CHAP 22 PREGNANT

2.7K 236 57
                                    

Ezra POV

Dah dekat seminggu Aryana tahu tentang aku. Dan sepanjang seminggu ni jugaklah aku duk manja-manja dengan dia. Ahak!

"Err.. Ez, awak buat apa ni? "

"Tengok kau masaklah. Kenapa? "

"Perlu ke peluk saya? "

Aku ketawa kecil dengan soalan daripada Aryana. Alaa.. Aku suka peluk dia daripada belakang. Selesa.

Soalan Aryana tidak dijawab, sebaliknya aku menyembamkan kepala dileher putihnya. Satu kucupan aku hadiahkan sehingga gadis itu mengeliat kegelian. Dapat ku dengar dia ketawa kecil.

"Ez! Janganlah! Geli! Hahahaha..! "

Senyuman aku semakin melebar. Muka mulus dan senyuman manis itu sentiasa membuatkan jantung aku bahagia.

"I love you Ary.. "

Muka Aryana mula memerah. Gadis berambut perang itu tersipu-sipu didalam rangkulan aku.

"I love you too.. "

"WOI!! API!!! "

Terkejut aku dengan Aryana apabila suara Rian kedengaran. Api?

"HUWAA!!! SIVER! DAPUR KITA TERBAKAR!!! "

***

"Ezra... "

Aku yang duduk dalam keadaan bersimpuh, agak terkejut dengan suara ngeri Silver. Mati aku. Ni baru Silver. Tak campur lagi dengan abang Ezriell.

"Sorry! Serius aku tak perasan yang api dapur tu terpasang!"

"Ezra... "

"A-aku janji akan baiki balik! Kau janganlah kasi tahu abang Ezriell! "

"Ezra.. "

"Kau sayang aku en Silver? Kalau abang tahu, nahas aku weh-"

"BOLEH TAK KAU BAGI AKU HABIS CAKAP DULU?! "

Terkebil-kebil aku dibuatnya apabila Silver mencengkam kolar baju aku dan menengking dihadapan muka. Serigala aku pun kecut dengan Silver duh. Well, serigala mestilah takut dengan naga ya dok?

Silver menarik nafas. Wajahnya kembali tenang.

"Boleh aku bercakap sekarang? "

Aku hanya mengangguk. Masih takut weh.

"Kau nilah Ez. Kalau kau nak manja sangat dengan Aryana tu boleh, tapi janganlah dekat dapur. Kalau kau terbakar aku tak kesah, tapi Kalau Aryana? Susahlah. Dia tu bakal adik ipar aku. Jaga dia boleh tak? "

"Amboii... Aku kau tak kesah, tapi dia kau kesah pulak? Pilih kasih! "

"Eh lantaklah. Dia comel. Kau? Muka pun pecah. "

Melompong mulut aku dengan jawapan Silver. Siot. Mamat ni memang tak pernah nak belaku baik dekat aku!

"Whatever. Tapi kau jangan nak kesah sangat eh. Dia tu aku punya! "

"Sebab tu aku nak kahwinkan kau dengan dia. Fryda dah mulakan tindakan. Aku takut, mak cik psycho tu buat kerja gila dia lagi. "

Fryda. Haiih.. Kenapalah nama kau wujud dalam hidup kami? Hanya dia yang selalu kacau-bilaukan hidup kami berempat. Sejujurnya, aku tak tahu apa yang dia dah buat dekat abang Ezriell. Tapi untuk kami..

Dia pernah pisahkan kami bertiga..

Aku masing ingat macam mana dia bakar rumah kami dan culik Rian. Macam mana abang Ezriell sedaya upaya keluarkan aku dan Silver daripada rumah yang dijilat api itu. Disebabkan itu jugaklah, serigala aku muncul. Kuasa Ancient yang selama ni aku tak tahu pun ada dalam diri aku.

TRIPLETS : LAGENDA YANG HILANG [C] Where stories live. Discover now