7 Tahun Kemudian...
Lin Family Restaurant
"terima kasih. Datang lagi ye. " ucap xia sopan.
"xia xia... Ayah kena keluar kejap nak beli barang. Barang dapur dah habis. Kamu jaga kedai ni ye. "
"tak le ayah. Biar xia je pergi beli. Nanti xia nak singgah ambik jun balik sekolah sekali. "
"owh, kalau macam tu hati hati."
"yes bos!!! "
.......................................................................
Well, macam nilah hidup kami sekarang di country A. Duit pampasan yang aku dapat dari Mark tu aku guna untuk buka kedai makan kecil sampailah kedai ni famous n terkenal. Lebihnya buat belanja sekolah n yuran Jun pastu bayar bil elektrik dengan air serta sewa rumah.
Tapi takpe, duit hasil berniaga restaurant ni agak cukup la untuk tampung kami 3 orang.
"mak!!!!!!!!" panggil seorang budak lelaki yang tampan tak padan dengan umur dia.
"my lovely Jun!!!! " xia memeluk anak kesayangannya.
Jun mewarisi mata Mark dan memang dingin pandangannya. Aku tak pasti la, tapi kadangkala aku rasa aura dia pun sama dingin dengan Mark cuma lebih lagi. Tapi mungkin aku perasan je tu. Dia cheerful kids.
Jun ni budak yang pandai dan matang kata cikgu dia. Dia tak macam budak lain. Ade cikgu cakap kalau IQ dia lebih tinggi dari orang biasa. Tapi, ape pun dia. Dia tetap anak aku.
"mak, hari ni makan ape??? "
"emmm... Hot pot. "
"yeay!!!!" Jun sangat teruja.
"lamanya korang. " kata ayah.
"atuk! Atuk buat hot pot ye??? "
"ye jun. Pergi letak beg. Nanti kita makan sekali. "
"ok. "
"ayah, ni barang dapur. " xia meletak barang barang dapur di kaunter belakang.
"xia, tadi..."
"atuk! mama! Ade orang datang!!!" kata Jun.
"siape Jun??? "
"xia, ni ibu. "
"oh, Puan Xu Liao Ni. Kenape ke sini? Kalau nak tau la, restoran mewah depan sana. Ni restoran keluarga. "
Ayah diam memerhati wanita yang dulunya dia sangat cintai tapi telah dikhianati.
"i.. Ibu mintak maaf xia. "
"Puan Xu tolong keluar. Jangan kacau masa makan kami bertiga. "
"Jun, mari ke belakang. " ayah membawa Jun ke belakang. Jun sempat melirik wajah wanita itu. Cantik seperti mamanya.
Air mata Liao Ni menitis dan dia melutut di hadapan xia.
"to.. tolong ibu xia!!! i.. ibu perlukan duit... " tangan xia dipegang.
xia memandang sepi wajah orang yang melahirkannya itu. Jelas di mata ibunya itu kalau dia tak ikhlas.
"duit untuk apa??? Bukan harta keluarga kami yang puan dan kekasih puan rampas tu banyak ke? Syarikat pun ade kan? Pergi mana harta harta tu?? Takkan tak cukup??? " marah xia.
"kelly... Ibu perlukan duit untuk pembedahan kaki kelly dan wajahnya. Tolong la kami xia!!! " rayunya.
"masa xia dengan ayah kena halau tahun tu, ade korang bagi duit? Tak de kan? Bila kami mintak untuk rawatan ayah korang ade bagi? Tak de kan? "
"xia... Tolonglah ibu!!! Ibu janji akan kembali dengan xia dan ayah kamu semula.. "
"tak pe, terima kasih. Kami bahagia bertiga. Tolong keluar puan xu. "
"xia... Tolong la!!! "
"keluarrr!!!!!! " jerit xia.
Wanita itu berlalu pergi dengan segera.
"mama, don't cry. " pujuk Jun.
"no. I'm not. " peluk Jun.
"emm... Jom kita makan. Hot pot dah siap.. " panggil ayah.
"ok.. " serentak aku dan Jun menyahut.
........................................................................
On Call
"President Lin, ade ape call saya malam malam ni??? "
"kau busy ke? "
"eh mana ade. Untuk tuan, saya selalu free. Nak pape ke tuan??? "
"dokumen yang kau email tadi aku dah check. Perlu beberapa pembetulan untuk bahagian pemasaran tu. Meeting dengan lembaga pengarah lusa nanti kau handle. Then send report kat aku."
"ok bos. Ade pape lagi? "
"check kan aku orang yang nama Xu Liao Ni. Kalau tak de. Cari Da Liao Ni. Secepat mungkin. "
"baik tuan. "
Off Call
"Jun, kamu cakap dengan sape tadi?"
"no ma... Just reading. " balas Jun.
#vote ye readers
YOU ARE READING
Dear Mr. CEO
RomanceKehidupan Lin AiXia (xia) adalah yang paling malang dan perkara yang paling malang ialah, xia secara tidak sengaja mengintip Mark Xayren (mark) , semasa tidak sengaja itu, xia mungkin melihat rahsia mark. Sejak itu, mark mengejarnya, dan dia melarik...