"wahhhh penatnye hari nieee~ tak sangka susun barang kat supermarket pun letih jugak. " xia terlentang di sofa panjang. Matanya meliar di sekitar ruang tamu apartmentnya untuk mencari kelibat anak kesayangannya.
"pelik. Selalu dia dah balik sekolah dah waktu ni. " tiba tiba satu perasan tak senang muncul. "Mark!!!" jerit xia dengan marahnya.
Xia mencapai kunci keretanya di atas kabinet dan dengan laju meluru keluar dari apartmentnya.
Dalam Perjalanan...
On Call
"ni aku, xia. "
"ade ape call ni? " tanya Mark curiga.
Xia rasa pelik dengan soalan tu.
"Jun ade dengan kau kan? Kau ambik anak aku kan???!! " tanya xia tanpa menahan diri.
"Jun? Eh, dia takde kat sini pun. Aku kat company ni. Takde sape pun datang. Alex pun tak datang. " balas Mark.
"are u sure? "
"100% sure. No one comes here. "
"if so, I'm sorry. "
Off Call
"eh, cepat betul dia off."
"mana la pergi Jun ni. Aku rasa macam ade something nak jadi la." fikir Mark lalu tersenyum.
"well, Jun tak pernah gagal bagi aku surprise. Aku tertanya tanya... siapa yang back up dia selama ni sebab dia sangat yakin dengan diri dia untuk lindungi xia." fikir Mark lagi.
"Tuan, wakil Liu Group dah tunggu di bilik mesyuarat kedua. " kata Violet selaku secretary Mark.
"Tell Luke to meet them. I'll be there in sec..." kata Mark.
"baik tuan! "
Xia side.....
"ishh, mana Jun ni..... " gumam xia.
Dia dah habis round area yang sama nak cari Jun. Sekolah tak de, taman tak de, kedai kedai fav Jun pun takde. Entah mana la dia pergi ni. Tanya Harry pun dia tak tau.
Sedang xia meronda taman ade mesej masuk.
ting ting
"kalau nak nak anak kau selamat, datang kat location ni dengan Mark sekali. "
Lepas baca text tu, kening xia berkerut.
"pahal nak bawak mamat tu? " marah xia.
ting ting
"jangan kau langgar arahan ni. "
Mata xia meliar ke sekeliling. Macam tau tau je aku cakap tak nak bawak Mark. Dia stalk aku ke ape ni?
Basement Garage
"tak sangka ade tempat macam ni ye?!"
"kalau takde, takkan dia suruh datang kot. " balas Mark.
"ish dia ni. "
"mana orangnya? Cakap dia suruh datang sini."
"ish, mana la aku tau. Aku bukan orang dia. " marah xia.
"tanya sikit pun marah. "
"laaa... Tanya ke? Ingat ape tadi. " balas xia laju.
"my love tak puas hati sebab ape sebenarnya ni?? "
"my love your sister!!!!! Geli aku dengan kau ni. " xia menjauhi Mark.
Beberapa jam lepas tu, datang seorang budak perempuan. Di tangannya terdapat sebuah kotak. Dia menghampiri Mark dan Xia lalu menyerahkan kotak itu kepada mereka.
Mark membuka kotak itu dengan berhati hati setelah budak itu berlalu pergi.
"ade barang la. " kata xia.
"ni jaket Alex. " kata Mark perlahan. Jaket Alex dipegang Mark. Wajahnya suram.
xia terpadang satu lagi objek. "ni jam tangan Jun. " kata xia.
"Entah entah dorang 2 ade sekali. " teka xia.
"ade benda lain lagi tak? " Mark yang kaku tadi mula fokus mencari klu.
"tak. kotak ni dah kosong. Try check jaket Alex."
"ade kertas. " kata Mark setelah memeriksa poket bahagian atas jaket Alex.
"baca la. "
"nak baca la ni..."
.......................................................................
Alex dan Jun ad dgn aq. Klw korng 2 ikut ckp aq smpai hbis, aq akn pstikan bdk2 ni ok. Now, aq nk korng prgi villa kt hjung bndar. Nama villa tu Villa Rossa. Kat situ ad bdk2 tu. Jgn rport police or anyone. See ya~
.......................................................................
"so betul la Jun ade sekali dengan Alex. " kata xia.
"emm...dorang berdua ade dengan penculik ni. "
"sebenarnya ape motif orang ni? Duit pun tak mintak. Pelik la. "
"well, who know. " Mark terlihat tenang.
YOU ARE READING
Dear Mr. CEO
RomanceKehidupan Lin AiXia (xia) adalah yang paling malang dan perkara yang paling malang ialah, xia secara tidak sengaja mengintip Mark Xayren (mark) , semasa tidak sengaja itu, xia mungkin melihat rahsia mark. Sejak itu, mark mengejarnya, dan dia melarik...