Sudah hampir tiga bulan Rhea Ilmelda selamat melahirkan anak sulungnya iaitu Tengku Jayden Martin, selama itu jugalah Rhea Ilmelda hanya memilih untuk menetap di rumah walaupun keadaannya sudah membolehkan dia kembali bekerja di HH ( Hans Holdings ).
Tapi Rhea Ilmelda hanya mahu tinggal di rumah dan mengasuh Tengku Jayden Martin tanpa bantuan pembantu rumah dan jika terdapat hal yang tidak dapat dielakkan berlaku di HH ( Hans Holdings ), Rhea Ilmelda pasti akan membawa anak kecil itu sekali.
Tengku Jayden Martin yang terlena selepas diberikan susu tadi oleh Rhea Ilmelda mula mengeluarkan bunyi seperti mahu menangis, Rhea Ilmelda yang tadinya tenang kini sudah kembali panik maklumlah dia baru sahaja menjadi seorang ibu jikalau anaknya itu sudah memberikan petanda yang dia mahu menangis dengan serta merta Rhea Ilmelda akan panik.
Tengku Jayden Martin yang sudah mula menangis dengan pantas dipangku Rhea Ilmelda dan dia cuba untuk breastfeeding Tengku Jayden Martin malah bayi itu menangis semakin kuat.
" Don't cry sayang, mama is here " Rhea Ilmelda cuba memujuk si kecil itu namun Tengku Jayden Martin langsung tidak menunjukkan petanda yang dia akan berhenti menangis.
Rhea Ilmelda seakan teringatkan pesanan Puan Sri Nur Jasmine kepadanya sewaktu dia baru sahaja melahirkan Tengku Jayden Martin.
" Rhea, kalau baby nangis don't be panic because sometimes they cried because they are hungry, poop and had a stomach ache "
Dengan pantas Rhea Ilmelda membuka sedikit diapers yang dipakai Tengku Jayden Martin, Rhea Ilmelda tersenyum kecil sambil mencium pipi Tengku Jayden Martin yang masih menangis.
" Let's go, mama tukarkan lampin Jayden " Ujar Rhea Ilmelda lalu membawa bayinya itu ke bilik bayi yang khas direka untuk Tengku Jayden Martin sejak dari dalam perut lagi.
YOU ARE READING
Once again ? ( COMPLETED )
FanfictionONCE AGAIN ? RHEA ILMELDA, seorang wanita yang berkaliber dan naif tapi kenaifannya tergugat apabila dia telah dimalukan oleh seorang lelaki yang bernama TENGKU AZRY MATEEN ! can you imagine it dia dilamar dan dituduh perempuan perampas dalam satu...