♥34

247 7 0
                                    

Apartment  Xia

"ma, masukkan tomato ni lepas tu tunggu mendidih. Nanti bila dah mendidih lama skit baru tutup api ye."

"ah ye. Jun, mama mintak maaf sebab ajak Mark sekali semalam."

"sokay. Dia kan ayah Jun. Bukan orang asing sangat pun. Still blood related."

"eh, mana Jun tau semua ni??? "

"dia sendiri yang bagitau. Dah lama dah Jun tau. "

Air mata xia mengalir di pipinya.

"ma...ma af kan mama Jun. Mama takde ni yang sembunyi hal ni. Sumpah!!! Mama just takut kalau dia ambil Jun dari mama. " luah xia.

"mama, mama rasa Jun nak sangat ke pergi jadi anak dia? Oh please la! Pengetua Yu lagi baik la. Suci lagi. "

"Jun!!! Ape kata macam tu kat pengetua yu. "

Harry Yu yang berada di HQ JXIA bersin. Dia rasa macam ade yang mengata dia.

"mama, berhentilah jadi model. Jadi suri rumah je sekarang ye?! Jun taknak mama pakai seksi, partner dengan orang gatal mana entah, jadi bahan gosip media. Jun tak suka! "

"Jun kalau mama berhenti, kita nak cari duit mana? "

"tu jangan risau la...Jun ade cara. IQ Jun bukan hiasan dalam otak ni. Lagipun mama pun benci kan pakai seksi pastu orang ramai tengok. "

"mmm...I'll think about it. "

"thanks mama. Jun janji yang kita takkan susah nanti. " Jun mencium xia di pipinya.

"ok. Mama pegang janji tu. " dahi Jun dicium xia.

"oh, mama nak kena mandi ni. Dah berpeluh la. "

"pergi la, nanti bau aneh pulak. "

"amboi anak! "

"hahaha...pergi la mandi. "

"ye la ye la. "

Sejurus xia masuk ke biliknya, Jun menghubungi Harry.

On Call

"my lovely n handsome bos, nak pape ke???"

Jun melihat semula nama orang yang dihubungi di skrin telefonnya. Ok, memang Harry.

"kau tak sihat kan? Sorry ganggu. "

"eh? Bila masa saya tak sihat bos? Saya ok je ni. Sape cakap saya tak sihat??? "

"oh, kau panggil aku lovely n ape kejadahnya tadi tu kenape? Kepala bengong sebab kena hempuk ngan sherry ke?"

"ishhh, ape cakap macam tu. Takde la, saje nak jadi bootlicker skali skala... Kot la dapat naik lagi gaji tu. "

"kau ni kan....forget about that. Just, I want u to do something."

"ok, ape dia bos!!!"

"aku nak jumpa abang kembar aku. Alex Xinyi Willer. "

"eh, bos biar betul ni?! "

"kau dengar suara aku macam main main ke Harry Yu? "

"eh oh tak bos. Saya akan arrange untuk bos hal ni. Bila dapat date nanti saya roger. "

"mmm...sorry ganggu. Kau kat HQ kan? "

"sokay bos. Ye saya still kat HQ. Esok saya balik country A. "

"nanti bila sampai country A, kau dengan Khun datang jumpa aku. Ade hal penting aku nak cakap. "

Harry rasa pelik. Hal penting?

"uh ok bos!"

"Nite Harry. "

"nite bos!!! "

Off Call

"aku harap aku dapat jumpa dia cepat. " Jun menyentuh bahagian dadanya. Dia rasa sesak.

Read n vote yeeee

Dear Mr. CEOWhere stories live. Discover now