♥ 23

256 8 0
                                    

Lin Family Restaurant

"xia, tak nak ambik order aku ke??? Penat aku datang jauh jauh dari country c tau. "

"ish kau ni jie. Ye la ye lah...kau nak makan ape?"

"emm...dumplings. Aku dengar dumplings kat sini special. Aku nak. Bagi aku 3 bekas. "

"inti ape kau nak? "

"ade inti ape wey??? "

"nah tengok ni. "

"aku nak inti ni. Yang lain tu ikut kau la."

"oh, by the way...nah rasa la dumpling ni... "

Jie menggunakan chopstick untuk mengambilnya dan makan perlahan lahan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jie menggunakan chopstick untuk mengambilnya dan makan perlahan lahan.

"emm...serious tak tipu wey. Rasa dia sedap la wey. Macam creamy skit. Rasa macam rempah pun ade. Macam ade rasa ayam. Sape buat ni??? "

"you guess? "

"kau? "

"Jun yang buat la. " kata xia bangga sebab anak dia yang masak.

"wah anak kau ni. Aku nak ambik jadi laki aku la. "

"amboi kau. Tak nak aku ade menantu macam kau. "

"alah kau ni. Aku lawa ape. Layak kot jadi menantu kau. "

"ceh! Buang masa aku je sembang dengan kau ni. Baik aku gi cuci pinggan. Lagi bagus. "

"woi!!! Sampai hati kau tinggal aku sensorang. Bakal ibu mertuaku!! "

........................................................................

Sekolah Rendah Trish

"Harry, kebelakangan ni aku rasa ade orang intip aku. "

"tuan pasti ke? "

"emm.. "

"sape yang nak intip kalau ade pun? Lagipun tak ramai yang tau identiti tuan kan?!"

"Mark Xayren Willer. Orang tu. "

"dia? "

"mesti dia upah orang untuk cari maklumat pasal aku n mama. "

"confident je tuan. "

"sebab malam tu dia jumpa mama. Dia nak mama semula. But, dia ingat aku nak bagi."

"tentang orang upahan Mark tu, I'll ask someone to take care of it. But Sir, if you need a help..just let me know. Don't suffer alone. "

"hmm... " balasan Jun.

......................................................................

"awal balik hari ni Jun. Tak de class petang ke??? "

"nope. Just letih je. Pengetua bagi balik awal. Lagipun result exam baru ni ok je. So kelas petang tu tak berapa penting pun. " terang Jun.

"amboi! Tau la excellent pun. "

"oh ye mama. Mama look different today. "

"different? Kat mana yang yang different??? "

"well. Sexy than usual. U also wear makeup n do your hair as well. You look like teenage girl not a single mom with a son.. " Jun meneliti mamanya.

"owh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"owh. Is it too revealing??? Or not suit me well??? "

"mama, u can't show your body part to other guy other than me. You are mine forever." kata Jun serious.

"ok ok i know. I'll change now. "

"but, where did u go with the revealing  clothes? "

"I'm applying to be a model. At JXIA Model Agency. "

"JXIA? " Jun terkejut. Mama dia apply jadi model kat salah satu anak syarikat dia?

"mama dapat ke? "

"Yup!!! Mesti la. Mama kan cantik. " xia yang bangga.

"well. Congratulations!" Jun tersenyum.

Seseorang melihat Xia dan Jun dari dalam kereta mewahnya dengan mengukir senyuman penuh makna.

"I'll make sure u come back to me xia. By hook or by crook.." katanya lalu memecut laju keretanya.

"so dia perhatikan mama. " kata Jun yang sempat melihat kereta mewah tadi.

"ape Jun??? " xia baru kembali dari menukar baju.

"no ma. Just talk to myself. "

"jom masuk makan. Atuk nak cakap something katanya. "

"something? Penting ke??? "

"dari reaksi atuk. Penting rasanya. Jomlah masuk..."

"emm.. Jom."






Dear Mr. CEOWhere stories live. Discover now