♥ 41

273 9 0
                                    

Ruang tamu itu sunyi. Lima orang itu saling berpandangan. Tiada siapa yang menunjukkan tanda untuk memulai perbualan.

Liz akhirnya mengambil keputusan untuk memecahkan kesunyian.

"Tuan, puan. Silakan minum dulu. Saya dah sediakan sarapan sekali." kata Liz sambil tersenyum.

"papa, are u ok? " tanya Alex.

Mark senyum.

"more than ok."

"mama, u look tired. "

Xia yang minum tersembur keluar air apabila terdengar kata kata Alex.

Mark juga agak terkejut. Alex tau ni mama dia?

Mark dan Xia memandang Jun. Jun nampak sangat tenang menghirup kopi yang dihidangkan Liz.

"Jun tak terkejut ke tau Jun ade kembar? " tanya xia.

"should I? " tanya Jun sambil melirik kearah xia. Cawan kopi diletakkan di pelapiknya.

Budak ni memang matang dari umur dia. Itulah yang dirasakan oleh Xia dan Mark.

Xia ingin mengatakan sesuatu tetapi terhenti apabila seorang lelaki yang berpakaian hitam masuk menghampiri Jun.

"ade ape? " tanya Jun.

"Tuan, wakil dari Milan ade kat JXIA. Tuan kena pergi sekarang. " kata khun.

"JXIA? Tuan? " xia melontarkan perkataan itu pada Jun.

"u may go now. I'll be there later. Ask Harry to meet them first. " arah Jun.

"yes Sir! " Khun berlalu pergi.

"mama, JXIA is my company. I'm JXIA Chairman. Harry is the vice. " kata Jun tenang.

Mark terkejut. Jadi selama ni projek dia kena rampas dengan budak kecik. Tambah pulak tu anak dia sendiri. Lawak jenaka apakah ini? Dia ingat CEO JXIA ni lelaki tua yang ade pengalaman business berpuluh tahun.  Tapi dia silap. CEO JXIA just budak kecik. Angka kat umur pun tak banyak.

"lawak la Jun ni. Agak agak la nak joke pun. " kata xia.

"no I'm serious ma. It's not a joke. " balas Jun dengan serious. Suaranya dinaikkan sedikit.

"dah berape lama? "

"ape? "

"Jun jadi CEO JXIA? "

"dalam 2 tahun 7 bulan ade rasanya."

"so dari umur 5 tahun Jun dah handle company ni? "

Jun senyum. "yup. "

"and it's not easy. But I love to do it." tambah Jun lagi.

Xia kembali diam.

Mark yang dari tadi diam mula bersuara.

"so, korang yang kurung kami berdua di sini? "

"ni bukan aku nak buat pun. Tapi, Alex yang mintak sangat. " balas Jun selamba.

"for what? "

"kau kahwin la dengan mama aku. Demi kami. Alex pun perlukan keluarga sempurna. Aku pun. Even aku tak berape nak rela, tapi...kau tetap ayah aku. Darah kau mengalir dalam badan aku. " terang Jun.

"are u sure? " tanya Mark.

"tak payah tanya sangat la. Lagipun kau dah propose mama kan n mama pun setuju."

Xia memeluk Jun. "thanks dear."

"no worries. Mama pun perlukan kebahagian. Kalau mama cintakan dia n dia mampu bagi mama kebahagian, so...teruskan la hubungan ni. Jun terima. " bisik Jun.

"kalau macam tu kita plan untuk wedding pulak la." Alex mencelah.

"banyak la kau punya wedding. Nanti dulu la. Awal sangat. " balas Jun.

"kenape? Ubah fikiran ke? " usik Mark.

"huh! " Jun berlalu pergi.

.............tbc.........



Dear Mr. CEOWhere stories live. Discover now