"kau gi mana semalam?? Kau tau tak yang ramai orang cari kau?? "
"aku tak sihat n lepas makan ubat aku terus tak sedar sampai pagi."
"sekarang sakit lagi ke??? "
"nope. Sekarang better la skit. "
"oh, by the way... Kau ade tengok tak sidang media semalam???"
Terlihat betapa terujanya wajah V semasa menanyakan soalan ini. Xia menyelit rambutnya yang terjuntai ke belakang telinga lalu menjawab soalannya.
"tak pulak. Kenape? Ade benda penting ke? "
"giler tak penting. Mark dengan Yolanda dan putus tunang kot. "
"putus tunang? Ishh, mustahil. Dorang kan cinta sejati la konon kononnya." xia membuat riak tak percaya.
Ye la, xia pun bukan tak kenal Mark dengan Yolanda tu. Dulu masa dia mengandungkan anak untuk Mark dia kan duduk villa Mark. Yolanda selalu kot datang situ.
Dari breakfast sampai dan dinner dia ade dengan Mark. Berkepit je. Aku? Amaran selalu diberi oleh Yolanda dan Mark pun kadang kadang tekankan status aku sebagai ape. Ni tiba tiba je putus tunang ape citer?
"sejati tak sejati. Kalau dah si betina menggatal tidur dengan jantan lain tak ke masalah tu? " kata V.
"biarlah. Tu hal dorang. Bukannye kita dapat bonus pun kalau dorang putus tunang. " fresh orange yang diorder tadi diminum xia.
"kau niii!!!! Bonus je. "
"ye la, aku kerja nak besarkan anak aku. Jun. Nak bayar bil letrik, air n nak bayar sewa rumah lagi... Tu belum pikir lagi duit belanja bulan.."
"ok ok ok. Chill la Puan Lin. " V memotong cakap xia sebelum dia mula membebel.
"oh ye....aku. "
tring tring tring 🎶
"sape pulak yang sibuk nak call waktu ni??? "
Xia melihat nama pemanggil di telefonnya. Ni telefon baru okay.
"V, aku kena jawab call ni. "
On Call
"yes Tuan Mark? "
"macam ni xia, I jumpa fon U kat kereta I. U nak balik tak ni? " tipu je, padahal dia yang sembunyi fon tu.
"of course la nak. "
"kalau macam tu...kita lunch kejap Lagi I bagi. "
"eh? Lunch? Kita ade janji nak lunch sekali ke? "
"nope. But baru janji. "
"saya dah janji dengan Jun hari ni nak lunch dengan dia. Tuan bagi je la fon tu kat manager saya V. "
"kalau macam tu, u bawak je la Jun lunch sekali. Kita lunch bertiga. "
"emmm.. Ok. Nanti saya tunggu dengan Jun kat Teressa Restaurant. "
"ok. See u later."
"um..see u later. "
Off Call
........................................................................
Teressa Restaurant
"xia, makan la udang ni. " Mark meletakkan udang di pinggan xia.
"ah, thanks tuan. "
Jun mengambil udang tersebut dari pinggan xia.
"sorry uncle, mama allergic dengan seafood. Mama, makan ni. Ni favorite mama kan??? "
"thanks Jun. "xia makan tanpa perasan tentang dua orang yang sedang bersaing untuk merebut perhatiannya.
Mark memandang Jun sambil tersenyum lalu menanyakan soalan untuk mengujinya.
"Jun, kamu selalu dengan pengetua sekolah kamu ye? Kenape ye? "
Jun senyum penuh makna. Ok fine, nak main kan? jom main.
"yup, Cikgu Harry baik sangat. Dia macam seorang ayah pada saya. " kata Jun innocent.
Xia terkejut dengan jawapan Jun. Ayah?
Senyum Mark mati.
"emm.. Cikgu Harry macam seorang ayah. Dia dorong Jun dan selalu bagi semangat untuk Jun. Dia ambik berat tentang keadaan family kita mama. Jun tak kisah kalau dia nak jadi ayah Jun." kata Jun dengan riang seolah olah ade dia dengan xia je kat situ.
Tingkah laku Jun seperti budak seumurannya. Innocent n cute je. Kalau Harry dengar ape dia cakap sekarang ni... Mesti dia terkejut giler tambah lagi dengan muka Jun yang nampak innocent tu.
Jun melirik sedikit kearah Mark. Muka Mark nampak redup. Mata dia nampak macam lepas bunuh orang je.
Jun senyum puas. "padan muka. Nak sangat main dengan aku. " Jun bermonolog sendiri.
suasana masa tu krik krik krik krik...
"Hahaha... Ape Jun ni. Pengetua tu mesti dah someone kan? Dia caring tu mesti sebab Jun ni top student. " xia cuba nak normalkan keadaan yang awkward tu.
"tapi dia selalu tanya pasal mama." Jun sengaja berdegil seperti budak kecil.
"owh, pengetua tu memang caring betul ye." dingin suara Mark menuturkan kata kata.
"finally. Nak lawan aku balik ke? " fikir Jun bila Mark mula memberi respon.
Tbc.....
Please vote tooooooooo.....
YOU ARE READING
Dear Mr. CEO
RomanceKehidupan Lin AiXia (xia) adalah yang paling malang dan perkara yang paling malang ialah, xia secara tidak sengaja mengintip Mark Xayren (mark) , semasa tidak sengaja itu, xia mungkin melihat rahsia mark. Sejak itu, mark mengejarnya, dan dia melarik...