Baby shower ?
Sebenarnya Rhea Ilmelda dan Tengku Azry Mateen tidak berminat sangat nak mengadakan majlis baby shower ni tapi Puan Sri Nur Jasmine dengan Nur Melanie yang terlebih teruja pula nak buat majlis itu.
Malah, mereka diam-diam mengaturkan majlis itu tanpa pengetahuan Rhea Ilmelda serta Tengku Azry Mateen tahu-tahu sahaja dia kena bawa badannya ke majlis itu.
Perlu ke majlis baby shower ni ? Or Puan Sri Nur Jasmine terpengaruh dengan sikap artis zaman sekarang bila dekat nak bersalin saja mesti adakan majlis ni.
Tapi apa boleh buat bak kata Puan Sri Nur Jasmine.
"Zaman mommy mengandungkan Rhea dengan Ethan dulu tak ada pun baby shower ni, sekarang mommy nak buatkan untuk anak menantu mommy pula "
Ya ! Itulah ayat yang keluar dari mulut Puan Sri Nur Jasmine, mahu tidak mahu terpaksa Rhea Ilmelda ikutkan sahaja lagipun majlis ini juga dibuat sekali dengan ' BABY GENDERS EVENTS ' seperti yang dilakukan oleh orang barat iaitu ' BABY GENDER REVEAL ' memandangkan mommy adalah orang California sekali lagi Rhea Ilmelda terpaksa turutkan sekali.
Kedua-dua majlis itu akan diadakan sekali, malah Nanny Maria, Juanpa Pablo, Hannah Orlando dan Twan Sebastian juga akan hadir sekali ke majlis itu khas daripada California.
Tema bagi majlis itu ialah ' UNICORN AND RAINBOW ' dan disebabkan Rhea Ilmelda sangat mtidak ari warna pastel jadi Puan Sri Nur Jasmine dan Nur Melanie bertungkus-lumus mencari warna itu dan menempahnya.
Majlis BABY GENDERS REVEAL diadakan oleh Puan Sri Nur Jasmine kerana jantina bayi dalam kandungan Rhea Ilmelda masih menjadi tanda tanya kerana Rhea Ilmelda masih belum bersedia berkongsi tentang itu dan hanya ahli keluarga sahaja yang tahu tapi sekarang dia akan berkongsi jantina bayinya.
Belon-belon yang berwarna ungu, pink, biru pastel, kain-kain yang berambai-ambai berwarna pastel yang sama terdapat juga beberapa jenis bunga mawar yang berwarna pastel walaupun bunga itu bukanlah bunga sebenar kerana susah untuk mencari bunga berwarna pastel jadi Puan Sri Nur Jasmine telah menempah bunga itu daripada Itali.
Terdapat banyak patung-patung unicorn yang menghiasi sepanjang sudut utama bahagian ' BABY GENDERS REVEAL ' dan juga terdapat bahagian yang disediakan khas oleh Puan Sri Nur Jasmine iaitu kawasan photobooth dan juga kawasan yang memaparkan kenangan-kenangan manis Rhea Ilmelda dan Tengku Azry Mateen sepanjang tempoh kehamilan Rhea Ilmelda yang dipaparkan dalam bentuk polaroid dan tidak ketinggalan juga gambar pernikahan mereka.
Dari jauh lagi Rhea Ilmelda nampak sinar kebahagiaan yang terpancar dari wajah Puan Sri Nur Jasmine yang sedang melayan tetamu-tetamu yang dijemputnya untuk majlis itu.
"Bahagialah mommy hajat dia tercapai nak buat baby shower " Rhea Ilmelda bercakap kepada dirinya sendiri.
Tan Sri Hans Ivander juga apa kurangnya gembira orang tua itu, dari tadi tidak lekang senyuman dari mulutnya.
YOU ARE READING
Once again ? ( COMPLETED )
FanfictionONCE AGAIN ? RHEA ILMELDA, seorang wanita yang berkaliber dan naif tapi kenaifannya tergugat apabila dia telah dimalukan oleh seorang lelaki yang bernama TENGKU AZRY MATEEN ! can you imagine it dia dilamar dan dituduh perempuan perampas dalam satu...