Studio...
Klick!
Klick!
Klick!Bunyi kamera.
"ok nice! "
"pose like that more... 1,2,3...nice! "
Klick!
Terlihat seorang model sexy yang sedang posing dengan pakaian yang sexy.
"ok take 5.." arah photographer tu.
"casey... U cakap kawan u nak appy jadi model? Bila dia bleh datang. Kita perlu model lagi ni. " tanya penaja tu.
"owh... Macam tu ke. Let me call xia first. " casey yang excited.
Sebenarnya... Semalam xia ade mintak tolong Casey untuk cari kerja kat dia. Xia taknak duduk dengan Mark selamanya. Dia nak cari duit n bayar balik duit yang Mark bagi tu. So dia takde hutang la lagi. That's why Casey cadangkan dia jadi model.
Back to the studio
"sorry I'm late." Aku keluar diam diam sebenarnya. Maklumlah nanti kalau dia tau... Teruk aku kena hentam ni.
"sexy giler kau. Tema ape ni wey?? "
"sexy of love... " kata Casey.
"jom.. Follow me. "
Aku menukar pakaianku dan masuk ke set pengambaran. Aku diarah berposing sambil memegang rose bouquet.
Kain yang side slit tu menampakkan kakiku tambah pulak baju tu betul betul ikut badan je.
Selesai satu sesi. Aku menukar baju lagi. Kali ni... Aku tak berapa nak selesa. Dah la singkat, ketat.. Lepastu jarang. Pastu kena posing macam ni pulak.
"Lin Aixia!!! What are u doing here??!!! " jerit satu suara yang sangat aku kenali.
Ah sudah. Aku takut bila tengok dia menghampiriku. Muka dia menakutkan. Dia menutup bahagian badanku dengan kot hitam miliknya dan mengangkatku ala bridal style.
◌⑅●♡Fitting Room♡●⑅◌
Aku dipeluk oleh Mark dengan erat. Dah kenape mamat ni. Rindu ler tu.
"asal kau pakai macam ni? Kau tak dibenarkan pakai macam ni depan orang kecuali aku sahaja!! " kata Mark sarcastic.
"kau tak marah. " kataku perlahan.
"a little...now, wear these dress " katanya lalu menyerahkan beg pakaian kepadaku.
"pakai depan tuan ke? " tanyaku.
"I've already see all the parts of your body. Why do u still want to hide it? " katanya sinis.
"please president mark... "
"ok. I give u 3 minutes. " Mark keluar dari ruangan itu.
Aku segera mengganti pakaian sexy itu kepada dress yang diberi Mark tadi.
"what a pretty dress. I'm so beautiful... Well, he have a taste. " pujiku sambil berposing depan cermin.
Setelah berpuas hati, aku keluar mendapatkan Mark. He look pissed off now. I don't know what's wrong with him. Mood swing selalu. Period ke ape? Opps! Sorry. Lelaki mana period~
"darling ~ let's go. " aku memeluk lengannya manja. Saje je nak neutralkan mood dia.
Mark agak terkejut dengan aku yang tiba tiba manja. Semua crew kat set tu pandang kami. Aku cepat cepat tarik lengan Mark dan mengajaknya keluar dari situ. Nanti penuh kontrovesi pulak.
Kami setuju nak makan kat satu cafe ni tapi aku nengok dia asyik termenung je dari tadi. Sepatah pun tak keluar.
Ape la yang dia tenung. Syok sangat ke sampai aku pun diabaikan. Aura dia penuh dengan karisma. Biasalah orang ade duit, kuasa n harta ni lain.
"u want to repay me the money right?" tanya Mark. Tiada tanda marah dalam soalan tu.
"ye... yes sir. " gagap aku nak cakap.
"stop doing that. I'll give u other work."
"what work? " aku tertanya tanya.
"u will know that later. " katanya bersahaja.
YOU ARE READING
Dear Mr. CEO
RomanceKehidupan Lin AiXia (xia) adalah yang paling malang dan perkara yang paling malang ialah, xia secara tidak sengaja mengintip Mark Xayren (mark) , semasa tidak sengaja itu, xia mungkin melihat rahsia mark. Sejak itu, mark mengejarnya, dan dia melarik...