♥ 12

284 7 0
                                    

Royal Hotel Suite

"have a drink Miss Lin.. " pelawa ma'am Kate.

Aku memandang gelas wine tu. Red wine. Domaine Leroy Richebourg Grand Cru 1949. Aku kenal jugak la jenis wine ni sebab aku ade belajar dari xiejie. Dia peminat wine yang mahal macam ni.

"saya... Terima kasih. " aku meneguk sedikit. Hajat nak tolak, tapi tak nak dia terasa.

"so, cik lin.. "

"tak payah la cik lin...panggil xia je..." aku membetulkan panggilannya.

Nenek tu tersenyum.

"xia dengan Mark bila nak kahwin??"

Bila pulak aku kata nak kahwin dengan makhluk tu? Mark tersenyum sendiri.

"owh.. Kau seronok ye? Siap kau.. " monologku sendiri.

"puan... " belum sempat aku habis cakap nenek mencelah.

"panggil nek je.. "

"ah, ok. Nek... Mark dengan saya kawan je. Lagipun dia kata dia suka seseorang tapi tak boleh nak luahkan." aku mengecilkan suaraku takut Mark dengar.

"eh, siape? "

Aku senyum jahat.

"dia tu CEO Fressha Health. Tuan Xiaon Qiahun. " bisikku .

"ape!!!!!! dia? Mark tu? " nenek terkejut.

"sebab tu dia allergic dengan girls. " tambahku lagi nak meyakinkan nenek.

"Mark Xayren Willer!!!!!!! " nenek sudah melenting tu.

Padan muka kau. Nak sangat cari pasal dengan Lin Aixia. Aku melangkah keluar dari bilik hotel itu.

......................................................................

"sape hantar ni jie??? "

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"sape hantar ni jie??? "

"orang la. Takkan alien kot. " xiejie bersolek di depan cermin.

"dari fans kau ke?? "

"rasanya la. Sebab ade nama aku..kau nak makan la. Tapi simpan kat aku sama"

"ok. kau nak gi mana? "

"aku ade meeting pagi ni. So sis, aku chow dulu. Kalau ade pape, just let me know ok! "

"sure sis... Take care dear."

Aku mengambil satu kotak cream puffs tu n duduk di sofa sambil menonton tv.

"tu bukan President Mark ke? Aku pelik lah.. Dah tak de CEO lain ke nak masuk tv ni. Alih alih dia. Nasib takde criter kartun dia.

Tring tring~

Kacau la telefon ni pun. Masa aku santai laaa...kau nak bunyi.

On Call

"sape n nak ape? "

"qianzu n i wanna see you "

Aku melihat skrin telefonku. Takde nama. Memang la. Aku dah padam nombor dia.

"sorry u silap nombor rasanya. Ni Lin Aixia bukan Xu Kelly. "

Off Call

Aku mengoff telefon dan simpan dalam handbag. Malas nak layan.

Other side.....

"xia... I really miss you!!! Please come back to me!!! " qianzu memeluk frame gambar xia.

......................................................................

"u know these wine Miss Lee? "

"Screaming Eagle Cabernet 1992 n the price is $500,000. " tutur xiejie.

"it's have a rich, oak-aged aroma range laced with blackcurrant, liquorice, vanilla, boysenberry and smoky dark chocolate. " terang xuan.

"do u wanna have a taste?" tanya Mark.

"cilake, dia umpan aku pulak. Alamak... Umpan pun mahal tu. Rare wine ni. " fikir xiejie.

"tsk...tak pe. Saya memandu. "

"wain yang mahal dan berkualiti tak memabukkan Cik Lee. " pujuk xuan.

"tak guna butler ni. "

"cakap je la. Korang nak ape sebenarnya... "

Mark dan Xuan senyum.

........................................................................

"so, ringkasnya... Korang nak aku pujuk xia la ni??? "

"yeah.. Anything kau nak, aku boleh bagi. " Mark menabur janji.

Xiejie senyum.

"aku nak mintak tolong something dulu. "

"ok. What it is??"

"Xu Kelly.... " xiejie senyum jahat. Aku buat demi kau xia.



Dear Mr. CEOWhere stories live. Discover now