(10 tahun kemudian)
Kedengaran bunyi nada dering IPhone 7 dari dalam beg tangan berjenama LV milik Rhea Ilmelda ketika ia sedang memandu ke Syarikat milik Tan Sri Hans Ivander iaitu papanya sendiri dan sekarang dia berkerja sebagai CEO (Chief Executive Office).
Tangannya lantas mencapai telefon yang berada di dalam beg tangan LV yang merupakan hadiah ulang tahun kelahirannya yang ke 23 dan diberikan oleh Puan Sri Nur Jasmine dan menekan butang 'accept'.
"Hello, siapa ni ?" Tanya Rhea Ilmelda tanpa memandang siapa yang memanggil.
"Assalamualaikum lah, ni aku Stephie kau comfirm tak datang Birthday Party Thalia ?" Tanya Tengku Stephanie pula.
Oh Rhea Ilmelda lupa bahawa hari ini Thalia Henderson sahabatnya sejak sepuluh tahun lepas akan mengadakan birthday party di sebuah hotel mewah maklumlah anak orang berada seperti Thalia Henderson tidak mungkinlah majlis hari jadinya diadakan serdahana sahaja.
"Oh my god aku lupa lah Stephie, nasib baik kau call ingatkan aku tapi aku on the way drive ke HH (Hans Holdings) ni ada urusan sikit" Balas Rhea Ilmelda sambil matanya fokus pada pemanduannya.
"Party tu start pukul berapa? " Sambung Rhea Ilmelda.
Senyap.
"Hello, Stephie !" Jerit Rhea Ilmelda memanggil Tengku Stephanie yang tiba-tiba sahaja tidak bersuara.
"Sorry, aku tengah sibuk buat buku rekod pesakit yang baru masuk harini?" Ujar Tengku Stephanie.
Ya ! Kerjayanya sebagai seorang doktor pakar amat memenatkan kerana hampir seluruh hidupnya harus diserahkan kepada hospital dan pesakit tapi Tengku Stephanie amat menyintai kerjayanya kerana dia senang dapat berkhidmat kepada masyarakat dan menyelamatkan nyawa orang yang memerlukannya.
"Aku tanya party Thalia tu start pukul berapa ?" Tanya Rhea Ilmelda sekali lagi.
"Kalau tak silap aku lah, pukul 8:30 malam ni and make sure kau datang aku tak nak tengok muka cemberut Thalia disebabkan kau, kau pun tahu kan Thalia tu mana ada best friend lain melainkan kita berdua" Ujar Tengku Stephanie.
"Ok bos demi kau dengan Thalia aku akan datang kalau kau tak ugut pun aku tetap akan datang sebab korang kan nenek tua yang suka buat muka cemberut, kalau tak ada apa-apa bye aku dah sampai HH ni" Ujar Rhea Ilmelda sempat lagi dia mengenakan Tengku Stephanie dan Thalia Henderson sebelum menamatkan panggilan.
🍑
Masuk saja ke lobi Hans Holdings (HH), Rhea Ilmelda terus disapa oleh Syed Fariq iaitu anak kepada Syed Ridhuan merupakan jutawan hartanah yang berjaya.
"Fariq, you buat apa datang sini ?" Tanya Rhea Ilmelda terkejut walaupun sudah biasa dengan kedatangan Syed Fariq setiap hari dengan tujuan menyemakkan pandangan Rhea Ilmelda.
YOU ARE READING
Once again ? ( COMPLETED )
FanfictionONCE AGAIN ? RHEA ILMELDA, seorang wanita yang berkaliber dan naif tapi kenaifannya tergugat apabila dia telah dimalukan oleh seorang lelaki yang bernama TENGKU AZRY MATEEN ! can you imagine it dia dilamar dan dituduh perempuan perampas dalam satu...