🚻18

5.9K 1K 247
                                    

His Roommate | kth

18
---
A/N:

Triple update seperti yang dijanjikan.

Triple update seperti yang dijanjikan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


🍵

Pagi

Putera Kim terjaga mengejut apabila ketukan di luar pintu berbunyi kuat.

Ketukan yang bertalu-talu itu memaksa lelaki itu untuk turun dari katil. Matanya menjeling sekilas katil yang berhadapan dengannya.

Katil Min Jae Yoong sudah terkemas elok. Bayang lelaki lembik itu juga langsung tidak kelihatan. Taehyung memaut hujung katil sebelum tubuhnya dipaksa berdiri dengan elok.

"S-sebentar, aku baru bangun."ujarnya dalam nada suara separuh serak. Kepalanya terasa sedikit pening dan bibirnya membengkak.

Usai pintu bilik dibuka, wajah Seokjin dan Jungkook menjamah pandangan anak matanya.

"Kanda, hilang dah mabuk tu? Cepatlah pergi bersihkan diri. Dalam masa lebih kurang 30 minit lagi, kita berjumpa di dewan makan. Sarapan dahulu. Baru kita bergerak ke dewan kuliah."jelas Seokjin.

Matanya mengecil tatkala bibir Taehyung yang kelihatan lain macam itu mencuri tumpuannya.

"Mesti kau ada serang dan cium mana-mana perempuan ni. Tu mulut bengkak dah kenapa? Sudahlah, kami tunggu kau di hujung dewan."

Putera Jeon memberi isyarat agar rakan baiknya itu beredar terlebih dahulu. Satu gulungan kertas berwarna koko pudar diserahkan kepada abangnya.

"J-jae Yoong pergi mana?"soal Taehyung kepada adiknya. Jungkook mengeluh halus. Mulutnya dimuncungkan ke arah gulungan kertas tersebut.

"Tuan Muda Min Jae Yoong secara rasmi bergelar rakan bilik sementara aku. Dia minta aku hulurkan surat ini kepada hyung. Jadi, pengunduran Jae Yoong sebagai rakan sebilik hyung berkuat kuasa hari ini sehingga minggu hadapan."

Taehyung merampas gulungan kertas tersebut daripada adiknya, Putera Jeon. Lelaki itu ingin berundur masuk ke dalam bilik. Namun, pergelangan tangannya dipaut oleh Jungkook.

"Tolong ingat apa yang hyung lakukan kepada Min Jae Yoong dan minta maaf kepadanya. Tolong ya. Kook tak suka lihat rakan baik sendiri dalam kesedihan. Tolong i-ingat semula. Aku minta diri dulu."

Taehyung menutup pintu dengan perasaan hati yang sebal. Sudah jenuh kepalanya dikerah agar insiden malam tadi muncul semula di fikiran.

[C]His Roommate | KTHWhere stories live. Discover now