Setelah beberapa minggu tidak hadir, akhirnya tiga sekawan bersama Aryana masuk ke dalam kelas mereka. Sepanjang hari, Aryana hanya berkepit dengan Silver aje. Ezra jangan tanyalah, muka aje senyum-senyum bak bidadara, tapi hati dah macam-macam menyumpah itu ini. Rian pula selamba aje bermain dengan kucing didalam kelas itu.
"Ary! Ary! Tengok benda ni!"
Aryana ditarik tanpa menghiraukan pandangan membunuh Silver dan Ezra. Aryana pula sekadar ikut. Dia pun tak tahu yang dua manusia tu dah rancang macam-macam untuk Rian ni. Sadis.
"Tengok ni! Tengok ni! "
Badan kucing putih itu diangkat riang. Kedua tangannya elok mengepit ketiak kucing itu. Dibuatnya kucing tu macam-macam gaya! Menarilah, gaya melompatlah,pusing-pusing. Macam-macamlah digayakan si Rian ni!
"Hahahaha..! Kucing! Kucing! " Aryana dah seram tengok Rian yang berpusing-pusing dengan gembiranya bersama kucing malang itu. Pelajar dalam kelas Elite itu pun teguk liur tengok perangai Rian.
'Aku harap kucing tu hiduplah.. ' itulah apa yang mereka fikir.
"MEOWWWW!!! "
"WUU..!! KUCING AKU TERBANG WOI!! "
Melompong terus satu kelas apabila kucing malang itu terpelanting keluar. Rian pulak tak fikir dua kali, terus aje membuta tuli keluar melalui tingkap. Tak masalahnyakan.. Ini tingkat dua dik.
"Eh?Huwarrrhhh!!"
KEDUSHHH!!
Semua murid menjeguk keluar tingkap dengan muka blur. Ezra dan Silver pula dah ambil sapu tangan. Lepstu acah sedih.
"Hohoho.. Aku tak sangka kau pendek akal dan pendek umur.. " ujar Ezra lalu menghembus hingusnya.
"Aku harap kau tunggu kami. Aku sayang kau 1% aje kut. Haiih.. " Silver pula hanya mengelap air mata. Ezra dan Silver berpandangan lalu menangis. Semua yang melihat drama rabak dua manusia itu blur habis.
"Diorang memang macam ni. " ujar Aryana dengan senyuman kelat. Mata kembali mencari Rian.
"AKU HIDUP!!! "
Jerit Rian yang elok keluar daripada semak sambil mengangkat kucing yang terpelanting tadi. Kucing tu pulak habis gugur segala bulu. Takut sangat ni. Aryana tarik nafas lega.
"Ceh. " ujar Silver dan Ezra dengan aura hitam mengelilinginya. Aryana tak hiraukan dua jejaka itu, terus dia belari untuk mendapatkan Rian.
"Rian! Eh? "
Rian memandang Aryana dengan mata membulat besar. Air mata pula elok keluar. Aryana sengih kelat.
"Huhu.. Aryy... " panggil Rian dengan nada nak nangis. Jari telunjuk ditunding kearah kucing elok menyembamkan muka ditanah. Tengok dah macam 'Indahnya jika ku mati.. '.
YOU ARE READING
TRIPLETS : LAGENDA YANG HILANG [C]
Fantasy"Before you make a decision, ask yourself this question: will you regret the results or rejoice in them?" -Rob Liano *** Bayangkan kalau tiga remaja yang tiada budi dan mulut selalu mintak kaki, masuk ke Academy Elit. Lagi lagi kalau Academy itu ya...