"kau hantar surat perletakan jawatan kan Xia? "
"yup. Aku nak stop jadi model."
Air tin cola diteguk hingga separuh oleh xia.
"ok. Aku takkan halang kau kalau kau nak berhenti. Tapi, kalau perlukan bantuan...just let me know. "
"sure v. "
Xia mencapai kunci kereta dan keluar dari tempat tu. Dia officially berhenti dari dunia peragaan ni.
.......................................................................
Xia melirik jam di tangannya. Dah pukul 2.30 dah. Makan pun belum lagi ni. Jun cakap dia ade aktiviti kat sekolah hari ni. Tu yang xia melilau tu. Selalu hari sabtu mom n son outing.
Sedang melayani perasaan di taman bunga yang tak berapa nak ade orang single tu, xia ternampak dua manusia yang familiar di matanya.
"alex n mark? "
Xia segera masuk ke dalam kereta. Tak nak bertembung dengan anak dan ayah tu. Telefon dikeluarkan.
"hmmm...dah nak pkul 3 ni. Better aku pergi sekolah Jun cepat. "
Kereta dipandu laju keluar dari pintu masuk taman tu. Aku sempat melirik pasangan ayah dan anak yang sedang berbual dan bergelak ketawa di mini gazebo tempat aku duduk tadi.
"bahagianya. Alex nampak macam jun je. " fikir aku.
.......................................................................
"ma, u ok? " Jun menepuk bahu Xia.
"eh, o ok. Kenape Jun? " Xia tiba tiba membetulkan jaket yang dipakainya seolah tidak senang.
"ma fikir ape? Pasal Mark Xayren Willer ke? " perlahan Jun menuturkan nama lelaki tu, tapi terkesan aura dinginnya.
"tadi mama nampak dia dengan Alex kat taman." Xia berterus terang. Kalau sembunyi pun nanti tau jugak.
"mama tegur ke? "
"tak. Mama lari. Tak ready lagi nak jumpa Alex. "
"emm...tadi kan janji nak outing. Jom la. "
"ah oh ye. " kereta xia dipandu laju ke Marriala District. Ni area orang ramai sebab barang murah n banyak kedai menarik kat sini.
Kereta xia diparkir di hujung jalan tanpa halangan. Kedua mereka mulai keluar dari perut kereta menuju ke food court yang famous dengan makanannya yang lazat dan murah.
"lepas makan ni nak gi mana? " xia melihat Jun yang sedang makan di hadapannya.
Di matanya, Jun terlihat sangat kacak tak sesuai dengan usianya. Lagi lagi aura di sekitranya. Tapi dia mampu menarik perhatian wanita di sekitarnya. Sungguh, feromon yang kuat dari dia.
"Mungkin Jun warisi dari ayah dia kot." fikir xia.
"dear mommy~ " panggil Jun manja apabila dia perasan xia mula termenung.
"emm...ape? "
"u ok? "
"o ok ok je. " xia kelihatan gelabah.
"eh Alex?! " kata Jun yang agak terkejut.
Xia dengan segera menoleh.
Ya, Jun tak tipu. Memang ade Alex dengan Mark.
"jom la. " Jun tak rasa nak bertembung dengan Mark mengajak xia keluar.
Xia yang tak sedar perubahan Jun menghentikan langkah Jun. Dia tak tau yang Jun tak suka Mark. "no Jun. Kita jangan lari dah. "
Jun mengeluh.
"xia. Is that u? " Mark dan Alex menghampiri Xia dan Jun.
Alex yang tidak mengenali ibunya melihat wajah xia. Alex secara perlahan mengagumi kecantikan xia. Dia teringinkan ibu seperti xia. Alex masih belum perasan keberadaan Jun di belakang xia.
"hi Mark. " tegur xia dengan senyuman biasa. Dia kemudian melihat Alex yang memerhatikannya.
"hi. "tegur xia pada Alex.
Alex melemparkan senyuman
YOU ARE READING
Dear Mr. CEO
RomanceKehidupan Lin AiXia (xia) adalah yang paling malang dan perkara yang paling malang ialah, xia secara tidak sengaja mengintip Mark Xayren (mark) , semasa tidak sengaja itu, xia mungkin melihat rahsia mark. Sejak itu, mark mengejarnya, dan dia melarik...