♥ 31

252 9 0
                                    

"Tuan, ade panggilan dari telefon
seseorang." Ruo menyerahkan telefon itu kepada Mark.

On Call

"siape? "

"aku. "

"owh, Huijun Willer. " terukir senyuman di bibir Mark.

"LIN Huijun. " nama keluarganya ditekankan.

"why u call papa? Miss me already? "

"nope. Just nak inform kau yang saham MX Group quite unstable these week. "

Mark terkejut. Budak umur 7 tahun tau hal hal macam ni ke?

"I know. So? "

"take it as the warning. Don't come near my mom. "

"Jun, u know that we two are same but different. "

"oh? what's the different? "

"u are mama boy n I'm not. "

"biar la. At least aku ade mama yang sayangkan aku. "

"Jun, I like u. Don't u want me as your father???"

"father? Who say u are my father? "

"darah yang mengalir dalam badan kamu adalah darah yang sama dengan ayah dan kembar kamu. "

"Mark, kau tau tak... Kalau bukan sebab hubungan darah kita, aku takkan pernah mengaku kau sebagai ayah aku. "

Mark terluka mendengar kata kata Jun. Dia sedar kalau dia tak pernah cuba nak ambil tau tentang keadaan xia lepas lahirkan bayi kembar tu.

"can we meet Jun. "

"for what? "

"I need to say something to u.. "

"say it now. "

"It's really important. "

Jun berfikir lama.

"sure. Where? "

"Blue Ocean Cafe at 12, tomorrow. U know that place right?? "

"I know. Tomorrow at 12."

"Jun.. Th

Off Call

"wow... Dia matikan panggilan. Dia memang tak suka dengar aku cakap ye."

.......................................................................

"sape? "

"Ceo Mark."

"kat mana dia nak jumpa? and sebab ape?"

"entah la. Not sure. Dia tunggu kat bawah. "

"ok. Thanks V. "

"hati hati tau Xia. "

"emm.. Don't worry. "

LOBI JXIA Modelling Agency

"hye, long time no see dear. "

"mmm.. "

"let's go. " Mark memegang tangan xia.

"where? "

"lunch. Sekarang kan masa lunch. Why? JXIA tak de masa rehat ke? "

"ah, no. Jom. "

.
.
.
MALAM 🌙

"mama ke mana sebenarnya ni??? Company kata dia keluar lunch n tak balik dah lepas tu. Masa call tadi tak angkat pun " marah Jun.

"sabar tuan. " pujuk Harry.

"salah seorang pekerja JXIA cakap yang puan lunch dengan Ceo Mark tadi n saya pun dah pastikan dengan rakaman cctv lobi. Puan memang keluar dengan Ceo Mark tengah hari tadi. " lapor Khun yang baru kembali dari bilik teknikal.

Jun duduk di sofanya seakan memikirkan sesuatu.

"Harry, call mama again. " arah Jun.

"baik. "

On Call

"mama, where are u? "

"shhh... Your mom is sleeping right now. " balas Mark.

"Mark Xayren Willer!!!! What are u doing with my mom???!!! " Jun sangat marah.

Harry dan Khun terkejut bila Jun meninggikan suaranya sebab bos dorang selalunya cool je. Tiba tiba je melenting ni.

"agak agaknya la kan... Bila lelaki n perempuan dalam satu bilik buat ape ye tengah tengah malam?? U guess Jun. What are we doing. " Mark memanaskan Jun.

"give the phone to my mom. "

"no mama boy. She's very tired right now n very pleased with my service i think. "

"stay away from her. Kau nak ape sebenarnya? Tak cukup je dah ade anak sorang dengan tunang lawa kau tu!!!??"

"don't u want a complete family Jun. You, your twins, your mama n me living together. " pujuk Mark.

Jun ketawa. Jelas dari ketawanya tu seakan dia mengejek Mark.

"complete family. Tak lawak la Mark. Kalau aku nak pun, aku nak mama aku bersama lelaki yang ikhlas cinta dia. Bukan yang buang dia lepas dah guna." pedas kata kata Mark.

"tapi xia cakap dia cintakan aku. Dia sendiri yang luahkan tadi. "

Jun diam.

"Jun... Are u there? "

Off Call

"dia matikan fon lagi. " kata Mark.



Dear Mr. CEOWhere stories live. Discover now