♥ 14

276 9 0
                                    

"well, thanks for today Xuan. You help me a lot. " tutur jie.

"so... Kau ex-wife dia? "

"emm... Biasa la, kebodohan masa muda. Semua indah. " tutur jie kesal.

"at least dah tak de pape dah sekarang... So, just forget about that guy. He don't deserve a kind n beautiful girl like you.."

"such a sweet talker. " jie tersenyum.

"let's have a lunch. "

"kat mana? Aku anak family Lee la. Nanti orang kenal. "

"pakai biasa dah la.. "

"sounds fun. Ok! "

.......................................................................

2 Days Later...

"jie, kamu ade date dengan someone ke? " tanya mamanya.

Xiejie tersedak bila dengar soalan tu.

"auntie onion mana pulak yang mengata sampai mama terpengaruh ni???" jie menyuap makanan.

"ade dalam newspaper.. " papanya bersuara lalu menhirup kopinya.

"what?  Let me see... "

"ni je ke???  Ingatkan ape la tadi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"ni je ke???  Ingatkan ape la tadi. " jie lega. Segaris senyum terukir dibibirnya.

"sape tu. Hensem orangnya. " mama mengorek rahsia.

"asal macam pernah tengok???" xia menyampuk.

"really? Siape xia?? " mama xiejie makin penasaran.

"I'm going now. Let's go papa. "

"sure. "

Xiejie dan papanya bertolak ke company.

Aku pergi hospital hari ni. Operation ayah esok. That's why aku nak pergi temankan ayah sampai time operation esok.

......................................................................

Hospital...

"so... Pahal Tuan Mark masih wujud kat dunia ni? Saya ingat Tuan Mark dah kena bunuh dengan Nek Kate."

ye la.. Lepas aku bagi hint kat nek kate yang cucu dia ni gay,even aku tipu pun.. Dia terus kena smack down dengan nek dia. Lepas tu aku lama dah tak nampak dia masuk tv. Hari ni tiba tiba ade pulak.

"ayah kau ade masalah skit tadi. Dia sesak nafas. " kata Mark.

Aku sebak. Ayah sesak nafas??

"dia macam mana?  Dah ok? "

"ye. Baru je stabil. Kau masuk la teman dia. " kata Mark.

Aku tak nampak Xuan harini. Entah la kemana hilangnya.

........................................................................

WAD 27A

Aku memegang tangan ayah yang suam tu lalu menciumnya. Air mataku gugur melihat ayah yang sedang tidur tu. Terpancar jelas wajahnya yang kesakitan dan keletihan menjalani rawatan.

Belakangku diusap Mark perlahan seakan menenangkan aku.

Masa tu, aku rasa Mark bukan la teruk sangat. Just kadang kadang dia agak ego n nak orang dengar cakap dia je.

"thanks Tuan Mark. " tuturku perlahan.

"hmm. " balasnya n dia nampak macam blushing.

Eh? Dia blushing ke? Ke aku silap tengok?

"Tuan blushing ke? "

"banyak la blushing kau.. " Mark berjalan ke pintu.

"eh Tuan nak ke mana??? "

"why?  Miss me already? " dia senyum sinis .

"seriously? Mana la Tuan kutip confident tu. Pergilah! " aku membelakanginya.

Actually aku rasa malu jugak la. Ye la, tetiba je aku concern sangat urusan dia.

"hmph... Take care. I'll ask Ruo to come here n stay with u. " kata Mark lalu pergi meninggalkan ruangan itu.

"ruo? Sape tu? "

Aku kembali memandang ayah yang lena itu.

"ayah, Tuan Mark tak la teruk sangat. Dia ade nenek yang baik. Even dia sakitkan xia sebelum ni. Xia rasa berterima kasih sangat sebab dia bantu rawatan ayah sampai tahap ni sedangkan xia just mintak duit untuk rawatan je masa tu." xia menutur kata itu dalam hati. Lalu mencium tangan ayahnya.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Ni Ruo or nama dia Jue Liruo

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ni Ruo or nama dia Jue Liruo.
Umur dia 35 tahun.
Status: janda anak 1
(suami mati)
Kwn rpat Mark.
(paling diprcayai Mark)
Pkerjaannya rhsia.

#so... Ruo ni lyn xia mcm mna la agknya nnti??? Bnyk dh pmpuan give up bila si Ruo ni ade dgn Mark.

By : miss_kuro 💋

Dear Mr. CEOWhere stories live. Discover now