♥ 17

256 7 0
                                    

1 month later

Guess what... Aku pregnant 2 bln lebih dah. Nak masuk 3. Rupanya.. Aku pregnat awal dari kontrak baru tu sebab korang tau la kan dia pernah rogol aku sebelum ni. Aku pregnant twins pulak tu. Haish.. Ape la.

Aku jadi lady kat rumah Mark ni n dilayan dengan sangat baik sampailah hari tu tiba. Kepulangan Yolanda Mo.

Ni lah Yolanda Mo model terkenal tu.

Cantik memang cantik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Cantik memang cantik. Dengarnya dia lemah lembut. Macam angel je. Kesian dia sebab Mark loya dengan perempuan. So, dia bakal jadi ibu yang akan menjaga anak aku la nanti?? Untung la, dapat ibu lawa n bapak hensem. Harap baby ni happy.

.......................................................................

3 month later

Pang!!! ya ampun... Pedih giler pipi aku. Pahal dia ni.

"betina, kau dengar sini elok elok ye. Kau jangan ingat, sebab Mark boleh sentuh kau je, kau goda dia. Dia tu tunang aku. Kau tu just mengandungkan anak untuk aku dengan Mark. Wey, kalau Mark tak de masalah dengan perempuan, aku pun tak ingin la nak ambik anak dari betina sundal macam kau ni!!! "

"saya tau kedudukan saya Cik Mo. Saya berpegang pada kontrak. " kata Xia perlahan.

"bagus la kau sedar diri. Kalau kau try nak masuk dalam family Willer, kau dengan anak anak kau. Mampus!!! " dia menolakku lalu berlalu pergi.

Ok, kalau nak tahu pahal tadi... Ni berlaku lepas Yolanda ni balik. Aku jadi ancaman sebab Mark boleh sentuh aku n Yolanda sangat sangat cemburu. Dia takut aku rampas tunang dia.

Mana tak nye... Sejak aku pregnant ni, bila Mark balik je.. Dia peluk aku then dia usap perut aku. Tanya baby. Yolanda dia buat don't know je. Tu yang aku jadi mangsa taufan Katrina dia tu.

Ayah pun dah semakin sihat. Oh ue, ayah dah ade kat rumah dah. Bukan kat hospital. Dia dah agak sihat. Tak lama je lagi, aku bersalin. Lagipun dah masuk 7 bulan lebih dah baby ni. Then contract ni habis. Aku bebas dan akan mula hidup baru dengan ayah.

.....................................................................

Bilik mesyuarat MX Group sunyi dengan aura dingin CEO mereka kerana kesilapan beberapa staff dalam membentangkan idea baru bagi projek mega MX Group.

ting!  ting!  ting! Bunyi fon bergema di bilik mesyuarat.

Semua staff ketakutan. Sape pulak tak silent fon masa meeting ni.

Mark dengan selambanya menjawab telefon.

On Call

"emmm.. "

"master, cik lin nak bersalin. Kami kat hospital biasa sekarang. Tak sempat nak ke hospital private. Cik lin dalam bilik bersalin. "

"I'll be there. "

Off Call

"Mesyuarat ditangguhkan. " Mark meninggalkan bilik mesyuarat dengan tergesa gesa.

........................................................................

Hospital

Xuan menunggu di luar bersama Ruo dan beberapa pengawal keluarga Willer. Sampailah mereka mendengar tangisan bayi.

"siapa keluarga Puan Lin. " tanya doktor.

"saya kawan dia. " akui Ruo.

"Puan Lin selamat lahirkan sepasang kembar lelaki. Tapi... kembar yang lagi seorang meninggal kerana kekurangan zat. Lagipun kelahiran mereka ni terlalu awal. Jadi ianya bayi pra matang." jelas doktor itu.

Mark yang baru tiba mendengar penjelasan itu. Dia rasa sedikit sedih dengan nasib bayi tersebut.

"ni bayinya. " bayi lelaki yang sihat diserahkan kepada Mark.

"terima kasih doktor. Kami akan bawa bayi ni ke hospital lain. Kami minta diri. " kata Xuan.

"ye. " kata doktor itu. Bersimpati dengan xia.

5 minit later....

"doktor!!!!! " jerit nurse dengan menggelabah.

"ade ape??? "

"kembar bayi tadi... Kembar tadi bernafas semula. Tapi agak lemah. "

"biar saya periksa. "

2 hours later....

"puan lin, kembar bayi tadi kami dapat selamatkan walaupun nyaris nyaris. Keadaannya masih perlu dipantau. Tapi jangan risau.. Dia akan baik baik saja. " kata doktor.

"terima kasih doktor. " ucap xia.

"doktor, hal tentang bayi ni selamat, jangan bagitau sesiapa. Tulis status kematian dalam rekodnya. Urusan kematian bayi ni pulak, cakap hospital yang uruskan kalau ade yang tanya. " arah xiejie semasa bertemu doktor di luar wad.

Doktor yang sepertinya tahu keadaan xia mengangguk faham.

"baik Cik Lee. "

.......................................................................

Dalam Wad

"hi sis, kau ok ke??? Dah jadi mommy... "

"oh jie. Aku ok. Tak sangka anak aku akan bersama aku. Salah sorang tak tinggalkan aku. "

"nama ape kau nak bagi nanti??? "

Xia senyum.

"Lin Huijun. Iaitu seorang yang bijaksana dan berkebolehan. " kata xia yakin.

" kau nak besarkan jun kat mana??? "

"aku rasa nak pindah ke Country A la dengan ayah sekali. Nak start new life kat sana. "

"ok. Kalau macam tu. Aku akan uruskan hal tempat tinggal kau n jangan tolak bantuan aku. "

"ok ok. I know. "

Other side....

"Alex Xinyi Willer. That will be his name. " bayi itu dipeluk erat oleh Mark.

"kenape ade nama chinese??? " Yolanda hairan.

"sebab dalam darah dia still ade darah Chinese. Tak adil kalau menafikan hal tu. " kata Mark. Dia teringatkan xia. "Alex mewarisi mata xia". Fikirnya.

"nak dukung jugak. I'll be his mom.. " Yolanda memegang alex.

Mark menyerahkan Alex pada Yolanda. Yolanda mendukung dengan gembira. Finally she have a baby n betina tu berambus. Nanti dia akan kahwin dengan Mark n jadi Mrs. Willer. Angan angannya memang tinggi.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Dear Mr. CEOWhere stories live. Discover now