♥ 22

253 7 0
                                    

"cik nak order ape??? "

"set untuk lunch... red spicy chicken rice, side dish pulak saya nak sweet sour dice chicken n fresh orange please. "

"ok. Please wait a minute... "

Dapur....

"need help? "

"sokay la... " kata lily.

Lily ni chef kat family restaurant ni. Bukan dia sorang je chef kat sini ade 3 kay.. Termasuk ayah sekali.

Waiter pulak...aku, lin dengan sue. Dan cashier restaurant ni, adalah darling aku, Jun.

"Jun tak balik sekolah lagi ke xia??? "

"dia kata ade kelas petang hari ni ayah.. "

"amboi, budak 7 tahun sekarang dah ade kelas petang. Zaman ayah tu nak pergi sekolah pun malas. "

"hahaha.. Sama la kita. " kataku.

Jun side...

"mulakan mesyuarat sekarang. " arah Jun.

"baik.. " kata Harry.

Ahli lembaga pengarah JXIA Group memang terkejut bila dapat tau President Lin nak join meeting ni. Yang lagi dorang terkejut bila tengok CEO JXIA Group budak umur 7 tahun dengan aura yang mengancam dan penuh karisma.

"keuntungan bagi bisnes perhotelan JXIA bagi suku tahun akhir adalah sebanyak.....yang menunjukkan peningkatan mendadak berbanding sebelumnya... " penerangan oleh salah seorang staff bahagian kewangan.

Jun memeriksa fail fail sambil mendengar penerangan dari staff tersebut.

"wait...." kata Jun.

Semua ahli mesyuarat terkejut dan takut apabila penerangan itu dihentikan olehnya.

"ya tuan.. "

"hentikan kerjasama dengan SS Group. Sepanjang tempoh kerjasama dengan SS, kita tak ada sebarang peningkatan dalam industri pelancongan.. " arahnya dengan penerangan.

"baik tuan. " kata pengarah urusan bahagian pelancongan.

"berkenaan dengan projek mega yang Harry dah inform hari tu. Ada cadangan lain or nak bantah? " suara Jun mendominasi ruang bilik mesyuarat tu.

Semua diam.

"ahli ahli lembaga pengarah yang dah tua tua tu. Tak kan takde idea kot? Bila aku takde bukan main lagi idea korang. Kenape senyap je sekarang? Nak aku tempah keranda siap siap ke sebab korang nampak sakit. " pedas kata kata Jun.

Kata kata Jun memang sengaja ditujukan kepada ahli lembaga pengarah tua yang tau mengarah je tapi bila ade masalah dorang salahkan orang lain.

"if so, dismissed. " kata Jun lantas bangun meninggalkan bilik meeting tu.

"yang kena tegur masa presentation tadi redo balik..yang tua tua tu, pikirlah sendiri macam mana nak menyumbang. One more thing, jangan kecoh hal President Lin datang company.. " kata Harry lalu mengikuti langkah Jun.

"serious aku nervous. " kata salah seorang staff di bilik meeting tu.

"ye.. Macam nak kena hukuman mati pulak suasana kat bilik ni bila President ade.. " tambah staff lain.

Dalam Kereta

"aduh, tak paham aku orang orang tua tu. Mampus tak nak. Buat semak company je. Nasib la dorang tu bukan pengkhianat. "

"tuan, nak lakukan sesuatu ke?"

"no need Harry. "

Mata Jun tiba tiba tertancap pada satu susuk tubuh lelaki. Mark Xayren Willer. Itulah nama lelaki tu. CEO MX Group. Boleh kata tu saingan company dia. Tiba tiba pandangan dia terarah pada seorang budak lelaki dan wanita yang bersama dengan lelaki itu.

Dear Mr. CEOWhere stories live. Discover now