Xia berbual dengan gembira dengan ayahnya kerana masalah rawatan ayahnya dah diselesaikan oleh President Mark. Xia tak henti bertanya ayahnya. Dah makan ke? Rasa sakit tak? Nak pape tak?
Xia tekun melayani ayahnya. Tanpa dia sedar bahawa dah dua jam dia berbual dengan ayahnya di wad itu.
ring ring! Bunyi mesej di fon aku.
✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴
"come to MX Group... "
From: President Mark
✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴
Aku mengeluh sedikit selepas membaca mesej tu. Ape yang dia nak pulak ni??!!
"kenape ni xia? " ayah perasan keluhan aku.
"mmm... Tak de la. Mesej scam je ni. Xia pergi dulu tau. Waktu melawat dah habis ni. Take care ye ayah!!" kata xia lalu memeluk ayahnya.
"ye ye. Kamy pun jaga diri ye. " ayah mencium dahiku.
......................................................................
MX GROUP
President Mark yang dingin itu duduk di sofa dalam pejabatnya bersendirian sambil menunggu gadis yang menjadi miliknya itu datang.
Staf di syarikat ni dah sedia maklum betapa perfectionistnya President Mark dorang ni. So, staf staf company ni buat semua benda sesuai dengan arahannya. Sebelum masuk, ketuk pintu 3 kali. Kalau letak cawan kopi tu, pastikan pemegang cawan tu berada di sebelah kanannya. Kopi tu dia tak suka manis sangat so less sugar la.
Dokumen mesti tersusun rapi ikut abjad, tahun, jenis dan kepentingannya dulu. Yang paling penting... President Mark hanya akan bagi arahan sekali je. Dia tak suka nak ulang. Try la suruh dia ulang kalau dah taknak kerja kat MX Group ni.
Even staf dia kebanyakannya girls yang classy n sexy. Tapi, dia langsung tak pandang. Dia rasa jijik n mual bila perempuan perempuan lain dekat dengan dia. Tapi dia takde masalah pun nak sentuh Lin AiXia.
Tok tok tok. Bunyi ketukan pintu.
"come in. " suara Mark yang garau itu memberi izin.
Aku masuk ke pejabatnya lalu menutup pintu.
"u are surprisingly late my dear.. " Mark memandang xia.
Dia bersandar di sofa itu. Tiada tanda tanda dia moody. Muka dia relax je. Dia tersenyum kepadaku.
"Jalan jammed tadi. " aku memberi alasan.
Sebenarnya tadi sempat berlaku adegan kejar mengejar antara aku dan Xuan iaitu butler Mark yang dah officially jadi butler aku.
Aku larikan diri sebab tak nak datang sini. Aku tak nak jumpa dia. Xuan pun kejar la aku sampai dalam mall dia buat serbuan untuk cari aku.
In the end, aku ditemui dalam almari kat kedai perabot. Habis elok dah tempat sembunyi tu. Tapi pintu almari tu tiba tiba buat perangai nak tercabut. Penipu punya trusted seller. Kata perabot ni berkualiti n tahan lasak. Aku sembunyi dalam tu pun dah tercabut pintu.
"i hear that u try to run away today. " mendatar suaranya dengan pandangan matanya yang redup itu.
"xia, what are u try to do actually? I've already warn u right! Don't challenge my patience!!" Suara Mark dianaikkan.
"I'm bored! I want to be free. Aku bukannya benda yang kau boleh kurung!! Aku nak hidup bebas jugak." aku meluahkan hasratku.
"not now! Xuan, please send Mrs. Willer back. Make sure she don't leave the house. " arah Mark.
"Ma'am, let's go. " kata xuan.
"who the heck is Mrs. Willer??!! I don't want to have any relationship with u!!!" marah xia.
"ok. See u later darling~ " balas Mark.
"relax ma'am. Let's go home. "
Xuan menenangkan xia dan membawakan handbag xia. Mereka berdua menuju ke kereta di parking lot. Sunyi tanpa sebarang kata.
"Mrs. Willer? What the heck with that title. " fikir xia sendiri.
YOU ARE READING
Dear Mr. CEO
RomanceKehidupan Lin AiXia (xia) adalah yang paling malang dan perkara yang paling malang ialah, xia secara tidak sengaja mengintip Mark Xayren (mark) , semasa tidak sengaja itu, xia mungkin melihat rahsia mark. Sejak itu, mark mengejarnya, dan dia melarik...