♥ 39

255 8 0
                                    

"orang tak de, line pun takde...that so called clu? Lagilah takde! " omel xia yang sedang berbaring di sofa sebab kepenatan. Habis satu villa dia dan Mark selongkar.

"orang tu mainkan kita kot. " tuduh Mark.

"wey, kau lapar tak? " tanya Mark secara tiba tiba.

"lapar la jugak. Ade makanan ke? "

"dalam peti ais ni ade jugak la bahan masakan. Dalam kabinet pun ade jugak. " Mark menyelongkar dapur.

"biar aku masak. Kau tunggu kat situ diam diam. " xia memakai apron.

"ok dear. " Mark memerhati wajah xia.

"ape yang kau pandang hah? Tergoda dengan aku ke? "

"ha ah. Maybe. Xia, jom kahwin dengan aku."

"ya saya sudi."

"really? " Mark teruja.

"tu ke kau nak aku cakap? Sorry tak berminat. "

"ishh kau ni main main pulak. Aku tengah propose tu. "

"laa ye ke? Ingat buat ape. By the way, kau makan pedas sikit je kan? Ni pedas dari selalu, tak pe ke? "

"I makan ape yang u masak. Kita macam husband and wife kan? "

"ha ah la. Tapi saya tak sesuai untuk title wife tu. Kontrak sebelum ni kata saya tak boleh ade perasaan or hubung kait dengan Tuan Mark kan? Takkan dah lupa kot. "

Mark kelu. Dia terkena balik. Pandai sangat kau buat kontrak. Padan muka kau.

"kontrak tu boleh rewrite tak pun, I boleh mansuhkan. "

"kalau macam tu... Give back my son Alex. I yang lahirkan Alex. Dia kembar Jun. So, they are mine. "

"but, without my sperm... Can u have them on your own? " celah Mark.

"what a shameless guy...." muka xia merah dengan kata kata Mark sebelumnya.

"in the end, they also my son. "

"seriously? Kau ni kan.... "

"I'm what? " cabar Mark.

"nothing. " xia mengalah.

"dah siap ke blom? I'm hungry u know! " kata Mark.

"sikit je lagi. Ok done. " xia menghidang makanan di meja makan kecil di dapur itu.

"sedap jugak ye. Pandai masak. Why don't u be my wife. "

"hey dear ceo, mabuk ke? Makan je la. Banyak bunyi pulak. Anak anak aku dah la hilang ni!"

"anakmu anakku jua. "

"malas la cakap dengan kau ni!" xia masuk ke bilik atas.

"la. Marah pulak. "

From Other Place...

"luasnya tempat niii!!!"

"kau duduk la elok elok. Kau ni abang aku ke adik aku. " kata satu suara yang dingin. Wajah kacaknya tanpa emosi dan matanya tak lepas memandang skrin tablet milikya.

"ape yang kau tengok tu? " tanya orang yang ditegur olehnya. Wajah mereka sangat sama. Tapi aura mereka berbeza.

"orang yang baru nak belajar bercinta. " tuturnya dingin.

"Tuan, wakil dari YZ Group dah sampai. " lapor secretary peribadinya.

Orang yang sedang memandang tablet itu mengeluh. Tablet di off. Dia mengambil beberapa fail di meja lalu menuju ke pintu keluar.

"Lisa, tengokkan dia. Jangan bagi dia keluar. " arah orang itu sebelum pergi ke bilik mesyuarat.

"baik tuan. " Lisa menunduk sopan. Tak berani bertentang mata dengan majikannya.

Orang itu berlalu pergi.

"haish, bila la aku boleh balik ni... " rungutnya sebelum masuk ke bilik mesyuarat.


Dear Mr. CEOWhere stories live. Discover now