♥ 32

233 7 0
                                    

"Tuan Mark, thanks untuk semalam. Saya tak tau pulak saya demam. " kata xia.

Xia tak sangka pulak yang dia pengsan masa dorang dalam perjalanan ke restoran untuk lunch. Nasiblah Mark bawak dia pergi hospital n then bagi dia rehat kat villa semalaman. Sekarang xia rasa ok skit dah.

"sokay. I yang ajak u lunch semalam tanpa perasan kalau u demam. " balas Mark.

"oh ye. Tuan ade nampak fon saya tak?? "

"fon? "

"ha ah, fon. Yang casing warna hitam tu. "

"tak. Tak nampak pulak. " Mark memegang fon dalam poket jaketnya. Dia menyembunyikan fon itu.

"aduh, dah la semua dalam tu. Tuan try call fon saya. "

"fon I tertinggal kat office. "

"seriously? Tuan kan CEO company besar, takkan ade satu fon je??? "

"yang lain tu untuk private. "

"ni bukan private ke tuan? "

"nope. Ni kerja. "

"anyway...kita breakfast dulu. "

"ye la. "

Xia makan dengan sopan dan perlahan kerana dia dah lama tak makan dengan lelaki. Before dia makan dengan Jun je or ayah. Makan dengan Mark ni menarik semula memori dia dan Mark beberapa tahun lalu.

Mark memerhatikan Xia yang terlihat agak kekok apabila makan di depannya.

"dia tak de keluar dengan sape sape ke beberapa tahun ni? Kenape nampak nervous sangat??? " fikir Mark.

"Tuan..."

"emm.. Ape? "

"tuan tengok ape? Tak makan ke? "

"ah ye. Nak makan la ni. "

"owh, saya kena balik ni. Jun mesti risau. "

"biar I hantar. "

"sokay tuan. Saya naik bas or grab je nanti. "

"nope. Nanti jadi pape macam mana? U tu mak kepada anak anak I. "

"nak jadi ape je naik bas dengan grab?? "

"bas ade orang miang ramai. Nanti kena raba. Grab pulak bahaya. U dah la model terkenal, nanti kena kidnapped kan susah. "

"what the....? Mana datang alasan tu tuan? "

"just biar je la I nak hantar. "

"ok ok fine. "

"good. Habiskan semua makanan ni dulu. Baru I hantar balik. "

"banyak kot. Ni bukan breakfast kalau macam ni punya makan." rungut Xia.

"habiskan je la. U perlu tenaga. Kan baru nak lega demam. "

Makanan dimakan xia tanpa rela. Sikit demi sedikit disuap sambil melirik tajam pada Mark tanda protes.

"Naik la berat aku kalau macam ni. Tak habiskan pun tak boleh. Sayang makanan ni nanti." monolognya sendiri.

.......................................................................

"mama pergi mana semalam? "

"ah, mama pengsan semalam. Jadi, ade orang tumpangkan mama kat rumah dia semalaman. "

"siape? "

"CEO MX Group. Jangan risau la, tak de pape pun jadi. " kata xia sambil menanggalkan jaket kulitnya.

"macam tu ye. Bukan ape, jun just risau je kalau jadi pape kat mama. Jun ade mama je. " kata Jun dengan innocent.

"ok, mama janji takkan buat Jun risau lagi. "

Dear Mr. CEOWhere stories live. Discover now