"sunyi jalan ni. "
"dah nama pun hujung bandar."
"slow slow.... Tu villa yang dia suruh pergi tu. "
"jangan la turun dulu. Kereta tak stop lagi. "
Dalam Villa
"takde orang pun. Sunyi je. " kata xia.
"takkan dia nak menjerit kot kata dia ade kat sini. " perli Mark.
"dia tipu kottt. " teka xia.
"mungkin. "
"Markkkk!!!! Asal kau rilex je dari tadi. Kau tak risau ke anak anak kita tu. "
Mark senyum.
"asal kau senyum pulak ni???!! Takkan dah giler kot! "
"don't worry sayang. Anak anak kita bukannya lemah. "
"wah, pelik dan geli bila dengan perkataan sayang n anak anak kita dari mulut Mark Xayren Willer. "
"hahaha...lawak la syg ni. Jom la kita check kat atas. "
"eh dia ni. Jom la! "
"jangan la lari... Nanti jatuh dah susah. "
"tau la. "
"dah jadi mak orang pun macam tu lagi perangai. "
"amboi Mark Xayren Willer... Kau tu pun sama. Bapak orang. "
Mereka yang leka meninjau ruang atas tidak sedar kalau pintu utama villa tu telah dikunci dari luar.
"xia, villa ni pelik. Aku rasa better aku call orang orang aku. "
"no Mark!!! Dia cakap jangan libatkan orang lain. Just kita dua je. " telefon Mark dirampas oleh xia.
"tak la. Macam pelik la orang tu. Suruh datang sini. Tapi takde pape pun. "
"maybe ade klu kat mane mane ni. "
"xia ade bunyi kereta kat luar. "
Mark dan Xia melihat keluar tingkap. Mereka sempat melihat kereta hitam berlalu keluar dari ruang depan villa.
"eh, dorang blah? "
"jom kejar! "
First Floor
"Mark, pintu ni kunci. " xia cuba menolak pintu.
"tingkap pun sama. Kena lock. " Mark memeriksa semua tingkap.
Xia duduk di sofa panjang di ruang tamu villa tersebut sambil memikirkan sesuatu.
"hey, Mark... Maybe dia ade tinggal klu kat mane mane kot. Kalau nak keluar, kita kena selesaikan klu tu dulu. Aku rasa macam tu la."
"klu? Kalau macam tu, kita just cari kertas macam dekat basement garage tu je la kan?! "
"hmm...maybe. Tapi masalahnye, kat mana dia letak klu tu. Villa ni dah la besar. "
"tak. Klu tu ade kat sini je. Kat first floor. "
"asal confident lebih je kau ni. "
"kalau ikut logik la kan....orang orang tadi datang kejap je. Then blah. Kalau orang orang tu naik atas, mesti kena guna lif. Tapi tadi kita dah lock lif kat sec. floor. "
"owh, kalau macam tu...jom la cari klu tu."
YOU ARE READING
Dear Mr. CEO
RomanceKehidupan Lin AiXia (xia) adalah yang paling malang dan perkara yang paling malang ialah, xia secara tidak sengaja mengintip Mark Xayren (mark) , semasa tidak sengaja itu, xia mungkin melihat rahsia mark. Sejak itu, mark mengejarnya, dan dia melarik...