"papa...kenape papa selalu sangat balik lambat?? I'm lonely u know. "
"my dear alex, sorry tau. Biasa la hujung bulan. Jadual papa pack sikit. Mummy mana??? "
"mummy mo baru je balik sebab ade call dari manager. "
"sorry tau dear. Papa janji malam ni papa teman tidur n bacakan cerita sekali. "
"ok. I'll wait. " kiss pipi Mark.
.......................................................................
Video Call...
"patut la operation kaki tu dia tangguh. Company Xu Group kena saman dengan Song Group..pastu sibuk cari mama mintak duit. "
"tuan bebel ape sensorang?? "
"muka ni dia nak buat pembedahan kosmetik kan?? Sebab ape?? "
"tuan boleh baca kat page last sekali tu.. "
"owh... Hutang. So, ceti la yang toreh muka kelly ni. Padan la dengan muka dia. Setan sangat perangai. "
"bahasa tu tuan. Tuan baru 7 tahun. "
"diam la kau. Oh ye, meeting dengan lembaga pengarah lusa nanti aku join. Tapi VC la. "
"sure ni tuan??? "
"emm.. " baca laporan kewangan syarikat.
"sekali tengok macam tak percaya je yang budak 7 tahun depan aku ni CEO JXIA Group. Dah 3 tahun dia pimpin company ni. Aku asalnya vice kat company ni. Asalnya ni company yang dah nak bankrupt CEO pun entah ke mana. Tapi bila dia take over.. Semua kenal JXIA Group. Syarikat yang terkaya dan termaju. " fikir Harry sendiri.
"redo yang ni. Pecat staff kat bahagian pemasaran yang handle projek ni. Lantik staff baru. Leader dia pulak ambik Justin Liu ni. "
"baik tuan. Mmm.. Tuan! "
"ape?? "
"kita dah lama sangat VC ni. "
"so?? "
"bukan ke tuan patut siap untuk ke sekolah??? Nanti puan lin kecoh pulak tuan... "
"kau ni kan... Dah la. Aku off dulu. Nanti bincang lain. "
"baik tuan. "
End...
.......................................................................
Majalah fashion Ceci diselak Yolanda.
"Cik Mo, ade panggilan dari tuan muda willer. "
"give it to me. "
On Call
"hello sayang mummy. "
"hi mummy mo... Where are you?? "
"emm.. Have a guess??? "
"studio? "
"yes! Mummy ade photo shoot. Habis lusa. So, mummy tak boleh jumpa sayang mummy la. "
"sokay mummy mo. Papa will be with me. "
"oh, gotta go dear. "
"work well!!!"
"sure. Love u dear!!! "
Off Call
"I'm missing my real mum. Whose my real mum??? " kata alex sendiri.
Butler yang berada di sisi alex rasa bersalah terhadap anak kecil tu. Ye la, dia tak pernah tau ibu kandung dia macam mana. Yolanda pun kadang kadang dia tak suka sebab dia kata Yolanda punya sayang lain.
Kami ade jugak cari pasal ibu kandung alex, Lin Aixia. Tapi dia dah pindah n hilangkan diri. Kawan dia pun tak nak cakap ape.
........................................................................
Lin Family Restaurant
Bunyi pintu dibuka.
"selamat datang! " sapa Jun.
"xia ada??? " tanya Liao Ni.
"tak de. Kau buat ape kat sini lagi? Nak mintak duit kat mama??? "
Reaksi terkejut pada wajah wanita itu.
"kau budak kecik lagi. Jangan nak sibuk hal orang. " marah Liao Ni.
"owh. Kecik? " Jun senyum sinis dengan pandangan mata dimgin.
Entah kenapa suhu dalam restaurant tu macam drop tiba tiba. Sejuk je rasa. Liao Ni yang rasa tak senang dengan pandangan mata Jun tu mula memaki.
"woi budak! Kau panggil je la mak kau tu. Kau tu anak luar nikah kan? Tak payah lah berlagak sangat. Aku mintak sikit je duit dia. Bisnes kedai makan ni bukannya nak bankrupt pun kalau aku mintak sikit duit tu. "
Senyum sinis diberi Jun.
"owh. Kau dah la datang nak mengemis. Pastu menghina orang. Da Liao Ni, kau cermin diri kau dulu boleh tak? Ape hak kau nak guna duit family Lin? Kau tu sape? Dah cerai dah kan dengan atuk aku? Sedar la sikit. Kau berambus la! "
"kau ni budak!!! Mana mak kau! "
"keluar aku kata!!! " tengking Jun.
Liao Ni meninggalkan kedai tu.
Sejurus wanita tu keluar, dada Jun mengalami sakit yang mencengkam. Nafasnya tersekat sekat dan Jun jatuh ke lantai.
Telefonnya dikeluarkan dan Harry dihubungi kerana mamanya tidak dapat dihubungi.
On Call
"tuan... "
"ke.. Ke kesini seka.. Sekarang Harry!!"
"tuan kenape???? "
"da..da..dada aku sakit..ce cepat. " pengsan.
"hello! Tuan?? "
Off Call
Harry berlari keluar dari pejabatnya menuju ke restaurant keluarga Lin. Dari suara tuan dia tadi, dia tau kalau penyakit lama tuannya menyerang.
Jun ada masalah hati. Ni berpunca dari masalah kelahiran pra matang dan sebab kembar dia ambik zat bahagian dia. Sebab tu masa dia lahir tu, risiko untuk dia meninggal adalah tinggi. Nafas dia terhenti sekejap masa lahir. Tu yang doktor kata kat Mark kalau kembar lagi sorang meninggal.
#Jgn lupa vote juga tau
YOU ARE READING
Dear Mr. CEO
RomanceKehidupan Lin AiXia (xia) adalah yang paling malang dan perkara yang paling malang ialah, xia secara tidak sengaja mengintip Mark Xayren (mark) , semasa tidak sengaja itu, xia mungkin melihat rahsia mark. Sejak itu, mark mengejarnya, dan dia melarik...