" Rhea ! " Panggil Tengku Azry Mateen sambil membuka pintu bilik tidur mereka dan kelihatan Rhea Ilmelda sedang membutangkan baju kebaya berwarna putih yang dipakainya.
Rhea Ilmelda mengerling kearah Tengku Azry Mateen yang sudah terpaku melihatnya.
" Wait, I just need to check Jayden's things " Ujar Rhea Ilmelda lalu memeriksa barang kepunyaan Tengku Jayden Martin seperti botol susu, susu formula, baju tambahan dan diapers.
Tengku Azry Mateen mendekati Rhea Ilmelda dan berbisik di telinga isterinya itu.
" Beautiful, I wonder sama ada Stephie getting married or Rhea " Ujar Tengku Azry Mateen.
" Of course Stephie, Rhea tak akan berkahwin untuk kali kedua walaupun awak tinggalkan Rhea " Balas Rhea Ilmelda, tangannya memainkan tie Yang terletak elok di leher Tengku Azry Mateen.
" I would never leave you sayang "
🌸🌸🌸🌸🌸
" Stephie ! "
" Rhea "
" I told you don't take my sportlight " Ujar Tengku Stephanie sambil memuncungkan mulutnya, sekarang ni siapa yang kahwin ? Tengku Stephanie Rhea Ilmelda dengan Tengku Azry Mateen ?
Rhea Ilmelda melepaskan ketawa. Keadaan di majlis resepsi Tengku Stephanie dan Tengku Benjamin memang meriah apalagi ianya melibatkan dua buah negara dan dari tadi Rhea Ilmelda memerhatikan senyuman daripada Tengku Stephanie sudah menunjukkan yang dia benar-benar bahagia dan betullah kata orang cinta pertama tak semestinya dimiliki.
" Rhea "
" Oh my god Thalia, kau ni memang suka buat aku terkejut " Rhea Ilmelda mencubit lengan Thalia Henderson, nampaknya si Thalia Henderson sekarang sudah sarat mengandung tapi dia tetap gagahkan untuk ke majlis Tengku Stephanie.
" Hobi "
" Banyaklah hobi "
" Oh no ! Thalia go find your seat now " Marah Tengku Stephanie bila melihat Thalia Henderson yang berborak dengan Rhea Ilmelda.
Thalia Henderson mencebikkan bibirnya, sudahlah dirumah dia dipaksa duduk di katil sahaja dan bila dia berpeluang untuk melepaskan gian kakinya kini dipaksa duduk pula oleh Tengku Stephanie.
" Taknak ! Aku dah muak duduk diam dekat rumah " Balas Thalia Henderson.
Tengku Malique menggelengkan kepalanya.
" Bro, kau overprotective duh " Tengku Azry Mateen menyiku lengan Tengku Malique.
" But between you and me, you're the worse Mateen "
Cough.
" Nevermind " Tengku Azry Mateen memyuakan botol susu kepada Tengku Jayden Martin yang berada dalam dakapannya.
" Well, aku dengar si Hany dengan Mika divorced "
" She's deserve it "
Tengku Malique mengangguk, mustahil untuk Tuan Mikael meneruskan rumah tangganya dengan wanita seperti Tengku Sophia Hany walaupun wajah Tengku Stephanie dan Tengku Sophia Hany mirip tapi personaliti mereka amatlah berbeza.
" Hey ! Dudes "
Tengku Ian Azhar, Alaia Ilmiea, Hendry Mateen dan Loren Sichen mendekati Tengku Malique dan Tengku Azry Mateen.
" Mateen, you're became babysitter ? " Hendry Mateen dan Tengku Ian Azhar melepaskan ketawa melihat pekerjaan terbaru Tengku Azry Mateen sejak kebelakangan ini.
" Dudes, at least aku dah ada waris bukan macam kau berdua " Balas Tengku Azry Mateen selamba.
" Kau tak tahu ke aku ni dah setiap malam kerja keras " Ujar Tengku Ian Azhar sambil ketawa.
Alaia Ilmiea menundukkan mukanya yang sudah merah padam, dan tidak ketinggalan juga Loren Sichen yang juga berasa malu dengan kata-kata si Tengku Ian Azhar.
" Mia ! "
" Ren ! "
" Come here, buat apa duduk dengan lelaki psycho dekat sini ? " Ujar Thalia Henderson, dia juga berasa malu bila tanpa sengaja terdengar perbualan sekumpulan lelaki itu.
Rhea Ilmelda mengambil Tengku Jayden Martin yang sudah tidur berada dalam dakapan Tengku Azry Mateen.
Tengku Azry Mateen memandang sekilas wajah Rhea Ilmelda yang kemerahan.
Cute.
" Hi guys, this is my husband Benjamin " Tengku Stephanie memperkenalkan Tengku Benjamin kepada mereka.
" Benjamin, this is Rhea and her husband Mateen "
" This is Thalia and her husband Malique "
" This is Ian with his young wife Mia "
" And the last one is Hendry and his fiancee Loren "
" Hi, nice to know you Benjamin " Ujar Tengku Azry Mateen, Hendry Martin, Tengku Malique dan Tengku Ian Azhar.
" Thank dudes "
" Welcome to our VIP Playboy club ! " Ujar Tengku Malique sambil ketawa.
Diam.
" Maliq, this night you sleep outside " Thalia Henderson berlalu pergi.
" Thalia, I'm just kidding ! " Tengku Malique dengan segera mengikuti Thalia Henderson yang sudah merajuk dengan gurauannya.
" Oh, I never know before that my lovely Mateen also the member of that amazing club "
" Sayang, I never being the member of that bastard club ! " Ujar Tengku Azry Mateen sambil memeluk Rhea Ilmelda.
" Ian, no wonder awak selalu sibuk sekarang ni rupanya ada club rahsia by the way kalau awak nak pergi club briefing jangan lupa bawa I sekali "
" Mia, I busy sebab SPM is around and I never know that asshole club is exist "
" Loren, aren't you gonna said something like them ? " Hendry Martin bertanya kepada Loren Sichen yang hanya berdiam diri dan ketawa melihat karenah mereka.
" No, I believe you " Ujar Loren Sichen.
" Ben, you better jauhkan diri from them "
" Why ? They're your friends and also my friends started from now "
" I mean, jangan join their nonsense club "
" Okay, I won't because I already have beautiful wife whom are waiting for me everyday "
" Sweet talker ! "
YOU ARE READING
Once again ? ( COMPLETED )
FanfictionONCE AGAIN ? RHEA ILMELDA, seorang wanita yang berkaliber dan naif tapi kenaifannya tergugat apabila dia telah dimalukan oleh seorang lelaki yang bernama TENGKU AZRY MATEEN ! can you imagine it dia dilamar dan dituduh perempuan perampas dalam satu...