CHAP 20 LOST CONTROL

2.8K 275 84
                                    

"Ah shit! Baju aku koyak! "

Suara yang tetiba kedengaran disebalik asap membuatkan semua tergamam. Bertambah tergamam mereka dikala susuk tubuh Shiro keluar daripada asap yang terhasil daripada hempasanya itu. Kini lelaki berambut putih itu sekadar mengeluh dan menguap.

"Grr.. Menyampah pulak asyik kena guna kuasa. Gimme a break lah.. "

Luke dah tampar dahinya. Shiro dengan sikap malasnya tak pernah berpisah. Bestie gila! Ni yang jealous ni. Huh!

"Luke tu ke kawan kau? " soal Ezra seraya berdiri disebelah Luke. Luke mengangguk lalu meregangkan tubuh badanya. Masa untuk dia beraksi!

"Kau dengan yang lain-lain tengok aje. Biar aku dengan Shiro handle demon tu. "

"Demon what? "

"ROURRR!!! "

Demon yang tiba-tiba muncul, membuatkan semua pelajar dan penduduk tergamam. Ezriell dan Pengetua Stellar saling berpandangan. Selama mereka hidup, itulah kali pertama mereka melihat demon sehodoh itu. Aryana dah mula risau dengan Ezra. Dia tak dibenarkan keluar selagi keadaan tak reda.

'Ezra.. please be safe.' Doanya bersama tangan yang memegang rantai pemberian pemuda itu. Aryana masih tak tahu mengenai serigala Ezra. Ezra juga masih mahu menjadikan ianya rahsia. Belum masa lagi untuk Aryana tahu kebenaranya.

Ezra yang seperti mendengar suara Aryana, tersenyum nipis.

'I be fine. '

Aryana terkejut dengan suara Ezra yang tiba-tiba sahaja hadir. Matanya melilau sekeliling tetapi hampa. Tiada apa.

"Apa tadi tu? "

Dalam masa yang sama, Ezra dan yang lain-lain terpaksa bertarung dengan demon-demon kecil sementara Shiro dan Luke menguruskan demon gergasi.

"HARRGHHH !!!!! "

SLLAASSHHH!!!

BURRRRNNN!!!

ZRRAASSHHHH!!!

Kilat hijau dan ais berbalas serangan! Ezra dan Silver betul-betul bertarung dengan dahsyat dan tak teragak-agak untuk menamatkan riwayat musuh! Rian juga mendominasi keadaan dengan api birunya! Habis terbakar semua musuh sehingga menjadi abu!

"Yeah!!! Mati! Mati!! Grrr!! "

Tanpa Ezra sedar, gigi taringnya mula memanjang! Rambut emasnya juga mula beralun naik ke atas! Rian dan Silver yang perasan akan hal itu tergamam! Sifat liar seekor serigala dapat dirasai oleh mereka! Cepat-cepat mereka menolak Rayken masuk kedalam dewan.

"Woi! "

"Maaf! "

Terus pintu Dewan Sakura ditutup! Silver pula membekukan pintu dan menghalang setiap tingkap dengan aisnya. Tak ada siapa boleh tahu tentang kuasa mereka. Belum masanya lagi. Ezriell tahu apa yang belaku. Dalam diam, bibirnya diketap geram.

"Control yourself Ezra.. " bisiknya.

"AAUUUUU...."

Kini mata Silver dan Rian membulat besar apabila serigala bersayap muncul dan membaham semua demon tanpa perasaan! Darah mula bercorak sekeliling mereka! Bangkai-bangkai Demon juga mula bertaburan .

"Grr... "

Serigala itu berderam geram pada Silver dan Rian yang mula mendekat. Mata hijaunya bercahaya terang tanda dia tidak gemar dengan kehadiran dua susuk tubuh itu.

"Chill Heart. Ni aku dan Rian. Kau kena bagi Ezra kawal kau.. " Silver masih cuba untuk menenangkan Serigala putih itu. Tetapi hampa, matanya masih bercahay terang!

TRIPLETS : LAGENDA YANG HILANG [C] Where stories live. Discover now