kau dengan qianzu dah putus. Jangan ingat kau akan dapat harta dia dengan berada di sisi dia. "
End Flashback
"jadi sebab ape kita kena putus??? " soal qianzu lagi.
"sebab... "
"sebab dia aku punya. " kata lelaki itu.
"Mark Xayren." monologku sendiri.
Dalam Fikiran Xia
"tunggu...kenape dia kat sini? "
"si tak guna Mark Xayren ni siasat pasal aku ke?! "
"dia akan tangkap aku dan bunuh aku lepas tu. "
"korang nak tau macam mana aku buat dia sakit hati n marah giler?"
Ceritanya bermula macam ni~
Aku buat part-time kat hotel sebagai staff je. Kemas bilik VVIP. Masa aku mengemas tu, baju aku terkotor sebab kena cairan aneh di tilam tu. Faham sendiri la atas tilam kan.
Aku pun mandi la sebab tetamu tak akan masuk hari ni kalau aku check record la.
Aku cuci baju n berendam dalam bathtub. Lama la jugak. Then, sedang dok layan berendam... Aku dengar suara perempuan. Ramai pulak tu. Manja manja n menggoda je suaranya.
Aku rasa pelik. Aku pun dengar suara lelaki dok cakap ape entah sampai seronok pompuan pompuan tu. Tapi sorang je laki aku dengar. Buat saspen aku pulak geng geng ni.
Aku capai tuala putih separas paha je bila aku pakai. Aku mendekati pintu tandas tu n intip sikit. OMG 😱 ....aku nampak perkara yang aku tak patut nampak. Ape yang berlaku ni.
"kali ni kami tak akan kecewakan tuan... " kata seorang gadis dengan menggoda.
Aku intip balik.
"3 orang sekali ke mamat ni nak buat projek??? Scene ni terlalu high level untuk aku. " aku pandang cermin n nampak muka aku merah giler.
"eh, nanti dulu. Lelaki tu bukan ke Mark Xayren? " aku terkejut.
Aku tak sangka yang CEO MX yang elegant, tenang, dingin dan digilai ramai kerana kuasa dan harta yang dimiliki ni rupanya wild beast bila dalam bilik. Sekali 3 dia nak. Uishh bahaya ni.
Aku intip lagi.
"hmmm... Dia dah tipu ramai orang. " aku rasa simpati pada peminat dia.
YOU ARE READING
Dear Mr. CEO
RomanceKehidupan Lin AiXia (xia) adalah yang paling malang dan perkara yang paling malang ialah, xia secara tidak sengaja mengintip Mark Xayren (mark) , semasa tidak sengaja itu, xia mungkin melihat rahsia mark. Sejak itu, mark mengejarnya, dan dia melarik...